iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   App's overzetten nieuwe account? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143616-app-s-overzetten-nieuwe-account.html)

Francis78 02-09-13 11:00

App's overzetten nieuwe account?
 
Goedemorgen allemaal.

Wij hebben hier in huis 3 gebruikers van 3 iphone's en 2 ipad's. We gebruiken voor de aankoop van app's e.d. allemaal hetzelfde account. Nu wordt ik zo langzamerhand gek van alles wat hier door elkaar loopt. I-messages die voor mij bedoelt zijn komen in de emailbox van mijn dochter. Spelletjes die gekoppeld zijn aan game center lopen allebei gelijk op mijn dochters ipad en mijn telefoon. Ik krijg het niet voor elkaar b.v. hayday te spelen zonder dat ik dan in "haar" spel zit. Al geprobeerd ander gamecenter account aan te maken, maar zelfs dan loopt het door elkaar. Kortom: Ik ben er klaar mee!

Nu wil ik mijn iphone gaan configureren als nieuwe iphone, met een nieuwe account en nieuw emailadres. Hoop dat ik dan uit dat web raak.

Nu zit ik dan wel met mijn aankopen die ik al gedaan heb. Kan ik op de een of andere manier de aankopen uit mijn huidige itunes account overzetten naar de nieuwe? Ik voel er niets voor ze allemaal opnieuw te kopen. Heb het liefst ook enkel app's via het nieuwe account op mijn telefoon. Gewoon helemaal schoon opnieuw beginnen. Iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen? Kan ik b.v. via iphonebrowser of diskaid de .ipa's van mijn app's kopieren en overzetten in itunes met de nieuwe account? zoiets...

Groetjes Francis

Werner1963 02-09-13 11:18

Je kan de aankopen opnieuw downloaden met het account waar ze mee aangekocht zijn geweest daarna log je terug in met je nieuw account
Sommige apps moet je wellicht opnieuw aankopen om conflicten te vermijden

Guest-20180925190238 02-09-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 (Bericht 909847)
Wij hebben hier in huis 3 gebruikers van 3 iphone's en 2 ipad's. We gebruiken voor de aankoop van app's e.d. allemaal hetzelfde account. Nu wordt ik zo langzamerhand gek van alles wat hier door elkaar loopt. I-messages die voor mij bedoelt zijn komen in de emailbox van mijn dochter.

Een Apple ID voor de App Store en een Apple ID voor iCloud zijn twee verschillende dingen. Men kan één Apple ID voor beide diensten gebruiken maar dan kan je de problemen tegenkomen die jij hebt.

Behoud het Apple ID voor de App Store en maak voor iedereen een apart iCloud Apple ID aan.

Iedereen logt dan in de App Store in met het gezamenlijk Apple ID. In iCloud/Game Center dan met het persoonlijke Apple ID.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:51.