//

Hoes of geen hoes?

Hoes of geen hoes? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eenvoudige vraag: gebruik jij een case/hoesje/bumper rond je iPhone? - Ja, altijd. Mijn duur speelgoed is mij veel te lief om er onbeschermd mee rond ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Gebuik jij een case/hoesje/bumper op je iPhone?

Ja, altijd. 39 65,00%
Soms wel, soms niet. 10 16,67%
Nooit. 11 18,33%
Anders: te verduidelijk in je reactie. 0 0%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-09-13, 16:21
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Hoes of geen hoes?

Eenvoudige vraag: gebruik jij een case/hoesje/bumper rond je iPhone?

- Ja, altijd. Mijn duur speelgoed is mij veel te lief om er onbeschermd mee rond te lopen.

- Soms met, soms zonder. Ik wil soms toch genieten van het design, en haal de case er dan af.

- Nooit. Ben je gek? Die mooie iphone is toch echt niet gemaakt om er iets omheen te gooien?

- Andere mening: ...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-13, 16:33
Peter Polling Peter Polling is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Locatie: Heusden
Berichten: 29
Standaard

Ik heb de iPhone niet voor het design, maar om er praktisch mee te werken. Dus een case er omheen, met afdekdopjes voor earphones en lightning-aansluiting. Zo voorkom ik stof, en misschien zelfs vocht in deze aansluitingen. Alleenm als ik dock of laad, of de earphones gebruik, gaat dopje eraf.
Ik heb een bonds-shadow-black
__________________
Peter Polling
iPhone 6-16MB [SW: 11.0.3] [jailbreak: no]iPad air 2-128 MB
  #3  
Oud 04-09-13, 16:33
Steel Dogg Steel Dogg is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 86
Standaard

Vroeger gebruikte ik nooit een hoesje.. Totdat mijn iPhone 4 een paar keer hard op de grond is gevallen en er krassen / interne beschadigingen kwamen. Op een gegeven moment kon mijn iPhone niet eens meer bellen of gebeld worden en had ik geen bereik meer. Ook hebben sleutels de telefoon helemaal bekrast.

Sindsdien gebruik ik een hardcase en dat laat ik ook zo!
  #4  
Oud 04-09-13, 16:41
d3debian d3debian is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 19
Standaard

De eerste twee jaar gebruikte ik alleen een bumper.
Maar ik was bezorgd voor vocht in de iPhone door natte kleding.
Ik deed de iPhone dan in plastic zakjes maar vond dat ook wel armoedig en onhandig.
Nu heb ik dan een waterdichte case.
Hoef ik me over vochtproblemen geen zorgen te maken en de case biedt ook nog enige bescherming tegen vallen.
  #5  
Oud 04-09-13, 22:00
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Ik gebruik rond mijn twee iphones 4 en iphone5 gewoon een bumper plus screenprotector voor en achter+dat mijn iphone4 voor men werk nog eens met bumpercin een zakje gaat wanneer ik hem niet nodig heb... Mijn toestellen zien er na resp bijna 3 jaar 2 jaar en 11 maand nog splinternieuw uit. Zelf op mijn eerste iphone 3g die minn ouders nu gebruiken kwn je niet het kleinste krasje bespeuren. De 4s van mijn liefje idem dito. Ik kies altijd voor een bescherming en steek nooit andere dingen in de zakken van mijn broek en lig er niet mee te gooien
  #6  
Oud 04-09-13, 23:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik gebruik meestal een volledige hoes (achterkant en voorkant beschermend) omdat die soms bij muntstukken/bankkaarten in de broek zit of in mijn beetje stoffige werktas.
En ja, mss ook wel een beetje de schrik als die eens zou vallen .
En ook omdat ik de iPhone ieder jaar opnieuw verkoop, die moet dan wel in goede staat zijn als ik die wil verkopen.
Ik haal die soms alleen eens uit de hoes om mijn lens vd camera eens te kuisen ofzo of als ik in de cinema op het gemak zit ofzo dan doe ik dat wel eens.
  #7  
Oud 05-09-13, 00:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Geen hoes, wel een full-body BodyGuardz
Hoef je geen concessies te doen voor krasbescherming én uiterlijk van je telefoon.
  #8  
Oud 05-09-13, 15:29
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Helaas kan je tegenwoordig geen mooie hoezen meer vinden voor de 3GS.
Ik heb al zo'n 7 screenprotectors versleten, sommige komen los na een maand, sommige komen de volgende dag al los...
  #9  
Oud 05-09-13, 16:03
vblok vblok is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: Middelburg
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Helaas kan je tegenwoordig geen mooie hoezen meer vinden voor de 3GS.
Ik heb al zo'n 7 screenprotectors versleten, sommige komen los na een maand, sommige komen de volgende dag al los...
Wat doe je er dan mee?? Mij is het nog nooit overkomen dat de screenprotector loslaat.
Als ik Google op 'iPhone 3GS case' dan komen er toch behoorlijk veel resultaten met design erop. In de winkels zijn ze inderdaad bijna niet meer te verkrijgen.

Ik heb nu 3 maanden een iPhone 5, die ik tot nu toe in een leren book case heb gebruikt. Hierbij ook een protector op het scherm en een protector op de achterkant. Ik heb inderdaad wel vaak de neiging om hem uit de case te halen.
Daarvoor heb ik een iPhone 4S gehad voor een jaar, die ik de eerste drie maanden in een book case gebruikte, daarna 3 maanden in een battery case en daarna 6 maanden zonder case, totdat ik hem verkocht voor €300. De achterkant zat toen vol met krassen en ook wat beschadigingen op de rand van de 4S, wat volgens mij niet veroorzaakt is door het niet gebruiken van een hoesje, maar door de battery case. Wel altijd een screenprotector op de voorkant. Ook bij de 4S had ik vaak de neiging om hem uit de case te halen.
  #10  
Oud 05-09-13, 16:54
Brianbrug Brianbrug is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik heb mijn 4s nu bijna 2 jaar, nog nooit een bumper of een screenprotector opgezeten. Een paar kleine krasjes maarja wat wil je na haast 2 jaar!
Nee geen hoesjes voor mij
__________________
Het grootste verschil tussen vrouwen en elektronica is dat elektronica een stuk beter luistert na een goedgemikte mep en dat vrouwen daarna willen "praten".
  #11  
Oud 05-09-13, 17:13
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Geen idee hoe het komt dat ze bijna direct loskomen, ik heb er zelfs al gekocht van 15€ per stuk, en de volgende dag kwam hij weer los.
Als mijn iPhone gewoon thuis ligt komt hij niet los, maar als ik hem een paar dagen in mijn broekzak zit, komt hij ofwel vanboven ofwel beneden helemaal los en kan ik er niets meer mee.
  #12  
Oud 05-09-13, 21:03
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Vroeger:
- Ja, altijd. Mijn duur speelgoed is mij veel te lief om er onbeschermd mee rond te lopen.

Nu mijn iPhone 5 toch al niet de schoonste meer is:
- Nooit. Ben je gek? Die mooie iphone is toch echt niet gemaakt om er iets omheen te gooien?

Zodra ik een nieuwe iPhone heb:
- Soms met, soms zonder. Ik wil soms toch genieten van het design, en haal de case er dan af.

Nieuwe iPhone 6: wachten tot er EINDELIJK batterijcases komen (Mophie deed er met de 5 ook meer dan een half jaar over, extreem trage ontwerpers zijn het). Puur en alleen voor functionaliteit zal ik de belangrijkste feature van de hardware, namelijk het prachtiger en fijner dan ooit design, opgeven. Te lang mijn iPhones weggestopt in plastic. Je kunt net zo goed de iPhone 5C halen als je er liever een plastic hoes omheen wilt hebben.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #13  
Oud 08-09-13, 09:18
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik gebruik altijd een flipcase.
Voorheen bij andere merken ook. Toen ik het nog niet deed, ging een toestel maar 6 tot 12 maanden mee omwille mijn werk. Nu gaat de 4s al 1,5 jaar mee, mede ook door de flipcase.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 08:27 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Helaas kan je tegenwoordig geen mooie hoezen meer vinden voor de 3GS.
Ik heb al zo'n 7 screenprotectors versleten, sommige komen los na een maand, sommige komen de volgende dag al los...
Mijne screenprotector zit er nu al 1,5 jaar op.
  #14  
Oud 10-09-13, 15:09
CoeXisT CoeXisT is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 
Berichten: 8
Standaard

Als ik onderweg ben dan heb ik mijn iPhone 4S is een beschermcase van Feuerwear. Dit is een case gemaakt van gerecycled brandweerslang. Deze is aardig stootvast en ik hoop ook dat 'ie waterdicht is!

Thuis heb ik de iPhone gewoon zonder hoes/case/protector in mijn broekzak of op tafel. Ik vind 'm "kaal" namelijk lekkerder in de hand liggen.

Een screenprotector gebruik ik dan weer niet.
__________________
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «
  #15  
Oud 10-09-13, 22:52
vadimvt vadimvt is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 9
Standaard

Ik doe bijna nooit mijn hoesje af, maar het heeft niet veel zin. De boven en achterkant zitten vol met krassen door het stof dat ertussen komt te zitten..
  #16  
Oud 11-09-13, 19:28
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Wel een hoes. Alleen het jammere van een hoes, is dat hij het design van de iPhone belemmerd. Daarom heb ik een aluminium bumper van Draco Design om mijn iPhone 5. Zo blijft het design behouden, en heeft hij toch bescherming als hij valt.
  #17  
Oud 12-09-13, 18:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
heb al zo'n 7 screenprotectors versleten, sommige komen los na een maand, sommige komen de volgende dag al los...
Ik doe er gemiddeld tussen de 6 en de 10 maanden mee. Dan laten de randjes langzaam los (door vocht en stof die de lijm daar laten opdrogen)
Soms rek ik nog tot 12 of 14 maanden (als ik bijv. een nieuw setje moet bestellen en daar geen tijd maak) en knip ik de randjes eraf, zodat ik geen 'flieberende' randjes heb.
  #18  
Oud 12-09-13, 20:43
bk1986 bk1986 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 21
Standaard

Ik heb bij mijn iPhone 5 een lederen hoesje waar ik hem in doe voor als ik aan het werk ben. Maar als ik hem gebruik zit er niks om heen. In het weekend meestal niks om ook geen screen protector. Ik vind het een mooi design en hij ligt het beste in de hand zonder case of wat dan ook vind ik. De randjes zijn wel wat beschadigd lichtjes wel te verstaan van het toch eens af en toe tegen de grond gaan haha. Maarja het wordt ook gebruikt
  #19  
Oud 12-09-13, 20:56
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik doe er gemiddeld tussen de 6 en de 10 maanden mee. Dan laten de randjes langzaam los (door vocht en stof die de lijm daar laten opdrogen)
Soms rek ik nog tot 12 of 14 maanden (als ik bijv. een nieuw setje moet bestellen en daar geen tijd maak) en knip ik de randjes eraf, zodat ik geen 'flieberende' randjes heb.
Dn heb jij slechte kwaliteid..op al mijn idevices blijven deze jaren zitten.moet ik ze eerder vervangen omw kleine krasjes dan loslatende randen.goed aandrukken met een brillendoekje doe ik in een absoluut stofvrije ruimte daardoor geen stofjes onder mijn protectors + een levenslange standtijd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen hoes-vergrendeling bartkoper iPad algemeen 21 22-08-11 14:20
Welke hoes geeft geen witte waas op flash fotos? Mozzie iPhone accessoires en onderdelen 2 29-07-11 21:32
Apple hoes en sillicone hoes thomth iPad algemeen 9 30-09-10 10:59
Ipod hoes mathijstpieters iPhone accessoires en onderdelen 1 14-05-10 23:21
Griffin Hoes marcelmol iPhone accessoires en onderdelen 0 22-12-08 15:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.