//

Reservekopie itunes 11.1

Reservekopie itunes 11.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb zojuist iTunes 11.1 gedownload en ik wil een reservekopie maken omdat ik dadelijk ook naar ios 7 wil gaan updaten. Ik kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-13, 20:52
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard Reservekopie itunes 11.1

Hallo,
Ik heb zojuist iTunes 11.1 gedownload en ik wil een reservekopie maken omdat ik dadelijk ook naar ios 7 wil gaan updaten. Ik kan deze reservekopie maken door in het overzichtscherm (waar ook info staat over de versie die je op je iphone hebt, waar je updates kan zoeken en waar staat hoeveel gb er nog beschikbaar is enz.) In de oude iTunes stond er altijd bij wanner de laatste reservekopie was gemaakt. Nu kan ik dit nergens vinden. Als ik dan op reservekopie maken klik, wordt deze dan sowieso gemaakt? Want ik ben echt bij iedere update zo bang dat het helemaal misgaat en dat ik alles kwijt ben.
En is het mogelijk om in iTunes EN icloud een reservekopie te maken? En zo ja, hoe begin ik met het gebruik van icloud en hoe werkt dit precies?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-13, 20:59
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dbtje Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb zojuist iTunes 11.1 gedownload en ik wil een reservekopie maken omdat ik dadelijk ook naar ios 7 wil gaan updaten. Ik kan deze reservekopie maken door in het overzichtscherm (waar ook info staat over de versie die je op je iphone hebt, waar je updates kan zoeken en waar staat hoeveel gb er nog beschikbaar is enz.) In de oude iTunes stond er altijd bij wanner de laatste reservekopie was gemaakt. Nu kan ik dit nergens vinden. Als ik dan op reservekopie maken klik, wordt deze dan sowieso gemaakt? Want ik ben echt bij iedere update zo bang dat het helemaal misgaat en dat ik alles kwijt ben.
En is het mogelijk om in iTunes EN icloud een reservekopie te maken? En zo ja, hoe begin ik met het gebruik van icloud en hoe werkt dit precies?
Om iCloud te gebruiken, ga je op je iPhone naar Instellingen > ICloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie. Je wordt gevraagd dit te bevestigen ( op je pc zal niet meer automatisch een kopie worden gemaakt!), waarna de eerste backup onmiddellijk begint. Je moet wel op Wi-Fi zitten.
  #3  
Oud 18-09-13, 21:07
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Om iCloud te gebruiken, ga je op je iPhone naar Instellingen > ICloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie. Je wordt gevraagd dit te bevestigen ( op je pc zal niet meer automatisch een kopie worden gemaakt!), waarna de eerste backup onmiddellijk begint. Je moet wel op Wi-Fi zitten.
Dankje voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp zijn iTunes en icloud niet tegelijkertijd te gebruiken voor het maken van reservekopies? En ik wil denk ik toch graag wachten met icloud gebruiken tot ik ios 7 op mijn iphone heb. Dus weet je misschien ook het antwoord op mijn andere vraag? Hoe ik kan zien wanneer iTunes voor het laatst een reservekopie heeft gemaakt? Want eerst kon je dit altijd zien en in iTunes 11.1 zie ik dit nergens staan.
  #4  
Oud 18-09-13, 21:11
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Klopt dat iTunes en iCloud niet samengaan bij het maken van een back-up. Ik zou iTunes gebruiken op dit moment, snel en betrouwbaar. In het info scherm van iTunes is dat zichtbaar. Maak een back-up met wachtwoord (vinkte), dan worden ook wachtwoorden en zo meegenomen
__________________
Voor de regels voor het verkopen van iOS devices zie hier. Overtredingen worden direct na melding aangepakt.
  #5  
Oud 18-09-13, 21:13
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Whatsapp geschiedenis wordt ook opgeslagen in een iTunes reservekopie toch? Want tot nu toe heb ik na het installeren van updates of na herstellen en terugzetten van een reservekopie altijd het geluk gehad dat ik mijn whatsappgeschiedenis nog had. Of maakt iTunes daar gewoon een backup van?
  #6  
Oud 18-09-13, 21:15
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

een back-up plaatst de settings en apps van het moment van het maken van de back-up geheel terug, inclusief berichten.
Volgens mij kan in in Whatsapp zelf ook nog een back-up maken in de cloud, kijk even bij instellingen
  #7  
Oud 18-09-13, 21:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dbtje Bekijk bericht
Want eerst kon je dit altijd zien en in iTunes 11.1 zie ik dit nergens staan.
iTunes 11.1 heeft een heel nieuw backup mechanisme, met een sterkere beveiliging, sinds iTunes 11.1 Beta 1. Daarom zie je de datum + tijd van oude backups niet staan. Na de eerste nieuwe backup met iTunes 11.1 zie je de datum van de laatste backup weer staan.

De eerste nieuwe of incrementele backup duurt iets langer omdat oude incrementele backups geconverteerd worden.
  #8  
Oud 18-09-13, 23:08
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iTunes 11.1 heeft een heel nieuw backup mechanisme, met een sterkere beveiliging, sinds iTunes 11.1 Beta 1. Daarom zie je de datum + tijd van oude backups niet staan. Na de eerste nieuwe backup met iTunes 11.1 zie je de datum van de laatste backup weer staan.

De eerste nieuwe of incrementele backup duurt iets langer omdat oude incrementele backups geconverteerd worden.
Een back-up en een reservekopie is hetzelfde toch? Want ik zie namelijk nog steeds geen datum staan.. Wat doe ik dan fout?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 september 2013 om 22:43 ----------

Iemand die me kan helpen? Want ik wil niet dat ik dadelijk alles kwijt ben..
  #9  
Oud 19-09-13, 00:05
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Je moet met iTunes 11.1 (opnieuw) een handmatige reservekopie maken. Dit kan zélfs als je iCloud gebruikt, want iCloud schakelt enkel de Automatische backup uit.
  #10  
Oud 19-09-13, 00:20
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Je moet met iTunes 11.1 (opnieuw) een handmatige reservekopie maken. Dit kan zélfs als je iCloud gebruikt, want iCloud schakelt enkel de Automatische backup uit.
Dit heb ik al meerdere malen gedaan, maar er komt helemaal nergens een datum of tijd van de laatste reservekopie te staan.. Terwijl als ik er op klik, hij wel gaat synchroniseren enzo en dan komt er in die balk bovenin ook gewoon te staan 'reservekopie maken'. Hoe kan dit dan? Want nu weet ik dus niet of dat er nou wel of geen reservekopie is gemaakt.. En aangezien ik nog nooit wat met icloud heb gedaan durf ik dat al helemaal niet aan eigenlijk
  #11  
Oud 19-09-13, 00:23
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Start computer en iPhone even opnieuw, to be zeker.
Vink in iTunes aan dat je de back-up op de computer wilt maken.
Kies maak reservekopie

troubleshooten:
sluit de iPhone rechtstreeks aan op de computer, niet via een usb hub
check of aansluitsnoertje nog goed is
haal beveiligingscodes (vergrendeling iPhone en evt. simcode) er van af, alweer om zeker te zijn.
  #12  
Oud 19-09-13, 07:07
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "R" Bekijk bericht
Start computer en iPhone even opnieuw, to be zeker.
Vink in iTunes aan dat je de back-up op de computer wilt maken.
Kies maak reservekopie

troubleshooten:
sluit de iPhone rechtstreeks aan op de computer, niet via een usb hub
check of aansluitsnoertje nog goed is
haal beveiligingscodes (vergrendeling iPhone en evt. simcode) er van af, alweer om zeker te zijn.
Mijn oplader (waarmee ik hem aan mijn laptop heb hangen) is nog gewoon goed, laptop en iphone opnieuw opstarten heb ik gedaan, maar er staat nog steeds helemaal nergens een datum
En met beveiligingscodes er vanaf halen, bedoel je dan telefoon ontgrendelen of het er gewoon echt afhalen?
  #13  
Oud 19-09-13, 09:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dbtje Bekijk bericht
Want nu weet ik dus niet of dat er nou wel of geen reservekopie is gemaakt..
Zo moet dat er ongeveer uitzien na een synchronisatie met iTunes 11.1:



Welke backups er wanneer gemaakt werden kan je ook controleren in de instellingen van iTunes:

  #14  
Oud 19-09-13, 16:54
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zo moet dat er ongeveer uitzien na een synchronisatie met iTunes 11.1:



Welke backups er wanneer gemaakt werden kan je ook controleren in de instellingen van iTunes:

Ja dat van die laatste backup staat er bij mij dus niet.. En waar kan ik die instellingen ergens vinden? Heb net ook iTunes opnieuw geïnstalleerd, en dat maakt ook geen verschil. Ik vrees dus dat ik toch maar over moet op icloud. Ik neem aan dat icloud precies hetzelfde terugzet als dat iTunes zou doen? Dus alle apps, instellingen, (whatsapp)berichten? En moet ik dan gewoon via instellingen --> algemeen --> update ios 7 installeren?
Ik sprak gisteren iemand en die zei dat ze dit ook zo deed en verder niks van een scherm kreeg dat ze reservekopie van icloud terug moest zetten en taal opnieuw instellen enzo. Dit is normaal toch wel zo bij een grote update?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 september 2013 om 15:57 ----------

Ik zie nu dus bij mijn instellingen bij Wi-Fi iTunes-synchronisatie wel staan wanneer mijn telefoon voor het laatst gesynchroniseerd is. Betekent dat dat de reservekopie gewoon is gemaakt of is synchroniseren iets anders?
  #15  
Oud 19-09-13, 16:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dbtje Bekijk bericht
En waar kan ik die instellingen ergens vinden?
Waar die instellingen in iTunes voor Windows zitten weet ik niet uit mijn hoofd. Ergens bij Voorkeuren of zoiets.

Ik heb nog nooit een iCloud backup gemaakt. Ik maak uitsluitend backups met iTunes. Zeker is zeker.

Citaat:
Ik zie nu dus bij mijn instellingen bij Wi-Fi iTunes-synchronisatie wel staan wanneer mijn telefoon voor het laatst gesynchroniseerd is. Betekent dat dat de reservekopie gewoon is gemaakt of is synchroniseren iets anders?
Dan is er een backup gemaakt. Een backup is altijd onderdeel van een synchronisatie.
  #16  
Oud 19-09-13, 17:04
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waar die instellingen in iTunes voor Windows zitten weet ik niet uit mijn hoofd. Ergens bij Voorkeuren of zoiets.

Ik heb nog nooit een iCloud backup gemaakt. Ik maak uitsluitend backups met iTunes. Zeker is zeker.



Dan is er een backup gemaakt. Een backup is altijd onderdeel van een synchronisatie.
Oke, dan gok ik het er maar op denk ik Maar als ik de reactie van iemand anders goed begrepen heb kan ik ook icloud instellen en ook nog daar een reservekopie maken en als het terugzetten via iTunes uiteindelijk niet lukt, het via icloud proberen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 september 2013 om 16:22 ----------

@timosha:
Ik heb inmiddels gevonden waar ik die instellingen kan vinden en er staat bij dat mijn laatste backup vandaag om 16:16 uur is gemaakt, dus gelukkig maakt ie ze gewoon! Alleen erg vreemd dat het niet bij reservekopie staat, maargoed
  #17  
Oud 19-09-13, 18:40
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zo moet dat er ongeveer uitzien na een synchronisatie met iTunes 11.1:



Welke backups er wanneer gemaakt werden kan je ook controleren in de instellingen van iTunes:


@Timosha
Een vraagje hieromtrent.
In de instellingen van iTune zie ik alleen maar de laatste back-up (reservecopie) staan. Alle vorige back-ups komen niet op de lijst voor. Ligt dit aan één of andere verkeerde instelling ?
Alvast bedankt voor je reactie.
  #18  
Oud 19-09-13, 18:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Ligt dit aan één of andere verkeerde instelling ?
Nee, dat komt omdat ik tijdens de iOS 7 Beta fase een paar manuele backups gemaakt heb zonder synchronisatie. Aan de datums kan je zien dat de backup telkens min of meer overeenkomt met een nieuwe Beta release.
  #19  
Oud 19-09-13, 18:45
dbtje dbtje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 64
Standaard

Bedankt voor jullie reacties allemaal, het is inmiddels gelukt!

@spreeuwke: dat was bij mij ook. Er stond er eentje van vandaag, een van maanden geleden en nog een veel oudere. Het met het updaten gewoon helemaal goed gegaan. Het vreemde was dat ik ook niets terug heb hoeven zetten. Heb de update gestart, ben even wat anders gaan doen en na ongeveer een half uurtje was ie helemaal klaar
  #20  
Oud 19-09-13, 18:52
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Bedankt "Timosha" en "dbtje" voor jullie reactie.
Ik begrijp dus dat het normaal is dat alleen de laatste back-up in iTunes bijgehouden wordt, tenzij men (extra) manuele back-ups maakt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iTunes, reservekopie in iTunes, maar uiteindelijk bestaat hij niet? t0n iTunes 7 29-05-12 14:08
Windows: Itunes en reservekopie Tijn1709 iTunes 1 19-12-11 23:17
Reservekopie itunes 10 Kaasschaaf iTunes 3 23-09-10 17:20
Windows: itunes reservekopie ikkeg iTunes 0 14-08-10 10:38
Reservekopie iTunes scoop1 Archief 8 08-08-09 17:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.