iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   FaceTime wil niet verbinden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143324-facetime-wil-niet-verbinden.html)

Slompies 25-08-13 19:59

FaceTime wil niet verbinden
 
Beste .....

Net een buitenland reisje achter de rug. Tijdens dit reisje was het de bedoeling dat ik met m'n dochter zou Facetimen. Dit heb ik verschillende keren geprobeerd, maar zodra of m'n dochter of ik het "gesprek" accepteerde verscheen de melding "verbinding verbroken".

Nu was de Wi-Fi verbinding niet heel erg geweldig, dus ging ik ervan uit dat dit de oorzaak was. Echter bij thuiskomst heb ik het op het thuis netwerk geprobeerd. Exact het zelfde, iPad of iPhone gaat over maar zet geen verbinding op. Ik heb al rond gesnuffeld en de nodige tips geprobeerd (AppleID, alles uitzetten, enz).

Nu denk ik dat het probleem in m'n iPhone zit omdat dochterlief met haar iPad wel kan Facetimen naar haar vriendinnen.

Heeft iemand nog tips? Ik heb nog 4 weken tot ik weer naar het buitenland ga, het zou leuk zijn als het dan is opgelost..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

RWK 25-08-13 21:33

Heeft u ook al geprobeerd om hier met een ander iPhone/iPad naar jou iPhone te bellen? Lukt dat wel?

Als u alles al uitgeprobeerd heeft zit er niks anders op dan een herstel uit te voeren. Indien u gebruik maakt van iCloud, zullen uw contacten, agenda en notities blijven. Zet in elk geval geen reservekopie terug.

Na het herstellen van je iPhone, kom je in het welkomstscherm terecht. Stel het nodige in en probeer dan eens te facetime?

Slompies 25-08-13 21:55

Van iPad naar iPhone werkt ook niet. Terwijl de vriendin van m'n dochter met een iPod wel kan FaceTimen (beide kanten op).

Maar begrijp ik het goed dat ik een fabrieksreset moet doen?

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Wally© 25-08-13 21:59

Ik neem aan dat je dochter een eigen apple-id heeft en met deze dan ook is 'ingelogd' op het betroffen apparaat...

Slompies 25-08-13 22:02

Yes, een eigen AppleID. Het is gewoon om gek van te worden.

Guest-20180925190238 25-08-13 22:13

Als de gegevens in jouw profiel kloppen dan loop je wat achter met updates. Update eerst de toestellen naar iOS 6.1.3 als je dat nog niet gedaan hebt.

Slompies 25-08-13 22:34

Net de update gedaan, helaas zonder effect. :-(

vuurvreter 25-08-13 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slompies (Bericht 908881)
Net de update gedaan, helaas zonder effect. :-(

Pas dan ook even je profiel aan ;)

RWK 26-08-13 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slompies (Bericht 908878)
Yes, een eigen AppleID. Het is gewoon om gek van te worden.

Als u misschien naar instellingen > FaceTime gaat en kijkt bij
" u bent bereikbaar voor FaceTime via"

Staat alleen jou Apple ID en telefoon nummer daar?
Als u eens uw Apple ID verwijderd en het dan opnieuw probeert. Staat er alleen uw nummer, voeg dan uw Apple ID toe.

Slompies 26-08-13 08:01

Ik heb het e-mail adres weggehaald, m'm AppleID weggehaald. Geprobeerd, geen succes. Mijn AppleID weer toegevoegd en nog steeds zonder succes.

Werner1963 26-08-13 10:56

Using FaceTime and iMessage behind a firewall
Werkt imessage wel?
Ooit iets gewijzigd aan de DNS adres van de Wi-Fi op de iphone?

Alternatief Skype.

verkerk 26-08-13 15:27

geen verbinding maken met facetime
 
Ook wij kunnen niet meer "facetimen" met de iphone. Donderdagavond nog wel, een facetimepoging op zondag mislukte en tot op heden krijgen wij geen verbinding meer, ook niet met elkaar! Met de macbook naar schoondochter lukte echter wel! Voorzover wij kunnen nagaan is er niets software- of hardwarematig gewijzigd, ook aan instellingen is niet gesleuteld.
Inmiddels het hele rijtje weer afgelopen, maar het lukt niet meer.
Soms iets van het netwerk (Ziggo)?

Slompies 26-08-13 15:39

Wij hebben ook het Ziggo netwerk. Maar waarom vanaf een iPad wel kunnen FaceTimen. Gaat ook via Ziggo

verkerk 26-08-13 15:45

verbinding facetime
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slompies (Bericht 908966)
Wij hebben ook het Ziggo netwerk. Maar waarom vanaf een iPad wel kunnen FaceTimen. Gaat ook via Ziggo

Helemaal eens, maar het is wel een vreemd zoekplaatje geworden.

Slompies 26-08-13 18:01

Ik had niks in/aan mijn DNS veranderd. Nog wel een zoekopdracht gedaan in combi met FaceTime daar stond iets van 8.8.8.8. Ook nog geprobeerd, maar geen effect

Guest-20180925190238 26-08-13 18:06

Heb je het onderstaande artikel ook al gelezen en dan meer bepaald de alinea over het instellen van de tijd:

iOS: problemen met FaceTime oplossen

Dutchy123 26-08-13 19:11

Had ik ook
Mijn vrouw en ik gebruiken beide hetzelfde apple account met ieder zijn eigen instellingen
Bleek dat we beide ook ieders telefoonnr geselecteerd hadden(dus 2)
Na op beide toestellen(4 en een 4s) de foute telefoonnrs uitgefinkt te hebben,werkte het wel

verkerk 26-08-13 19:16

Hadden wij ook, echter het specifiek aanvinken heeft niet geholpen.

Slompies 26-08-13 19:30

Net de iPhone van mijn vrouw eens geprobeerd (die gaf aan dat het bij haar ook biet werkte). Daar was het probleem snel opgelost. Het stond niet actief. Maar mijn probleem is nog niet opgelost. Telefoonnummer is goed. Grrrrrr

verkerk 12-09-13 22:28

oplossing facetime
 
Het probleem van niet werkende facetime is opgelost!
Reset naar fabrieksinstellingen en vooral niet de kopie terugzetten!
Dus een hoop werk om alle app's weer te installeren en gegevens in te voeren.
De gegevens van Icloud worden automatisch teruggezet dus dat viel weer mee.

Wie wat veroorzaakt heeft zullen we wel nooit meer vernemen.
Alles werkt weer naar behoren en de iphone is gelijk "geschoond".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:29.