//

iPhone 5 remanufactured

iPhone 5 remanufactured discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iCulture leden, ik heb een niet al te belangrijke vraag maar misschien kunnen jullie me helpen. (1)In december kreeg ik bij mn Vodafone abbo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-13, 20:34
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard iPhone 5 remanufactured

Beste iCulture leden, ik heb een niet al te belangrijke vraag maar misschien kunnen jullie me helpen.

(1)In december kreeg ik bij mn Vodafone abbo een iPhone 5. (serienummer begint met C32)
Na ong 7 maanden, kreeg ik een klik/plop in het scherm. Dit viel me vooral op door de betas van ios 7, aangezien je daar veel shuif bewegingen van de rand maakt.
(2)Ik ben teruggegaan naar Apple en kreeg een vervangen toestel. Remanufactured (serienummer begint met DNPL).
Deze iPhone had een defect met de camera.. kwam ik later achter.. Op 2G signaal en 2 signaalstreepjes of minder kreeg je roze verticale strepen op het scherm en de foto, en belgesprekken die wegvielen. (zie bijlage)
(3)Ik ben toen teruggegaan naar de Apple store, en daar gaven ze me weer een remanufactured toestel.(serienummer begint met DNQL) De verkoper kon geen nieuwe geven ,want dat kan pas bij je 4e defecte toestel. Zei die. iPhone leek op het eerste moment perfect, maar ergens in een schoenenwinkel in Amsterdam met slecht 2G signaal.. Weer hetzelfde camera probleem..
(4)Ik die zelfde dag nog terug, en de andere mederwerker was helemaal verbaast bij Apple. Hoe de Antenne invloed kon hebben op de Camera.(ik was ook verbaast, maar ben dr achter gekomen door internet dat het met het signaal te maken had). Vervolgens is de mederwerker naar de manager gelopen en zij hebben daar het een en ander besproken. Hij kwam terug en zei dat hij contact op zou nemen met Apple United States. Of het probleem ook bij hun bekent was. De mederwerker zei dat hij me weer een vervangend toestel moest geven en dat hij helaas geen nieuwe kon geven. Dus hij ging weer weg. Vervolgens komt hij terug met een doosje dat al geopend is en geeft me het toestel. Hij plakt ook het serienummer stickertje op de achterkant van de iPhone (iets wat de andere verkopers niet deden) Hij geeft hem me mee met de boodschap dat ik maar weer naar de schoenenwinkel moest gaan en kijken of het er niet meer was, en anders terugkomen. (Serienummer begint met C7). (Deze werkt helemaal perfect trouwens.)

Ik loop vervolgens buiten en vertel tegen mn vader hoe mooi helder blauw de frontfacing camera wel niet is. Vervolgens zegt mn vader ik denk dat het een hele nieuwe is. En dat ze het niet zeggen om de status van de remanufactured toestellen hoog te houden.

Ik begin na te denken, en het serienummer wijkt ook af van de eerste 2 remanufactured toestellen. En komt dicht bij die van mn eerste iPhone uit december.

Nu is mijn vraag, wat denken jullie, is het een remanufactured toestel. Of een nieuwe?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0603.jpg‎ (44,7 KB, 78x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0610.JPG (2).jpg‎ (114,8 KB, 54x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-13, 20:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Van remanufactured/refurbished iPhones heb niet niet veel verstand.

Als ik naar de foto's kijk zie ik wel iets dat mij heel bekend voorkomt. Namelijk een pulserend Minimum Shift Keying (MSK) signaal. Aangezien GSM signalen gemoduleerd zijn in Gaussian-Fitered Minimum Shift Keying (GMSK) ben ik zo goed als zeker dat die "storing" afkomstig is van de GSM radiochip.

Ik heb dit nog nooit op een iPhone gezien. Om zo'n storing te kunnen veroorzaken moet de radiochip met het maximale vermogen van 2.000 mW werken. Soms kan men die pulsen ook wel eens horen in een slecht afgeschermde luidspreker (met ingebouwde versterker). Hoe dan ook de camera in die iPhone schijnt als een primitieve spectrum analyzer te werken.
  #3  
Oud 17-09-13, 21:03
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Van remanufactured/refurbished iPhones heb niet niet veel verstand.

Als ik naar de foto's kijk zie ik wel iets dat mij heel bekend voorkomt. Namelijk een pulserend Minimum Shift Keying (MSK) signaal. Aangezien GSM signalen gemoduleerd zijn in Gaussian-Fitered Minimum Shift Keying (GMSK) ben ik zo goed als zeker dat die "storing" afkomstig is van de GSM radiochip.

Ik heb dit nog nooit op een iPhone gezien. Om zo'n storing te kunnen veroorzaken moet de radiochip met het maximale vermogen van 2.000 mW werken. Soms kan men die pulsen ook wel eens horen in een slecht afgeschermde luidspreker (met ingebouwde versterker). Hoe dan ook de camera in die iPhone schijnt als een primitieve spectrum analyzer te werken.
Interessant. Gelukkig heeft deze iPhone het niet. Het verklaart ook waarom het bij heel slecht 2G signaal gebeurd. Dan gaat de radiochip waarschijnlijk op maximaal vermogen. Als je zoekt op 'Iphone camera pink stripes' valt er genoeg te vinden...
  #4  
Oud 17-09-13, 21:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Dan gaat de radiochip waarschijnlijk op maximaal vermogen.
Inderdaad, als de veldsterkte te zwak is gaat de radiochip op het hoogste vermogen door een commando van het basisstation.

Die schuine blokjes die je op de foto's ziet zijn de "bursts". En die streepjes in de blokjes zijn de fase frequenties die omgeschakeld worden.

Ik zal eens wat gaan goegelen want zoiets interesseert mij zeer. Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #5  
Oud 17-09-13, 21:17
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Het is sowieso een remanufactured toestel die jij ontvangen hebt. Alles uit die witte doosjes, behalve na een release, is gewoon opnieuw geproduceerd door Apple van oude onderdelen. Ik had mijn iPhone 5 in september vorige jaar aangeschaft en ging in november naar de store. Degene die mij toen hielp verzekerde mij dat het geen refurbished was want die kon men toen die tijd niet krijgen (logisch)

Zoals je al eerder vermelde geven ze je pas een nieuwe toestel als je 4 keer je iPhone hebt ingewisseld. Je krijgt dan een nieuwe in doos met alle toebehoren en je mag ook weer uit kleur kiezen. Upgraden kan helaas niet.

Soms kan je je serienummer hier nachecken. Meestal word dan aangegeven of het om een refurbished model gaat of niet.
__________________
  #6  
Oud 17-09-13, 21:31
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Het is sowieso een remanufactured toestel die jij ontvangen hebt. Alles uit die witte doosjes, behalve na een release, is gewoon opnieuw geproduceerd door Apple van oude onderdelen. Ik had mijn iPhone 5 in september vorige jaar aangeschaft en ging in november naar de store. Degene die mij toen hielp verzekerde mij dat het geen refurbished was want die kon men toen die tijd niet krijgen (logisch)

Zoals je al eerder vermelde geven ze je pas een nieuwe toestel als je 4 keer je iPhone hebt ingewisseld. Je krijgt dan een nieuwe in doos met alle toebehoren en je mag ook weer uit kleur kiezen. Upgraden kan helaas niet.

Soms kan je je serienummer hier nachecken. Meestal word dan aangegeven of het om een refurbished model gaat of niet.
Als je iPhone binnen de eerste 30 dagen defect is krijg je een compleet nieuwe, ook uit zon wit doosje heb ik gelezen. dus dit zegt niet zoveel. ik denk zoals ik al zei dat ze de iphone in een doosje hebben gelegd en toen kwamen. zodat ik denk dat het een refurb is..
  #7  
Oud 17-09-13, 22:10
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Als je iPhone binnen de eerste 30 dagen defect is krijg je een compleet nieuwe, ook uit zon wit doosje heb ik gelezen. dus dit zegt niet zoveel. ik denk zoals ik al zei dat ze de iphone in een doosje hebben gelegd en toen kwamen. zodat ik denk dat het een refurb is..
Dat denk ik weer niet, maar het is jou mening
  #8  
Oud 28-11-13, 20:15
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Helaas is deze iPhone toch ook defect.... Ik heb de roze strepen gehad en nu ook een ander camera probleem en als bij de eerste iPhone zit er nu ook een klik in het scherm.. Dit wordt dan mn 5e iPhone. IK heb me laten vertellen in de apple store door een mederwerker dat de 4e refurb een nieuwe wordt (splinternieuw). Ik zei toen wat als er geen iPhone 5 meer is, toen zei die, dan een vergelijkbaar model, maar hij kom hier niet al te veel over zeggen zei hij. Weten jullie of dit betekent dat ik dan een 5s krijg?. Daarnaast als ik een afspraak wil maken staat er 'geen afspraken mogelijk' weten jullie wat dit betekent? mijn 1 jaar garantie verloopt 18 december dus ik mag wel gaan opschieten..
  #9  
Oud 28-11-13, 21:28
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Helaas is deze iPhone toch ook defect.... Ik heb de roze strepen gehad en nu ook een ander camera probleem en als bij de eerste iPhone zit er nu ook een klik in het scherm.. Dit wordt dan mn 5e iPhone. IK heb me laten vertellen in de apple store door een mederwerker dat de 4e refurb een nieuwe wordt (splinternieuw). Ik zei toen wat als er geen iPhone 5 meer is, toen zei die, dan een vergelijkbaar model, maar hij kom hier niet al te veel over zeggen zei hij. Weten jullie of dit betekent dat ik dan een 5s krijg?. Daarnaast als ik een afspraak wil maken staat er 'geen afspraken mogelijk' weten jullie wat dit betekent? mijn 1 jaar garantie verloopt 18 december dus ik mag wel gaan opschieten..
Zoals ik al eerder had aangegeven heb je toen een gereviseerde toestel ontvangen, en dit keer zullen ze er 1 uitgeven die compleet nieuw in doos is met accessoires. Hoe nieuw het toestel eruitziet, en het valt eigenlijk ook niet te onderscheiden, als je het toestel omruilt bij de Apple Store zal je een gereviseerd model krijgen, wat precies gelijk is aan een 'gloednieuw' toestel, uitzondering na een release.

Je kan geen afspraak maken omdat de store is volgeboekt. Je zou alvast een reservering plaatsen en als er een gaatje open is gelijk die dag reserveren. Dit zal ik wel voor 18 december doen. Anders kan je ook contact opnemen met Apple Support en dan halen ze jou toestel op waar vervolgens een nieuw toestel wordt uitgezonden.

Als er geen nieuwe iPhone 5 toestellen zijn, zal je automatisch een 5C of een 5S krijgen.
  #10  
Oud 28-11-13, 21:33
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Zoals ik al eerder had aangegeven heb je toen een gereviseerde toestel ontvangen, en dit keer zullen ze er 1 uitgeven die compleet nieuw in doos is met accessoires. Hoe nieuw het toestel eruitziet, en het valt eigenlijk ook niet te onderscheiden, als je het toestel omruilt bij de Apple Store zal je een gereviseerd model krijgen, wat precies gelijk is aan een 'gloednieuw' toestel, uitzondering na een release.

Je kan geen afspraak maken omdat de store is volgeboekt. Je zou alvast een reservering plaatsen en als er een gaatje open is gelijk die dag reserveren. Dit zal ik wel voor 18 december doen. Anders kan je ook contact opnemen met Apple Support en dan halen ze jou toestel op waar vervolgens een nieuw toestel wordt uitgezonden.

Als er geen nieuwe iPhone 5 toestellen zijn, zal je automatisch een 5C of een 5S krijgen.
Hoe kan ik reserveren? Is dit iets anders dan de normale methode of?
  #11  
Oud 28-11-13, 22:26
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Hoe kan ik reserveren? Is dit iets anders dan de normale methode of?
Ik bedoelde met reserveren een afspraak maken op de plaats die open staat in de Store. Als er eventueel een plek open is op een eerder moment, kan je je afspraak verplaatsen.

Als je over een creditcard beschikt, kan het allemaal sneller. Neem contact op met Apple Support en leg het probleem voor. Zij zullen je dan een aantal opties aanbieden, waaronder een express replacement, wat inhoud dat je 29€ moet betalen zodat UPS eerst een toestel aan je levert en jij daarna het defecte toestel terugstuurt naar Apple. Voor deze service heb je wel een creditcard nodig.
  #12  
Oud 29-11-13, 04:29
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk afspreken (5 december), het lijkt wel of je alleen maar brakke iPhones krijgt. Straks gaat dit door tot je garantie verloopt
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #13  
Oud 29-11-13, 04:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk afspreken (5 december), het lijkt wel of je alleen maar brakke iPhones krijgt. Straks gaat dit door tot je garantie verloopt
De garantie wordt met 90 dagen verlengt als TS zijn iPhone nu inruilt Hij heeft dus genoeg tijd als hij morgen met support contact opneemt!
  #14  
Oud 29-11-13, 04:54
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja, dus stel dat de originele garantie korter is dan 3 maanden en dat dus de nieuwe 90 dagen gelden… 100 dagen later krijgt-ie weer gezeik met de iPhone. Ik moet er niet aan denken.

Ik zou gewoon 12 maanden garantie eisen als ik steeds een nieuwe iPhone moet halen omdat Apple geen goed-werkend/nieuw apparaat aan mij geeft.

Met m'n Mac had ik videoproblemen. MLB laten vervangen. Ze hebben er een rechtstreeks van de fabriek laten overvliegen. Het allereerste wat ik deed toen ze m'n Mac terugbrachten was vragen of ze er nogmaals een videotest op uit konden voeren. Ook die nieuwe MLB uit de fabriek was defect. De derde maal wimpelde de manager me af omdat hij geen mensen beschikbaar zou hebben.

Je moet Apple niet vertrouwen als het op vervangen aankomt. Als je eenmaal één zo'n fout product hebt, dan regelen ze wel dat je vervangproduct ook niet goed werkt
  #15  
Oud 08-12-13, 20:25
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Hallo allemaal, vandaag in de store geweest. 4e keer dat ik daar was met een defecte iPhone 5. Ik legde de medewerker alles uit, en hij ging naar achter, om te overleggen. Hij komt terug en zegt; Jammer genoeg wordt de iPhone 5 niet meer gemaakt en moet ik je een 5s geven. (als grapje). Ik kan de 5S over 1,5 week ongeveer ophalen, ze hebben hem voor me besteld. Goede service van apple!. Ik hoefde niks bij te leggen of iets

+2 jaar garantie in de store!
  #16  
Oud 08-12-13, 21:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heel erg gefeliciteerd. Ik kan me je blijdschap goed voorstellen. Heb zelf nu ook een 3e ruiltoestel in korte tijd en weet hoe vervelend het is om telkens terug te moeten (maar wel fijn dat je gewoon zonder gezeur een nieuwe eh... refurbished mee kan krijgen, en jij nu zelfs een splinternieuwe en upgrade)

Overigens. Ik zat eens naar die link met die serienummer check te kijken en bij mijn remanufactured iPhone (4S) werd niets gemeld daarover. Ook staat er bij productiedatum nov 2013. Zou die dan ook toch nieuw zijn? Of is dat de datum dat deze iPhone uit een aantal onderdelen herrezen is? Serienummer begint met C5....
  #17  
Oud 26-12-13, 02:51
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Ik heb hem inmiddels sinds dinsdag, top toestel! De 5 was zeker niet verkeerd , maar er zitten toch wat leuke nieuwe functies bij.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 december 2013 om 01:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Heel erg gefeliciteerd. Ik kan me je blijdschap goed voorstellen. Heb zelf nu ook een 3e ruiltoestel in korte tijd en weet hoe vervelend het is om telkens terug te moeten (maar wel fijn dat je gewoon zonder gezeur een nieuwe eh... refurbished mee kan krijgen, en jij nu zelfs een splinternieuwe en upgrade)

Overigens. Ik zat eens naar die link met die serienummer check te kijken en bij mijn remanufactured iPhone (4S) werd niets gemeld daarover. Ook staat er bij productiedatum nov 2013. Zou die dan ook toch nieuw zijn? Of is dat de datum dat deze iPhone uit een aantal onderdelen herrezen is? Serienummer begint met C5....
Ik heb eigenlijk geen idee, ik heb dat toen ook gegokt, maar hij ging alsnog stuk..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.