iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4s instellen als nieuw, contacten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144589-iphone-4s-instellen-nieuw-contacten.html)

nonverba 20-09-13 13:09

Iphone 4s instellen als nieuw, contacten?
 
Dag iedereen,

Ik ga mijn 4S instellen als nieuwe Iphone, maar hoe maak ik een backup van mijn contacten alleen?

Ik heb nu onder "instellingen" , "icloud", "contacten" aangevinkt.

Maar verder gebeurde er niks.

Zijn deze contacten geupload naar de cloud?

Of moet ik onder "opslag en reservekopie", "icloud reservekopie" aanvinken?

dankuwel

Bubbly 20-09-13 13:30

Als het goed is zijn ze inderdaad gesynct naar de cloud. Je kunt het checken door op een niet-iPhone naar www.icloud.com te gaan, in te loggen en een kijkje te nemen bij je contactpersonen.

nonverba 20-09-13 13:33

Dag Bubbly,

Ik heb net even gekeken maar niet alle contacten staan er in? Mss nog een oude icloud kopie?

Mss dan toch: "Of moet ik onder "opslag en reservekopie", "icloud reservekopie" aanvinken?"

Bubbly 20-09-13 13:37

Heb je misschien Facebook of Twitter ingelogd in Instellingen? Die contactpersonen worden niet meegenomen en kun je na het updaten of herstellen weer inloggen. Als je ze nu uitlogt verdwijnen ze uit je contacten en kun je zien welke kaarten daadwerkelijk tot je iCloud-kaarten behoren (kaart = contactpersoon).

nonverba 20-09-13 13:39

Ik heb geen facebook en twitter heeft geen toegang tot contacten. Er staat niemand van twitter in mijn contacten app.

Ik heb even gekeken en "werk contacten bij" onder twitter staat uit.

Bubbly 20-09-13 13:45

Dan zou ik in het iCloud-paneel Contacten uitschakelen, even wachten en vervolgens weer inschakelen.

nonverba 20-09-13 13:45

ok , dan ga ik dat proberen. Dankjewel

fadinabi 21-09-13 11:19

Is het echt een heel goed idee om ICloud te vertrouwen ? Ik zou voor de zekerheid een reservekopie met Itunes maken

Guest-20180925190238 21-09-13 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fadinabi (Bericht 915280)
Is het echt een heel goed idee om ICloud te vertrouwen ?

Wat contacten, agenda's enz... betreft kan je iCloud vertrouwen. Bij mij synct iCloud tussen een paar Macs en iDevices zonder de minste problemen. Een iCloud backup heb ik nog nooit gemaakt dus daar kan ik geen uitspraken over doen.

Freeltd 21-09-13 11:28

Ik werk altijd via icloud en dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zowel op backups, als met de rest.

ITunes gebruik ik enkel en alleen om eens van muziek te veranderen. Dus eens om de 4 maanden of zo.

nonverba 21-09-13 12:09

Itunes kopie was geen optie omdat dit mijn bat life omzeep hielp.

Heb uiteindelijk een app gebruikt om de contacten te kopieren.

Iphone ingesteld als nieuw en via app ( die alle contacten als een vcard kon mailen) teruggezet.

Eerst verloor ik 18% bat 's nachts , nu 2%. Terwijl alle apps en zo zelfde zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.