iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4S staat vast in herstel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144539-4s-staat-vast-herstel.html)

area08.rst 19-09-13 23:46

4S staat vast in herstel
 
ios7 binnengehaald; maar iphone blijft hangen in herstelmode;
alle trucjes gedaan, maar no go.
foutmelding 4013 is de laatste permanente melding.

suggesties graag:confused:

martinrep 20-09-13 00:25

Zelfde probleem. Alles geprobeerd. Geef het op.

arjan95 20-09-13 00:34

Van error 4013 heb ik nog nooit gehoord. Hebben jullie de DFU-mode al geprobeerd?

area08.rst 20-09-13 00:49

DFU-mode? Hoe doe ik dat? Op iTunes aansluiten lukt helemaal niet, dus als iTunes een factor is. Vergeet het maar

Techfreak 20-09-13 08:08

Misschien vind je hier wel iets?

iTunes: specifieke update- en herstelfouten en geavanceerde probleemoplossing

area08.rst 20-09-13 09:26

via Apple
 
Alle hulp die Apple biedt.
Lijdt ook (nog) niet tot een oplossing.

Donjopie 20-09-13 09:45

Is zou ook gaan voor de DFU !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2013 om 08:49 ----------

- iPhone met kabel in je computer steken en iTunes openen
- sleep/wake knop en homeknop tegelijk indrukken en vast houden
- als het scherm zwart wordt, de sleep/wake en homeknop nog 10 seconden ingedrukt laten en dan de sleep/wake knop lossen. De homeknop houd je dus ingedrukt!

Normaal zal er nu een paars itunes logootje en een kabel op je scherm komen en geeft je iTunes de melding dat er een toestel in herstelmodus is gevonden. De homeknop mag je nu lossen. Itunes vraagt of hij het toestel mag herstellen. En dat zou ik dan maar doen :)

Als dat niet lukt -> stappen opnieuw proberen, Je moet het vasthouden en een beetje goed timen.
Succes en laat ff weten of het gelukt is.

area08.rst 20-09-13 10:20

poging 1 en 2 niet gelukt; hier mijn stappen
1 iTunes gestart met sleep/wake en home al in gedrukt
2 scherm wordt zwart; knoppen nog steeds vast
3 sleep/wake losgelaten na ca. 10 seconden

paars logootje verschijnt maar ook wisselend op het scherm de ene keer een gele andere keer een blauwe of andere kleur horizontale lijn op wisselende plaatsen.

ik ga nog ff door, maar nog geen s6 tot op heden

martinrep 20-09-13 20:38

Beste Forum-leden,

Heb echt alles geprobeerd, ik kom niet eens in de DFU mode.
Uiteindelijk de Iphone 4S gebracht naar het GSM Hospital in Alkmaar. Zij kennen de foutcode 4013 en morgen kan ik de Iphone weer ophalen. Kosten 15-20 euro. Daar ga ik niet avonden lang aanklooien.

Guest-20180925190238 20-09-13 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martinrep (Bericht 914970)
Zij kennen de foutcode 4013 en morgen kan ik de Iphone weer ophalen. Kosten 15-20 euro.

Dat zou mij zeer verbazen want iTunes fout 4013 is nog niet gedocumenteerd door Apple. Evenmin de fouten 3000 en 4027.

martinrep 20-09-13 20:48

We zien het morgen. Dan kan ik de Iphone ophalen. Was volgens deze ondernemer geen probleem en bekend probleem. Zal een bericht posten morgen.

area08.rst 21-09-13 08:42

ben echt nieuwsgierig of 'jouw mannetje' het lukt.
ik ben gisteren naar het iCentre in Groningen geweest, zijn echte service-toppers en daar zit ook een top-mannetje.

toen hij mij melde dat de iphone weer tot leven kwam, dacht ik ff wachten vriend, want zover als jij in de stappen bent was ik ook steeds.
en ook hij kwam uiteindelijk bij de doodlopende weg foutcode 4013!!

wat timosha zegt klopt; Apple kent foutcode 4013 niet. Apple heeft n.a.v. mijn support-call een casenummer aangemaakt.

ben dus nieuwsgierig martinrep of jij 'een mannetje' hebt gevonden die het probleem heeft opgelost.

cebu 21-09-13 08:51

Kijk de laatste posten hier eens, lijkt toch Itunes driver probleem onder Windows. Via een andere pc is dus misschien ook een oplossing.

https://discussions.apple.com/thread...rt=15&tstart=0

area08.rst 21-09-13 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cebu (Bericht 915116)
Kijk de laatste posten hier eens, lijkt toch Itunes driver probleem onder Windows. Via een andere pc is dus misschien ook een oplossing.

https://discussions.apple.com/thread...rt=15&tstart=0

ga zeker even kijken, maar helaas doe ik alles op OSX-machines

hot12345 21-09-13 10:56

Had dit probleem ook, vervolgens itunes geïnstalleerd op 'n cleaninstal laptop, wat zojuist windows 7 net op zat, en had geen problemen meer. Is puur drivers foutmelding.

Vervolgens pc opnieuw ingespoelt, geen problemen meer.

area08.rst 21-09-13 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 915207)
Had dit probleem ook, vervolgens itunes geïnstalleerd op cleaninstal laptop en had geen problemen meer. Is puur drivers

kun je me ook vertellen waar ik OSX-drivers kan downloaden?

Guest-20180925190238 21-09-13 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door area08.rst (Bericht 915210)
kun je me ook vertellen waar ik OSX-drivers kan downloaden?

Die zijn onderdeel van iTunes. In OS X worden alleen de Mobile Device Drivers van iTunes gebruikt. Windows heeft ook nog de USB Plug-and-Play drivers nodig. Je bent toch zeker dat je iTunes 11.1 gebruikt?

area08.rst 21-09-13 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 915216)
Die zijn onderdeel van iTunes. In OS X worden alleen de Mobile Device Drivers van iTunes gebruikt. Windows heeft ook nog de USB Plug-and-Play drivers nodig.

hi ik bedoelde het ook ironisch dat van die OSX drivers. Vandaar het ?
maar ik heb vanwege mijn werk ook windows op m'n OSX machine.
weet jij welke drivers ik nodig ben en waar ik die vind.
ga ik verder via windows zoeken.

ipv 4013 fout heb ik nu 4005 fout en staat het Apple loge vast op de iPhone; er is dus al iets gebeurd

Guest-20180925190238 21-09-13 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door area08.rst (Bericht 915219)
weet jij welke drivers ik nodig ben en waar ik die vind.
ga ik verder via windows zoeken.

Verwijder in Windows iTunes, incl. de Apple Mobile Device Drivers en de registry entries, met Revo Uninstaller. Installeer dan iTunes 11.1 opnieuw. iTunes zal dan de AMD opnieuw installeren. Bij het aansluiten van het iDevice installeert Windows de USB P-n-P drivers (nieuwe hardware gevonden).

area08.rst 21-09-13 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 915224)
Verwijder in Windows iTunes, incl. de Apple Mobile Device Drivers en de registry entries, met Revo Uninstaller. Installeer dan iTunes 11.1 opnieuw. iTunes zal dan de AMD opnieuw installeren. Bij het aansluiten van het iDevice installeert Windows de USB P-n-P drivers (nieuwe hardware gevonden).

OK! revo staat er maar in het de-installatie scherm staan allen:
- apple application support
- apple software update

iTunes dus niet rechtstreeks; help me verder

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2013 om 10:19 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 915224)
Verwijder in Windows iTunes, incl. de Apple Mobile Device Drivers en de registry entries, met Revo Uninstaller. Installeer dan iTunes 11.1 opnieuw. iTunes zal dan de AMD opnieuw installeren. Bij het aansluiten van het iDevice installeert Windows de USB P-n-P drivers (nieuwe hardware gevonden).

ben iTunes nu op de conventionele windows manier aan het verwijderen;
dat is stap 1 als ik jouw bericht goed lees.

weet niet of de Apple Mobile Device Drivers direct meegaan?
geen melding gezien of ik die wil deleten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2013 om 10:21 ----------

in Revo Uninstaller window stat ook nog DMUnstaller?

wat is dat?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.