//

iOS 7 iPhone 4

iOS 7 iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op een iPhone 4 bij ons werkt iOS 7 soepel. Alleen duurde het installeren wel lang, halfuur. Op de iPhone 5 ging het veel sneller ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19-09-13, 14:56
vblok vblok is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: Middelburg
Berichten: 20
Standaard

Op een iPhone 4 bij ons werkt iOS 7 soepel. Alleen duurde het installeren wel lang, halfuur. Op de iPhone 5 ging het veel sneller en werkt het alleen nog wat soepeler.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 19-09-13, 16:03
Essie1971 Essie1971 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 2
Standaard

Hallo, ik ga het hier eens proberen...sinds vanmorgen heb ik de IOS7 op mijn Iphone 4 geinstalleerd, alles ziet er goed uit....alleen er is niet mee te werken. Het toetsenbord is zo vreselijk traag. Duurt wel 15 seconde voordat er een letter komt te staan en dat ik een bericht kan typen. Ik heb ook al een harde reset gedaan maar niet geholpen. Mijn collega heeft ook een Iphone 4 en precies hetzelfde probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor, of wat er aan de hand is?
  #23  
Oud 19-09-13, 16:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie1971 Bekijk bericht
Weet iemand hier een oplossing voor, of wat er aan de hand is?
Lees bericht #13 in deze draad eens.
  #24  
Oud 19-09-13, 18:51
el.pasta el.pasta is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 3
Standaard

Kijk eens hoeveel vrije ruimte beschikbaar is op je iPhone. Ik heb het trage reactie probleem niet erg. Het toetsenbord op ios 7 reageert niet trager dan op ios 6. Heb nu 6GB vrij.

Uit ervaring weet ik dat het voor goed soepel gebruik je minimaal 1GB vrij te houden.

Je beschikbare ruimte kun je bekijken onder instellingen > algemeen > gebruik
  #25  
Oud 19-09-13, 19:23
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Dus het lijkt erop dat iOS 7 op de iphone 4 normaal gesproken soepel zou moeten werken, ook zonder clean install
(ik baseer dat op wat ik hier en op macrumors lees)
  #26  
Oud 19-09-13, 20:13
mayawandelt mayawandelt is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 62
Standaard

Weet iemand hoe lang de update duurt op iPhone 4. Het lijkt wel eeuwen (staat nu op nog 50min en het lijntje wordt maar niet verder blauw)...
Heb wel wat moeten verwijderen. Nu 3GB vrij want je moet 2,9GB vrij hebben om de installatie te kunnen doen.
  #27  
Oud 19-09-13, 22:03
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Op mijn twee iphones 4 staat het sinds gisteren ook op en werkt even soepel als mijn iphone5.. Wat er bij mij wel bijmocht is een achtergrond bij sms berichten.. Die je eventueel kunt aanpassen qua kleur ofzo 😋
  #28  
Oud 19-09-13, 23:02
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Gisteravond update gedaan naar Ios7. Na een aantal pogingen lukte het wel(drukte op het net).Update is wel via OTA gebeurd.Het is erg wennen aan nieuwe outlook.Sommige velden zijn voor mij minder duidelijk aangegeven(omringd) dan in alle voorgaande versies.De tot nu toe gebruikte apps werken naar behoren.Ik kon sommige apps zelfs verwijderen wegens overbodig(zaklantaarn bv.).Over een week weten we meer.
  #29  
Oud 19-09-13, 23:48
jeankedm jeankedm is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 4
Standaard

iOS 7 draait heel vlot op mijn iPhone 4.
  #30  
Oud 19-09-13, 23:53
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Hier ook geen problemen. Draait als een zonnetje op mijn iPhone 4. Wel ff wennen aan de vormgeving. Maar wat is de Agenda-app waanzinnig verbeterd. Dan heb ik ook wel het vertrouwen dat de rest van de make over uiteindelijk ook uitstekend zal bevallen.
  #31  
Oud 20-09-13, 07:16
lemmensp lemmensp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Gisteren ios7 geïnstalleerd. Draait zeer soepel op mijn 4S. Zeker de moeite. Ik heb zelfs de indruk dat Siri nu eindelijk zo snel is als inde reclame en me beter verstaat met mijn Nederlands Engels accent.
Doen !
  #32  
Oud 20-09-13, 09:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lemmensp Bekijk bericht
Draait zeer soepel op mijn 4S.
Maar dit draadje gaat nu juist over iOS 7 op een iPhone 4

Ik wacht het nog even af. De GPS presentaties zijn ook al niet al te best geworden sinds iOS6 op de iPhone 4 in dit huishouden. Als ik lees dat er 'lags' bij het typen van een stukje tekst al her en der voorkomen... Ik wacht nog even af en ga eens kijken of ik youtube filmpjes kan vinden waar iOS 7 op een iPhone 4 vergeleken wordt met iOS 6.

De ervaring leert echter dat het toch wel een kwestie van tijd is voordat je dan *toch* nog over gaat stappen, omdat apps die je graag wilt gebruiken nu eenmaal iOS 7 gaan vereisen.
  #33  
Oud 20-09-13, 09:52
zeepsubstantie zeepsubstantie is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard

Ander probleem/vraag.

Is het mogenlijk de kleur van de tekst(bereik,tijd,Wi-Fi,aanbieder etc.) bovenin je scherm te veranderen? Ik vind het wit van nu slecht te lezen, zeker met een lichte achtergrond.

alvast bedankt

ps ik vind de vertraging erg meevallen, t is wel iets slomer. Maar op IOS 6 zat ook wel wat vertraging. Maar haperende tekst heb ik geen last van.
  #34  
Oud 20-09-13, 13:02
d3debian d3debian is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 19
Standaard

Hier draait iOS 7 als een zonnetje op de iPhone 4 (zonder S)
Geen lag, niet wachten op de cursor of ander soort traagheid.
Gevoelsmatig gaat alles net zo snel als met iOS 6.1.3, een zuivere meting heb ik niet gedaan. Zou niet weten hoe dat moet trouwens.

Nu nog even afwachten hoe de batterijduur is met iOS 7.
Dat zou voor mij het enige nadeel kunnen zijn want verder vind ik iOS 7
heel mooi en lekker werken.
  #35  
Oud 20-09-13, 14:13
ataeb ataeb is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard iOS 7 iphone 4 navigon

navigon werkt niet meer sinds iOS 7 update op mijn iphone4. start niet op en de navigonupdate kan niet worden geopend. (verder loopt alles prima)
weet iemand dit op te lossen?
dank
  #36  
Oud 20-09-13, 14:46
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Iphone 4 (16gb) gisteren geupdate. naar IOS 7
batterijverbruik standby 19:00u - 6:00u 100% naar 90%
Respons op de iphone 4 is normaal, geen vertragingen o.i.d.
Ik ben er dik tevreden mee, echter mis ik wel mijn JB utilities, kan o.a nl 3g niet vanaf het bedieningspaneel disabelen.
jammer, hoop dat dit er alsnog bijkomt
  #37  
Oud 20-09-13, 15:44
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Het leken me ook al indianenverhalen dat zo veel apps niet meer zouden werken en het springboard regelmatig zou clashen. Apple wil de 4 met iOS 7 immers massaal gaan verkopen in opkomende economieën. Even goed wel erg vervelend dat een dure en redelijk onmisbare app als Navigon het laat afweten. Maar dat is de eerste app waarvan ik hoor dat die het niet meer zou doen.
  #38  
Oud 20-09-13, 15:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Even goed wel erg vervelend dat een dure en redelijk onmisbare app als Navigon het laat afweten. Maar dat is de eerste app waarvan ik hoor dat die het niet meer zou doen.
Navigon draait hier perfect (sinds iOS 7 Beta 4) op een iPhone 4 en 4S.
  #39  
Oud 20-09-13, 21:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik vond een duidelijk geschreven artikel over de prestaties van iOS 7 op de iPhone 4: New lease on life or death sentence? iOS 7 on the iPhone 4 | Ars Technica

Citaat:
The bad news is that the A4 struggles to render iOS 7's sweeping new animations consistently. I'll repeat what I said in the iOS 7 review: iOS devices (especially the oldest ones) have always been capable of occasional stuttering, but iOS 7 magnifies these issues by using more animations and by making those animations more sweeping and longer in duration. More animations means more opportunities for stutter, and longer animations means that this stuttering is much more noticeable when it happens.
Citaat:
Everything is slower in iOS 7, usually by one to one-half second or so but sometimes by more.
De schrijver concludeert dat de gemeten snelheidsverschillen in de testen tussen iOS 6 en 7 op de iPhone 4 maar minimaal zijn, en derhalve misschien niet storend genoeg. Maar omdat je gewend bent meestal een trits taken/handelingen achter elkaar te doen (zoals bijv: ontgrendelen, mail openen, mail sluiten, agenda openen, nieuwe afspraak plannen, etc) 'telt' het allemaal wel bij elkaar op, en kun je het wel merken. Ik herken dit ook wel van mijn iPhone 3G die ik destijds upgrade naar iOS 4. Ik merkte dat ik gewoon met iets meer geduld moest hebben bij een rijtje handelingen die ik daarvoor gewend was lekker vlot achter elkaar te doen.

In het artikel is ook een filmpje te zien met wat testjes op een iPhone 4 met zowel iOS 6 als iOS 7 , waarbij je m.i. vrij goed kunt zien waar de iPhone 4 nog wat 'moeite' heeft met de animaties in iOS 7:

Filmpje iOS 7 iPhone 4 - Ars technica



Citaat:
The A4 simply isn't up to the task of rendering iOS 7 as Apple intended, and the upgrade in general performance and apparent smoothness between even the iPhone 4 and year-newer 4S is significant (to say nothing of the iPhone 5, 5C, and 5S).
Lichtpuntjes zijn dat de voortgaande ontwikkelingen op snelheid / rendering-dinges voor Safari ook ten goede blijven komen voor (de snelheid van) Safari op de iPhone 4. En dat er aan toekomstige iOS 7 updates mogelijk nog gesleuteld wordt aan de snelheid (van de animaties - ze korter en minder maken, als ik het goed begreep) voor de iPhone 4.

Conclusie: ik adviseer mijn eega nog even op iOS 6 te blijven met haar iPhone 4, totdat het moment daar is dat een update onvermijdelijk of toch wenselijk is, omdat ze 'die ene functie' (kan nu nog niet bedenken welke) of die app wil gebruiken die iOS 7 vereist.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 22-09-13 om 12:29.
  #40  
Oud 20-09-13, 22:19
EelcoH EelcoH is offline
• iOS 7.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Net de upgrade gedaan maar ik moet zeggen dat de layout me erg tegenvalt. Het zal wel wennen zijn maar hier zit ik niet op te wachten. Ik ben 'mijn' telefoon kwijt. Als ik dit niet aan kan passen wordt het ook geen iPhone 5 meer.... Baal er behoorlijk van.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Ios 6.1.3 terug zetten naar Ios 6.1.2 - iPhone 4 - SHSH blobs aanwezig jeffreydevos Jailbreak 3 13-05-13 16:09
Iphone 4 start niet meer na update IOS 5.1.1 naar IOS 6 bartgez106 iPhone algemeen 1 21-03-13 07:39
iPhone: Iphone 4S ios 5.0.1 met jailbreak updaten naar ios 5.11 mogelijk mdropie Jailbreak 3 29-09-12 22:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.