iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Oude backup te groot voor nieuwe iphone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144677-oude-backup-groot-voor-nieuwe-iphone-5s.html)

lucadp 20-09-13 23:02

Oude backup te groot voor nieuwe iphone 5s
 
hoii allemaal,


vandaag ben ik mijzelf de nieuwe iphone 5s gaan halen: 16gb zwart.
Vorige iPhone was een 5: 32gb zwart.
Nu met deze laatste had ik geen problemen omdat dit mijn eerste iPhone was en ik gewoon van nul ben gestart met mijn contacten, agenda, notities, apps, blabla.

Nu bij het installeren van de nieuwe iPhone, stootte ik op het probleem van het gereduceerde geheugen: nl van 32 gb naar 16. Nu ja ok heb mij daarbij neergelegd, maar nu is mijn vraag de volgende:

Hoe kun je bij het installeren van de nieuwe phone, bij het herstellen van de backup van de oude phone, enkel je contacten, agenda, berichten en notities overplaatsen, en al de rest zoals foto's, video's, apps en dergelijke ongemoeid laten? Zodat ik als het ware ook met deze nieuwe Phone opnieuw kan beginnen met het zoeken van apps, maken van foto's enzo, maar toch de belangrijkste dingen kan behouden?

Wie kan mij helpen?

Groeten

RWK 21-09-13 00:50

Je hoeft dan geen reservekopie/backup terug te zetten op je iPhone 5S. Als je de welkomstscherm doorloopt zet je daar geen backup terug, maar dan moet je wel inloggen met iCloud. Als je dat gedaan hebt worden je contacten, agenda & notities gedownload op je iPhone. Helaas komen berichten niet in te staan, dat hoort weer bij de backup.

lucadp 21-09-13 14:20

Oh dank u voor de snelle response.

En wat als ik nu al mijn fotos en filmpjes wis op de nieuwe iphone, blijven deze bestanden dan in de backup op mijn pc staan, en kan ik deze dan later apart opvragen om ze op een harde schijf te plaatsen?

Guest-20180925190238 21-09-13 14:29

Je kan die plaatjes en filmpjes toch importeren met iPhoto. En dan iPhoto de plaatjes en filmpjes laten wissen op de iPhone.

Bubbly 21-09-13 18:01

Als je geen iPhoto hebt is er altijd nog het standaard ingebouwde Image Capture, ook wel bekend in het Nederlands als Fotolader.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lucadp (Bericht 915050)
Hoe kun je bij het installeren van de nieuwe phone, bij het herstellen van de backup van de oude phone, enkel je contacten, agenda, berichten en notities overplaatsen, en al de rest zoals foto's, video's, apps en dergelijke ongemoeid laten? Zodat ik als het ware ook met deze nieuwe Phone opnieuw kan beginnen met het zoeken van apps, maken van foto's enzo, maar toch de belangrijkste dingen kan behouden?

Naar ik begrijp heb je gewoon je oude iPhone nog. Gelukkig kun je bij het maken van een iCloud backup kiezen welke apps genegeerd moeten worden. Dus even opnieuw een backup maken, alle apps die er staan en die je niet meer wilt uitschakelen en je bent er.

Sowieso kun je alles gewoon terugplaatsen, de apps zelf worden niet in je backup opgenomen, maar mocht je ze downloaden dan staan je gegevens er al.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.