//

iPhone 5 activatie via 3G werkt niet

iPhone 5 activatie via 3G werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) We hebben met een aantal nieuwe iPhone 5 het probleem dat deze bij de eerste keer opstarten met een werkende simkaart en data abonnement niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-09-13, 22:46
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard iPhone 5 activatie via 3G werkt niet

We hebben met een aantal nieuwe iPhone 5 het probleem dat deze bij de eerste keer opstarten met een werkende simkaart en data abonnement niet te activeren zijn via het mobiele netwerk.

Na de vraag taal, land is het alleen mogelijk om Wi-Fi netwerk te kiezen of iTunes, geen optie voor mobiel netwerk en dat terwijl de simkaart al unlocked is en 5 streeptjes zichtbaar heeft.

In de handleiding staat dat het via het mobiele netwerk gewoon mogelijk moet zijn, maar waarom komt die optie dan niet? Ligt dit aan de firmware?

Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-09-13, 09:41
dekon dekon is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 29
Standaard

Het werkt idd niet via het mobiele netwerk. Misschien moeten er nog bepaalde dingen geactiveerd worden die het mobiel netwerk niet toestaat. Nu zie ik niet waarom jij daar nu een probleem over maakt om even een Wi-Fi punt op te zoeken of hem even op je iTunes aan te sluiten.
  #3  
Oud 06-09-13, 09:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable30 Bekijk bericht
In de handleiding staat dat het via het mobiele netwerk gewoon mogelijk moet zijn, maar waarom komt die optie dan niet? Ligt dit aan de firmware?
In welke handleiding staat dat?

  #4  
Oud 06-09-13, 09:54
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Nou Dekon, daar is een simpele verklaring voor. Wij laten op ons bedrijfs wlan alleen geauthoriseerde devices toe middels een two factor authenticatie en certificaat. Daarnaast hebben wij in onze software image geen iTunes zitten omdat wij geen prive multimedia op het bedrijfsnetwerk/opslag willen.

In de handleiding van Apple staat het zelf:
http://manuals.info.apple.com/nl_NL/...andleiding.pdf
bladzijde 14 in het midden:
Het activeren kan via een Wi-Fi-netwerk worden uitgevoerd of, met de iPhone 4S of een nieuwer
model, via het mobiele netwerk van uw aanbieder (niet overal beschikbaar). Als geen van beide
mogelijkheden beschikbaar is, moet u de iPhone aansluiten op uw computer waarop iTunes is
geopend om de iPhone te activeren.
  #5  
Oud 06-09-13, 10:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Oeps Als het in die handleiding staat dan moet het ook kunnen. Bel met Apple Care want je hebt 90 dagen gratis telefonische ondersteuning bij nieuwe iPhones.

Ik heb de laatste twee maanden een iPhone 4S herhaaldelijk moeten herstellen en activeren. Die 3G optie heb ik nooit gezien.
  #6  
Oud 06-09-13, 10:11
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Hoi Timosha, gelukkig, dan ben ik niet helemaal gek ;-). Ik heb de optie ook bij andere iPhone 5 niet gezien, maar ook een aantal keren wel. Ik probeer de logica te achterhalen waarom wel/niet. Ook Apple Care had geen directe oplossing buiten dan toch maar Wi-Fi/itunes te nemen.

Natuurlijk krijg ik de iPhone wel aan de praat, dat is het probleem ook niet, maar ik moet een structurele oplossing hebben voor onze medewerkers waar ik op kan vertrouwen.
  #7  
Oud 06-09-13, 10:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable30 Bekijk bericht
Natuurlijk krijg ik de iPhone wel aan de praat, dat is het probleem ook niet, maar ik moet een structurele oplossing hebben voor onze medewerkers waar ik op kan vertrouwen.
Het zou te maken kunnen hebben met sommige carrier bundles die eerst na de activatie worden doorgestuurd.

Ik wil mij niet moeien met de policies van jouw bedrijf. Maar in een bedrijf dat iPhones inzet zou tenminste de systeembeheerder toegang moeten hebben tot iTunes. Vroeg of laat zal hij dat toch eens nodig hebben al is het maar om een vernaggelde iPhone te herstellen. Ook de Apple Configurator (iPhone Configuration Utility onder Windows) zou beschikbaar moeten moeten zijn voor de systeembeheerder.
  #8  
Oud 06-09-13, 10:24
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Een kleine nuance, we staan iPhones toe om verbinding te maken met EAS (Exchange Active Sync), maar het zijn unmanaged toestellen. Dus de gebruiker dient zelf zijn/haar zaken te regelen qua updates, apps etc.

Voor bepaalde doelgroepen hebben wij een MDM platform waarin wij de volledige provisioning doen en daar treedt het probleem niet op.

En ja wij kunnen altijd een bypass nemen, maar hanteren liever een structurele oplossing die altijd werkt. Niets zo vervelend dan dat het bij 1 gebruiker wel via 3G werkt en de ander niet zonder enig verschil, althans niet wat we kunnen achterhalen.
  #9  
Oud 06-09-13, 10:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable30 Bekijk bericht
Niets zo vervelend dan dat het bij 1 gebruiker wel via 3G werkt en de ander niet zonder enig verschil, althans niet wat we kunnen achterhalen.
Interessant probleem. Hebben die gebruikers die over 3G al dan niet kunnen activeren exact hetzelfde abonnement bij exact dezelfde provider?
  #10  
Oud 06-09-13, 10:40
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Ja, 100% exact. wij hebben 1 mobiele leverancier voor de abonnementen en dit is een standaard bestelproces. De APN en SOC's zijn allemaal identiek. Heb ook mijn eigen werkende sim erin geprobeerd en bij een nieuwe iPhone deed die ook niets. Daarmee neem ik aan dat het gerieflijk niet aan de simkaart/abo ligt.

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die wel via 3G hebben geactiveerd.

iPhone 5: How To Set Up, Activate & Insert / Remove SIM Card - YouTube

In de video van tijd 35-40 seconde zie je de keuze verschijnen
  #11  
Oud 06-09-13, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OK! Dan nog een vraagje en dan ga ik het er bij laten. Is het een door Apple gecertificeerde provider zoals T-Mobile, Vodafone of KPN. Dus geen Tele2 bv. of andere virtuele providers?
  #12  
Oud 06-09-13, 10:48
UnDutchable30 UnDutchable30 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Vodafone.

  #13  
Oud 06-09-13, 11:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable30 Bekijk bericht
Vodafone.
In dat JoeTjoep filmpje wordt er waarschijnlijk een Amerikaanse carrier gebruikt. Ik heb hier SIM-kaarten van Mobistar (B) en T-Mobile D, SK, NL. Ik ga dat eens uitproberen in een test iPhone 4S (omdat het probleem mij fascineert).

Succes verder.
Reageren

Labels
activatie lukt niet, activeren met simkaart



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Activatie simkaart na jailbreak (pwnagetool en redsn0w) werkt niet Peet_86 Jailbreak 12 30-12-11 09:37
Activatie nieuwe simlockvrije iphone 3Gs lukt niet ( BEN simkaart ) Porrit iPhone algemeen 3 08-12-11 22:47
iPhone herkent simkaart niet meer voor activatie jero9000 iPhone algemeen 6 23-09-11 21:07
iPhone 3G activatie lukt niet via iTunes 8 e.keune Archief 2 12-12-08 02:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.