iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Niet meer in DFU modus. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144338-niet-meer-dfu-modus.html)

maluku75 18-09-13 11:13

Niet meer in DFU modus.
 
Goedemorgen,

Ik zit dus met een probleem.
Ik heb een maand of 2 de IOS7 beta gedraait en dat werkte prima.
Maar wilde hem eergister even terugzetten naar de 6.1.4 omdat de echte IOS7 vandaag uit zal komen.
Nu kreeg ik hem dus al niet meer in de DFU mode dus dacht ik dus slim te zijn door hem via de settings op de fabrieksinstellingen te zetten. Wissen ging allemaal goed, totdat ik hem aanzette. Ik kon de taal kiezen, land kiezen en de Wi-Fi instellingen invoeren. En toen verder niks meer. " fout bij activering" Dit apparaat is niet geregistreerd voor deelname aan het Iphone Developer Program. Als U deelnemer bent aan het Iphone Developer Program, registreer uw apparaat dan via het Iphone Developer Program Portal via http:/developer.apple.com/iphone.

Nu ben ik dat natuurlijk niet en heb al van alles geprobeerd, tot het kijken van weet ik het hoeveel youtube filmpjes. Maar allemaal met.. zet je telefoon in de DFU modus. Daar gaat het bij mij dus fout of mis. Het lukt mij niet om hem daarin te krijgen.
Wie kan mij helpen, want nu is mijn mobiel dus niet meer te gebruiken en ik heb hem net.

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 18-09-13 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maluku75 (Bericht 913259)
Wie kan mij helpen, want nu is mijn mobiel dus niet meer te gebruiken en ik heb hem net.

Er is maar één mogelijkheid omdat probleem (zonder geregistreerde UDID) op te lossen. Je moet toch trachten het toestel in DFU mode te krijgen en dan manueel herstellen met het .ipsw bestand van iOS 6.1.4.

Urbanfoto 18-09-13 11:40

Heb net hetzelfde voorgehad en ik kreeg mijn toestel wel in DFU.

maluku75 18-09-13 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 913261)
Er is maar één mogelijkheid omdat probleem (zonder geregistreerde UDID) op te lossen. Je moet toch trachten het toestel in DFU mode te krijgen en dan manueel herstellen met het .ipsw bestand van iOS 6.1.4.

Het is net of hij niet in die modus kan/wil.
Hij gaat namelijk gewoon aan. Heb alles al geprobeerd. aan-/uitknop + home button beide ---> na 10 sec aan-/uitknop loslaten ---> home button vast blijven houden. Dan gaat het bij mij dus fout, want mijn telefoon gaat gewoon aan, :(

Heb ook al geprobeerd.... telefoon uitzetten, niet aangesloten aan PC. homeknop ingedrukt houden en dan aansluiten aan de telefoon. Dan zou het ook moeten werken:confused::confused:
Doet hij dus ook niks.

Qua bestand(en) heb ik alles wel al.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Guest-20180925190238 18-09-13 11:51

Volg de onderstaande procedure eens heel nauwkeurig. De timing is nogal belangrijk:

iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into DFU Mode

maluku75 18-09-13 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 913273)
Volg de onderstaande procedure eens heel nauwkeurig. De timing is nogal belangrijk:

iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into DFU Mode

Wederom bedankt, ben nu aan het werk.
Ga het straks proberen. Zal de uitkomst wel even posten.

Thanks again.

Urbanfoto 18-09-13 14:01

Heb het ook 1 op een andere verkeerde manier gedaan, en toen op de juiste DFU manier en ik kon downgraden naar 6.1.4.

Bijmij komt voorlopig ios 7 niet op de iphone.

Guest-20180925190238 18-09-13 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto (Bericht 913319)
Bijmij komt voorlopig ios 7 niet op de iphone.

Ik heb het op de voorpagina van De Standaard laten zetten dan hoef je dat niet meer in elk topic te herhalen. :D

maluku75 18-09-13 18:42

bedankt voor je info timosha, maar ik krijg hem echt niet in de DFU modus.

Guest-20180925190238 18-09-13 18:48

Dan probeer het met Recovery Mode:

iOS: bijwerken of herstellen lukt niet

als dat ook niet lukt zal er niets anders opzitten dan de UDID van de iPhone te registreren in het Developer Portal (dat nu off line is).

Urbanfoto 18-09-13 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 913326)
Ik heb het op de voorpagina van De Standaard laten zetten dan hoef je dat niet meer in elk topic te herhalen. :D

Goed voor U maar ik vindt het niet terug op De Standaard ;).

gerjanpetter 18-09-13 21:12

ik heb precies hetzelfde probleem als Maluku 75.... ik krijg hem ook niet terug in DFU mode.... HELLLUPPP

Guest-20180925190238 18-09-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerjanpetter (Bericht 913463)
... ik krijg hem ook niet terug in DFU mode....

En waarom wil je het toestel in DFU mode zetten?

gerjanpetter 18-09-13 21:29

nou, ik krijg dezelfde foutmelding als ik mijn iphone aan iTunes koppel...
"Dit apparaat is niet geregistreerd voor deelname aan het iPad Developer Program. Als u deelnemer bent aan het iPad Developer Program, registreer uw apparaat dan via het
iPad Developer Program Portal
."
dus ik dacht via iTunes een 6.1.3 versie die ik heb liggen er opnieuw op te kunnen zetten maar ik kom niet door die foutmelding heen....

Guest-20180925190238 18-09-13 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerjanpetter (Bericht 913477)
nou, ik krijg dezelfde foutmelding als ik mijn iphone aan iTunes koppel...

In dat geval zijn alle mogelijke oplossingen al genoemd in dit topic.

gerjanpetter 18-09-13 21:32

is het niet mogelijk om de iphone te herstellen buiten iTunes om, een ander programma bijvoorbeeld?

ik heb totaal geen zin om 99$ te betalen voor een dev account....

Guest-20180925190238 18-09-13 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerjanpetter (Bericht 913480)
is het niet mogelijk om de iphone te herstellen buiten iTunes om, een ander programma bijvoorbeeld?

Ja, met Xcode 5 op een Mac.

gerjanpetter 18-09-13 21:42

tja.. heb geen mac, wat nu? dev account de enige oplossing?

Guest-20180925190238 18-09-13 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerjanpetter (Bericht 913490)
... dev account de enige oplossing?

Tja, "downgraden" naar iOS 6.1.3 zit er nu ook niet meer in nu iOS 7 uit is. Je kan nog eens een gewoon herstel met iTunes 11.1 proberen. Als Apple barmhartig is lukt dat misschien.

gerjanpetter 18-09-13 22:16

ik hoop het van harte! mijn ipad en iphone liggen er uit. Ik heb geen ander toestel waar ik even de simkaart in kan doen dus ik ben behoorlijk onthand.

momenteel ligt ook de activeringsserver van apple eruit, ik kan hem dus ook niet activeren.... ik krijg nu hier meldingen van...

hopelijk heeft dat te maken met het feit dat de servers momenteel te druk zijn ivm de vele mensen die willen upgraden.

ik probeer het later vanavond nog wel een keer

FreekW 28-09-13 01:08

Ik dacht ook even op een dood eind te zitten, maar heb een simpele oplossing gevonden die geen DFU vereist.
Even een account aangemaakt voor deze post, misschien hebben jullie er wat aan.

De dev versie van iOS7 gedownload en ik wilde naar de reguliere 7.0.2.
Ik kon niet via iTunes herstellen en m'n lock button van m'n iPhone 5 is kapot..
Een DFU zat er dus niet in voor mij..
Toen via instellingen alles gewist waarna ik de iphone niet kon herstellen omdat ik geen dev account heb.

Daar zit je dan, met een iphone die op geen enkele wijze te herstellen is en geen DFU kan doen door kapotte lock button. Als ik heeel hard druk doet hij het nog, maar dat hielden mijn vingers niet vol..

Na wat zoeken op google kwam ik bij een apple hulppagina die het wel heel makkelijk maakt.

iOS: bijwerken of herstellen lukt niet

In het kort:
- iPhone uitzetten (net gelukt door iphone met lock button op de tafel drukken)
- home knop ingedrukt houden en de usb in pluggen, home knop inhouden.
- er volgt een bericht dat de iphone in herstelmodus is

Daarna word er direct iOS7.0.2 op gezet, dus geen downgrade nodig.

Ik dacht dus aan een dood eind te zitten aangezien ik geen dev account heb en mn lock button amper werkt. Uiteindelijk dus veel makkelijker dan DFU + downgrade.

Hopelijk hebben jullie er wat aan, ik begon namelijk al aardig te stressen toen ik bedacht niet verder te kunnen met mn iPhone :)

semv1996 06-10-13 12:36

Beste mensen,

ik heb dus helaas het zelfde probleem en wil er graag zo snel mogelijk van af.
maar vraag is dus, als ik het iphone developer program koop of het dan weer goed is.

MvG

Wheelie 06-10-13 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FreekW (Bericht 918367)
Ik dacht ook even op een dood eind te zitten, maar heb een simpele oplossing gevonden die geen DFU vereist.
Even een account aangemaakt voor deze post, misschien hebben jullie er wat aan.

De dev versie van iOS7 gedownload en ik wilde naar de reguliere 7.0.2.
Ik kon niet via iTunes herstellen en m'n lock button van m'n iPhone 5 is kapot..
Een DFU zat er dus niet in voor mij..
Toen via instellingen alles gewist waarna ik de iphone niet kon herstellen omdat ik geen dev account heb.

Daar zit je dan, met een iphone die op geen enkele wijze te herstellen is en geen DFU kan doen door kapotte lock button. Als ik heeel hard druk doet hij het nog, maar dat hielden mijn vingers niet vol..

Na wat zoeken op google kwam ik bij een apple hulppagina die het wel heel makkelijk maakt.

iOS: bijwerken of herstellen lukt niet

In het kort:
- iPhone uitzetten (net gelukt door iphone met lock button op de tafel drukken)
- home knop ingedrukt houden en de usb in pluggen, home knop inhouden.
- er volgt een bericht dat de iphone in herstelmodus is

Daarna word er direct iOS7.0.2 op gezet, dus geen downgrade nodig.

Ik dacht dus aan een dood eind te zitten aangezien ik geen dev account heb en mn lock button amper werkt. Uiteindelijk dus veel makkelijker dan DFU + downgrade.

Hopelijk hebben jullie er wat aan, ik begon namelijk al aardig te stressen toen ik bedacht niet verder te kunnen met mn iPhone :)

Dit heeft gewerkt, bedankt :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.