iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Garantie iphone; controleert T-Mobile altijd zegel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143328-garantie-iphone-controleert-t-mobile-altijd-zegel.html)

Jaapieo 26-08-13 00:15

Garantie iphone; controleert T-Mobile altijd zegel?
 
Hallo allemaal,

Ik heb op 30 september mijn iPhone 5 alweer een jaar, dat zou dus in principe binnen het jaar van de garantie vallen. Echter was bij mijn iPhone een maand of 5 geleden het oor-speakertje kapot, dat ding waar je andere mensen door hoort praten tijden het bellen. Ik wist op dat moment totaal niet van de garantie van apple en heb toen mijn iphone naar zo'n turks zaakje gebracht en voor 150(!!) euro laten repareren. Heel dom, maar nu helaas te laat.
Nu is het zo dat plotseling mijn aan/uit button nauwelijks meer werkt. Ik heb op internet gelezen dat wanneer je iPhone een keer open gemaakt is dat dan de garantie per direct vervalt. Mijn vraag is nu: wanneer ik mijn mobiel toch besluit om op te sturen naar t-mobile, controleren zij dan sowieso of de zegel gebroken is? Want ik neem aan dat die gebroken is tijdens de reparatie.
Ik weet niet hoe streng die controle is en heb eigenlijk weinig zin om weer de volle mep te betalen voor een reparatie. Stel zij constateren dat ik geen recht heb op vervanging, ben ik dan verplicht om die onderzoekskosten te betalen?

Dus loont het de moeite om mijn iPhone op te sturen of het is het een verloren zaak?

Gr.

iSpy 26-08-13 00:18

Het is een verloren zaak. De lokale Turk heeft je overigens wel goed gepakt...

RWK 26-08-13 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaapieo (Bericht 908884)
Hallo allemaal,

Ik heb op 30 september mijn iPhone 5 alweer een jaar, dat zou dus in principe binnen het jaar van de garantie vallen. Echter was bij mijn iPhone een maand of 5 geleden het oor-speakertje kapot, dat ding waar je andere mensen door hoort praten tijden het bellen. Ik wist op dat moment totaal niet van de garantie van apple en heb toen mijn iphone naar zo'n turks zaakje gebracht en voor 150(!!) euro laten repareren. Heel dom, maar nu helaas te laat.
Nu is het zo dat plotseling mijn aan/uit button nauwelijks meer werkt. Ik heb op internet gelezen dat wanneer je iPhone een keer open gemaakt is dat dan de garantie per direct vervalt. Mijn vraag is nu: wanneer ik mijn mobiel toch besluit om op te sturen naar t-mobile, controleren zij dan sowieso of de zegel gebroken is? Want ik neem aan dat die gebroken is tijdens de reparatie.
Ik weet niet hoe streng die controle is en heb eigenlijk weinig zin om weer de volle mep te betalen voor een reparatie. Stel zij constateren dat ik geen recht heb op vervanging, ben ik dan verplicht om die onderzoekskosten te betalen?

Dus loont het de moeite om mijn iPhone op te sturen of het is het een verloren zaak?

Gr.

Ze zullen vast onderzoekskosten in rekening brengen omdat hij buiten de garantie valt. Daarbij zullen de verzendkosten ook worden verrekend. Je zegt dat de iPhone open is geweest. Je kan het nog bij Apple zelf in de store proberen. Ze controleren het daar niet eens. Maar je moet geluk hebben..

Heel stom dat je naar een turk bent gegaan met een toestel van 600 euro.. Dat zou ik nooit doen. Maar ik hoop dat de lesje wel duidelijk is :)

Jaapieo 26-08-13 12:28

Bedankt voor je reactie.
Wat je dus zegt is dat ik het kan proberen bij een apple store en hopen dat het lukt? Of wat bedoel je precies?

suzuki2002 26-08-13 18:11

In een iphone 5. Zit geen zegel....

De oorspeaker zit in het lcd scherm cq frame verwerkt. En niet in het frame waar de aanuit schakelaar zit .


Je kan de gok wagen dater niets te zien is van de oorspeaker wissel

Jaapieo 26-08-13 18:34

Ik wist niet dat er in een iPhone 5 geen zegel zit.. Ik heb ooit het scherm van mijn iPhone 4 zelf vervangen en daar zat dus wel een zegel in. Hoe kan apple dan zien of de iPhone ooit geopend is?

Aangezien ik in Nijmegen woon, moet ik dan langs t-mobile gaan (dit is mijn provider) of langs Xando (premium reseller).
Even langs Amsterdam is toch wat te ver...

Runescom 26-08-13 19:00

Gewoon een afspraak maken met Apple, je kunt de iphone direct laten omruilen in de Apple store in Amsterdam of laten ophalen.

suzuki2002 26-08-13 19:07

In een iphone 4 zit ook geen zegel?....


Zit er een zegel in dan heb je een chinees exemplaar te pakken gehad ?..

Runescom 26-08-13 19:08

In een Iphone 4 zit wel een zegel, op een schroefje ik dacht aan de rechter onderkant of was dit bij een 3GS. Dan zit hij aan de linkerkant bij een Iphone 4

suzuki2002 26-08-13 19:12

Dit is geen zegel maar een vocht indicatie sticker , Deze is eenvoudig onbeschadigd te verwijderen en weer terug te plaatsen



Ps. Een aan uit schakelaar van een iphone 5 vv. Kost 45 euro. Dus dit valt nog mee

Runescom 26-08-13 19:13

Excuus, je heb gelijk!

flashingst 26-08-13 23:06

Gewoon afspraak maken bij Apple Store?

RWK 27-08-13 03:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaapieo (Bericht 908933)
Bedankt voor je reactie.
Wat je dus zegt is dat ik het kan proberen bij een apple store en hopen dat het lukt? Of wat bedoel je precies?

Dat is precies wat ik bedoel.

Starscreamer 28-08-13 17:18

Moet hij wel vandaag gaan want de iPhone is maar 1 jaar garantie via Apple care!!!! Anders gaat het via T-Mobile dynafix :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.