iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service bellen/internet in NL, wel in Belgie en perfect Wi-Fi (3GS) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143542-geen-service-bellen-internet-nl-belgie-perfect-wifi-3gs.html)

trac 31-08-13 01:04

Geen service bellen/internet in NL, wel in Belgie en perfect Wi-Fi (3GS)
 
Het probleem wat is heb met mijn IPhone3GS 16MB is dat de telefoon sinds kort bijna continue aan het zoeken is naar verbinding en meestal dan na een tijdje op 'geen service' springt. Dit vreet batterij en ik heb nergens verbinding voor bellen, sms en internet.
Echter als ik in Belgie ben heb ik daar perfect bereik via 'Base', de provider in Belgie. Bellen gaat prima zonder wegvallen signaal.
Ook als ik Wi-Fi heb, zonder problemen eindeloos verbinding.

De vraag is dus; waarom heb ik prima verbinding en bereik via Base, doet mijn Wi-Fi het perfect, maar heb ik zo goed als nul bereik in Nederland via Telfort/KPN (zoeken...zoeken...geen service, en dat hele dag door)?

Graag jullie advies.

Ter info: ik heb een redelijk nieuwe nano-sim met een verloop in mijn 3GS zitten. Deze sim heeft een tijdje prima gewerkt tot kort geleden toen het zoeken/geen service verhaal begon.

Werner1963 31-08-13 09:29

Prpbeer de Nederlandse provider maueel te selecteren.
Een vorig toestel 3G had daar ook vaak problemen mee vooral aan de grens to 5 km ver

Soms helpt het ook om het toestel even uit te zetten.
Een nieuwe sim kan ook stuk gaan
Om internet in het buitenland te gebruiken moet roaming aan staan

Om Wi-Fi verbinding te hebben heb je geen sim kaart nodig

trac 31-08-13 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 909583)
Prpbeer de Nederlandse provider maueel te selecteren.
Een vorig toestel 3G had daar ook vaak problemen mee vooral aan de grens to 5 km ver

Soms helpt het ook om het toestel even uit te zetten.
Een nieuwe sim kan ook stuk gaan
Om internet in het buitenland te gebruiken moet roaming aan staan

Om Wi-Fi verbinding te hebben heb je geen sim kaart nodig

Manueel selecteer doet ook niet veel, al vele malen geprobeerd.
Aan/uit zetten / reset ook al veel gedaan. Beide halen helemaal niks uit.

Ik had gezegd antenne of andere hardware in de Phone is stuk, maar waarom dan prima verbinding met Base..?

Werner1963 01-09-13 12:08

Mogelijk heeft het te maken met de frequenties die de Nederlandse providers gebruiken.
Uw toestel kan problemen hebben met deze frequenties.

Toch nog eens proberen met een nieuwe micro SIM kaart (geen nano)of neem contact op met base

Guest-20180925190238 01-09-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 909736)
Mogelijk heeft het te maken met de frequenties die de Nederlandse providers gebruiken.
Uw toestel kan problemen hebben met deze frequenties.

De GSM frequenties in Nederland zijn exact dezelfde als in de rest van Europa, het Midden Oosten en Afrika. ;)

Werner1963 01-09-13 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 909738)
De GSM frequenties in Nederland zijn exact dezelfde als in de rest van Europa, het Midden Oosten en Afrika. ;)

Dan moet het probleem liggen bij de sim kaart :)

trac 12-09-13 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 909741)
Dan moet het probleem liggen bij de sim kaart :)

Ik heb het toestel getest met een Vodafone sim kaart van een maat.
In zijn toestel perfect bereik, in mijn toestel bereik weer weg.

Het zal dus toch aan mijn toestel liggen. Blijft vreemd dat ik in Belgie of Duitsland wel goed bereik had...

Iemand een goede iphone reparateur in omgeving DenHaag?

gr. bram


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.