//

Productaansprakelijkheid Apple

Productaansprakelijkheid Apple discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Daarom had Apple mogen afwijken in mijn ogen. In mijn ogen is het goed om te weten dat Apple de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10-09-13, 10:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Daarom had Apple mogen afwijken in mijn ogen.
In mijn ogen is het goed om te weten dat Apple de uitspraak: "all pigs are equal, but some pigs are more equal than others (Animal Farm - George Orwell)" niet volgt.

Succes verder met de garantieafwikkeling bij KPN.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 10-09-13, 14:23
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

@TIMOSHA Ha, ha! Zal ik me maar niet afvragen wie de Pigs zijn ...

Kijk, wat ik wil voorkomen is dat de indruk ontstaat dat ik mijzelf belangrijker of (meer) speciaal voel dan andere klanten. Dat ben ik niet en zo voel ik me niet. Het gaat om de situatie, de klacht en het product. Die zouden in mijn ogen een alternatieve route rechtvaardigen. Daarbij snap ik ook dat het ondoenlijk is voor een giant als Apple om de individuele klant met 1 iPhone tevreden te stellen door maatwerk te leveren. Maar nu heb ik het gevoel dat ik met een automaat te maken heb die blindelings procedures volgt ook al zou het redelijk zijn die procedures niet te volgen. Juist Apple verdenk ik van een ander kaliber te zijn en misschien valt dat mij dan wel enorm tegen.
  #43  
Oud 10-09-13, 16:03
Ruppi Ruppi is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 20
Standaard

YouououP !!
  #44  
Oud 11-09-13, 16:05
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

Voor iedereen die meegeleefd heeft: ik ben weer wat wijzer. De telefoon heeft relatief lang op voorraad gelegen bij KPN (was een soort van grijpvoorraad) waarbij deze telefoon gewoon achter op de plank heeft gelegen. Daarom praten we over een gloednieuwe, nauwelijks gebruikte telefoon die toch ouder dan een 1 jaar is. Overigens nogmaals bevestigd dat dit GEEN refurbished exemplaar is maar zo nieuw en ongebruikt uit het doosje van Apple. De KPN Manager zelf heeft er nog geen maand mee gewerkt.

Overigens heeft mijn zoon direct een vervangend exemplaar gekregen van de KPN manager (wel een refurbished) maar goed dat heeft te maken met zijn positie binnen KPN, het feit dat hij dat dus kan doen en voorlopig is deze om de periode te overbruggen van een eventuele reparatie. Dat is mazzel voor mijn zoon maar had ik niet van Apple verlangt voor alle duidelijkheid.

Wordt vervolgd.
  #45  
Oud 11-09-13, 17:00
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Wordt vervolgd.
Waarom? jullie probleem is toch opgelost!!
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #46  
Oud 11-09-13, 17:37
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

@Vuurvreter Ja, sowieso. Dank aan de manager van KPN waarvan wij de telefoon hebben gekocht. Maar ik ben benieuwd hoe het met het andere toestel gaat dat mogelijk gerepareerd terugkomt. Dat antwoord wil ik jullie niet onthouden.
  #47  
Oud 15-09-13, 17:37
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

Nog even een update.

Op aangeven van @VUURVRETER nog even naar de Genius Bar in Amsterdam geweest. Snel en vakkundig geholpen door iemand die weet waar hij het over heeft. Chappeau!

Hij heeft een rapportje opgemaakt en in zijn rapport staat o.a. "Telefoon ziet er perfect uit. Geen val of waterschade". Voor iedereen die nog twijfelde hoop ik dat hiermee duidelijk is dat de telefoon er echt zo goed als nieuw uitziet (omdat hij niet of nauwelijks is gebruikt).
Met dit rapportje moet ik naar het punt van verkoop en tja, dat verhaal kennen we dus. Hem daar maar niet mee lastiggevallen. Hij kan er ook niks aan doen. Nog wel even gevraagd of hij bang was dat het toestel gestolen was maar hij kon mij geruststellen: ze kennen het toestel van eerste verkoop en hadden geen enkel reden om aan te nemen dat het gestolen zou zijn. Het kan maar gezegd zijn.

Vandaag toch even met de Apple Helpdesk gebeld om te kijken of dit document nu echt verschil maakt. Het goede is dat de eerste lijn medewerkers het rapportje meteen in beeld hebben. Dat scheelt een hoop uitleggen! Chappeau!
Ik wordt meteen doorverbonden (op basis van het hele dossier dat nu aan dit serienummer hangt) met iemand die op Supervisor niveau zit (maar geen supervisor heet - sorry, ik ben vergeten wat de titel wel was). Om een lang verhaal kort te maken: 1 grote herhaling van zetten die ik jullie wil besparen.
Wel interessant is als je vraagt om dat verhaal nog eens te mailen, omdat ik het niet begrijp en ik het dus nog eens rustig na wil lezen, men zegt dat niet te kunnen. Uiteindelijk blijkt dat niet willen vanwege interne risicoprocedures. Getriggerd door de de mededeling die je hoort aan het begin van ieder gesprek met de helpdesk "ieder gesprek voor kwaliteitsdoeleinden opgenomen kan worden", stelde ik voor dat de medewerker het nogmaals rustig vertelde en ik het dan op zou nemen, zodat ik het later nog eens rustig kan beluisteren wat er gezegd is. Als door een wesp gestoken reageerde de medewerker dat hij dan per direct het gesprek zou beëindigen. Nou schoot ik misschien weer door in mijn frustratie maar het blijft voor mij toch raar om dat soort teksten te horen van een merk als Apple. Waar is Apple bang voor? Als zij gewoon netjes zaken doen dan kunnen ze het toch ook op schrift zetten?

In ieder geval, ik denk dat ik er alles aan gedaan heb het via de officiële Apple route te regelen maar men houdt daar vast aan hun standpunt en de procedures. Daar kan ik dan ook wel weer respect voor hebben ook al ben ik het hartgrondig oneens met de uitgangspunten.

Het wachten is nog op de manager. Duurt wel lang moet ik zeggen.
  #48  
Oud 15-09-13, 17:55
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja… Volgende keer niet zeggen dat je het gesprek wilt opnemen, maar gewoon doen.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #49  
Oud 15-09-13, 18:21
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

@BUBBLY Je zou bijna in de verleiding komen maar ik vind dat niet netjes. Doe ik dus ook niet. Bovendien, het is mij echt een raadsel waarvoor ze dan bang zijn. Bluffen ze nu en zit het juridisch anders in elkaar? Je gaat er van alles bij verzinnen.

Misschien toch maar eens met de rechtsbijstandverzekering contact opnemen. Het intrigeert me nu eigenlijk wel.
  #50  
Oud 18-09-13, 12:49
Spindocter Spindocter is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 20
Standaard

Nou, ik denk dat ik er wel uit ben.

KPN heeft deze procedures en afspraken zelf met Apple gemaakt en geregeld en ondanks allerlei sympathie en steunbetuigingen (er is hier toch wel even over doorgesproken binnen de club) kan en gaat men het niet anders regelen dwz. niet via de officiële weg.

Mijn zoon is natuurlijk geholpen met de refurbish die hij van de KPN Manager gekregen heeft maar dit is op persoonlijke titel gebeurd en dus niet voor iedereen mogelijk.

Voor mij belangrijke lessen:
- denk drie keer na of je met Apple Support belt of niet beter naar de winkel kan gaan als er iets niet goed functioneert aan je Apple product (bij voorkeur Genius Bar in Amsterdam met eigen reparatiemogelijkheden; hebben mij goed geholpen ondanks dat ze ook niks voor me konden doen).
- zorg als je een tweedehands toestel koopt dat je een originele aankoopbon of mailtje krijgt (had ik die gehad dan had ik nu al lang van een kosteloze omruil mogen genieten).
- Apple maakt fantastische spullen die een beetje meer kosten maar die meerprijs zie je niet terug in de serviceafhandeling wat mij betreft, dan zijn ze net als ieder ander bedrijf (alleen datgene doen waar ze wettelijk toe gedwongen kunnen worden en niet die extra stap + medewerkers die niks anders kunnen dan slaafs de procedures uitvoeren die Risk Management bedacht heeft).

Kortom, ik trek volledig aan het kortste eind (volgens sommige terecht verwacht ik). Ik kan beredeneren dat Apple gelijk heeft maar het voelt toch echt anders.

Enfin, er zijn veel ergere dingen in de wereld en ik laat het nu los.

Bedankt voor alle input, ook die met een kritisch tegengeluid.
Reageren

Labels
iphone, klachten, service, Wi-Fi vind geen verbinding



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.