iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPad 1 kopen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144309-ipad-1-kopen.html)

flashingst 17-09-13 19:18

iPad 1 kopen?
 
Hey,

Ik twijfel al een tijdje om een iPad aan te schaffen. Echter is een laatste generatie iPad écht te duur voor mij. Ik ben nu aan het kijken naar een 1e generatie iPad. Ik weet dat deze iPad niet over camera's beschikt en ook niet over de laatste softwareupdate (huidig 5.1.1).

Ik heb tot nu toe gewacht met een iPad 1 aanschaffen vanwege de verouderde softwareversie. Nu bekend is dat het mogelijk is om een oudere versie van een app te installeren (gewoon via App Store) ben ik de aanschaf toch weer aan het overwegen. Een tweedehands iPad (1G) kost ongeveer €150,- en een betere tablet voor die prijs is denk ik niet te vinden.

Graag wat advies en meningen van anderen, misschien dat dat dan doorslaggevend wordt voor de aankoop (of juist niet!)

apotheosis 17-09-13 19:20

Nee man, geene ipad 1 kopen.

flashingst 17-09-13 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 913129)
Nee man, geene ipad 1 kopen.

Bedankt voor je mening maar zou je deze kunnen onderbouwen?

UPDATE: Sorry ik zie dat ik hem per ongeluk de iPhone sectie heb geplaatst...

Guest-20180925190238 17-09-13 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 913126)
Graag wat advies en meningen van anderen, misschien dat dat dan doorslaggevend wordt voor de aankoop (of juist niet!)

Ik gebruik nog dagelijks een iPad 1 64 GB 3G+Wi-Fi. Dat ding werkt nog even goed als drie jaar geleden. iOS 5.1.1 is ook heel simpel te jailbreaken met Absinthe 2.0

Af en toe crasht er wel eens een app met een LowMemory crash report. Met SBSetiings + RemoveBG + Processes kan je echter alle apps met één klik uit de achtergrond verwijderen om weer geheugen vrij te maken.

apotheosis 17-09-13 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 913131)
Bedankt voor je mening maar zou je deze kunnen onderbouwen?

UPDATE: Sorry ik zie dat ik hem per ongeluk de iPhone sectie heb geplaatst...

Waarom; omdat die redelijk traag is, omdat bepaalde (belangrijke) apps er niet zullen opdraaien, omdat die niks van software update meer krijgt, teveel om op te noemen in feite. De iPad 1 is out to date, niet kopen.

Ik zou eerder dan voor een iPad 2 gaan ze.

Guest-20180925190238 17-09-13 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 913135)
...omdat bepaalde (belangrijke) apps er niet zullen opdraaien...

Welke belangrijke apps zijn dat?

RWK 17-09-13 20:02

Toch adviseer ik je om een iPad 2 aan te schaffen. Deze zijn betere tablets dan een iPad 1. Hij is gewoon sneller, ondersteunt de laatste versie van iOS, dus ook alle nieuwe apps. Ik zou nu geen geld investeren in iets wat al zo oud is, tenzij je hem echt heel goedkoop kan krijgen.

Ook zijn de tweedehandse iPad 2 al voor 150 a 200 euro te verkrijgen.

Succes met je beslissing ;)

ergoboy 17-09-13 20:51

Zelf ik heb een ipad 2 en loop ten opzichte van de laatste nieuwe iphones nooit mee met telkens de laatste nieuwe ipad te kopen. Ik heb dus een witte ipad 2 welke voor mij prima voldoet en nog jaren meekan. Ik zal dus minstens voor een 2 of 4 gaan. Of een ipad minni.. Wat me wel opvalt aan de ipad minni van mijn vriend is dat het scherm duidelijker lijkt( text) ipv mijn 2:D

Patrique 17-09-13 21:03

Ik heb zelf een iPad 1 (64GB, 3G) en een iPad 3 (32GB, Wi-Fi). De iPad 1 wordt hier ook nog steeds gebruikt! Af en toe merk je in de snelheid wel dat ie ouder is, maar hij is nog steeds even stabiel en soepel als in juli 2010. Wat apps betreft zijn we nog niet tegen problemen aangelopen. Momenteel staat ie redelijk vol met spelletjes. Hij is de afgelopen 3 jaar overal mee naartoe genomen gebruikt en misbruikt. De batterij gaat nog steeds even lang mee. Maw, het is en blijft een goed en robuust apparaat. Nu met de overgang naar ios7 kan ik me voorstellen dat je op een ipad1 eerder tegen incompatibiliteiten aan kan lopen. Apple zegt wel dat ze oudere versies aan blijven bieden die wel compatibel zijn, maar dan moeten die er wel zijn!

RWK 17-09-13 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy (Bericht 913158)
Wat me wel opvalt aan de ipad minni van mijn vriend is dat het scherm duidelijker lijkt( text) ipv mijn 2:D

Dat komt omdat het scherm van de iPad mini kleiner is ten opzichte van de iPad 2. Ze hebben wel beide dezelfde resolutie. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.