//

iPhone 5s uit Duitsland. Waar verzekeren in Nederland?

iPhone 5s uit Duitsland. Waar verzekeren in Nederland? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb gister een iPhone 5s gekocht in Duitsland. Nu ben ik langs wat winkels gegaan(t-mobile-->ace, phonhouse en ik heb pro assist gebeld. Geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-13, 16:17
daanvoren daanvoren is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Duiven
Berichten: 12
Standaard iPhone 5s uit Duitsland. Waar verzekeren in Nederland?

Hallo,

Ik heb gister een iPhone 5s gekocht in Duitsland. Nu ben ik langs wat winkels gegaan(t-mobile-->ace, phonhouse en ik heb pro assist gebeld. Geen van alle kon me helpen omdat:
- de iPhone 5s niet in Nederland is aangeschaft,
- de iPhone 5s is niet bekent in het systeem.

Helaas...


Is er iemand bekent met de inboedelverzekering met een extra pakket voor mobiele apparaten bij verzekeraar nationale Nederlanden?

Wie o wie kan mij helpen

Groetjes,
Daniël
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-13, 17:13
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

anwb heeft een verzekering.
  #3  
Oud 21-09-13, 18:25
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Mobieleapparatuurverzekering van Unigarant (dochtermaatschappij van de anwb)
  #4  
Oud 21-09-13, 18:36
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

en in België? Want vind ze nergens!
  #5  
Oud 21-09-13, 21:02
rtf74 rtf74 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 27
Standaard

Kroodle! Goeie service!
  #6  
Oud 21-09-13, 21:18
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Goede vraag! Daar heb ik ook wel interesse in.

Iemand ervaringen? Wat krijg je als "service"?
  #7  
Oud 22-09-13, 18:01
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Er was op kassa pas geleden iets over verzekeren van telefoons dat het onzin is, dat een inboedel verzekering voor binnen en buitenshuis genoeg zou zijn. Dus zou dat eens even googlen en die aflevering terugkijken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2013 om 18:11 ----------

Er was op kassa pas geleden iets over verzekeren van telefoons dat het onzin is, dat een inboedel verzekering voor binnen en buitenshuis genoeg zou zijn. Dus zou dat eens even googlen en die aflevering terugkijken
  #8  
Oud 05-10-13, 14:14
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Zelfde hier, ook wel ff benieuwd wat een goeie iphone verzekering is.
Toch wel een waardevol toestel, als er iets mee gebeurd, pats boem, weg €800

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 oktober 2013 om 14:15 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Er was op kassa pas geleden iets over verzekeren van telefoons dat het onzin is, dat een inboedel verzekering voor binnen en buitenshuis genoeg zou zijn. Dus zou dat eens even googlen en die aflevering terugkijken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2013 om 18:11 ----------

Er was op kassa pas geleden iets over verzekeren van telefoons dat het onzin is, dat een inboedel verzekering voor binnen en buitenshuis genoeg zou zijn. Dus zou dat eens even googlen en die aflevering terugkijken
Helaas hebben wij geen inboedel buitenshuis..
Zal is ff opzoeken of dat ook betaalbaar is, goeie tip!
__________________
  #9  
Oud 05-10-13, 14:24
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

AppleCare+ is een goede optie. 99 euro eenmalig en dan 69 eigen risico.
plus het is wereldwijd.
  #10  
Oud 05-10-13, 14:28
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
AppleCare+ is een goede optie. 99 euro eenmalig en dan 69 eigen risico.
plus het is wereldwijd.
t enige nadeel van applecare+ is dat het maar maximaal 2 schade gevallen mogen zijn in 2 jaar..
Veel andere verzekeringen kun je veel vaker schade claimen
  #11  
Oud 05-10-13, 19:09
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
t enige nadeel van applecare+ is dat het maar maximaal 2 schade gevallen mogen zijn in 2 jaar..
Veel andere verzekeringen kun je veel vaker schade claimen
Maar je betaalt er dan ook meer voor. Verzekering zal rond de 7,50 zitten per maand. 24 x 7,50 = 180. 180 + ong. 50 euro eigen risico = 220.
  #12  
Oud 07-10-13, 12:57
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

You're right. En beetje overdreven, net alsof ik mn mobiel 3x in de wc laat vallen. haha.

Maar applecare+ ga ik ook maar aanschaffen, toch wel voordeliger vergeleken met externe verzekeringen. + dat je daar dan ook weer van die schadeforumlieren etc moet gaan invullen, zit ik al helemaal niet op te wachten.
  #13  
Oud 07-10-13, 13:56
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ja iphone verzekeren via de bekende geldwolf-verzekeringen is niet handig. Je gaat toch geen €5 tot € 10/mnd betalen ....

Bij ongelukjes in huis is ie bij mijn inboedelverzekering gratis voor ALLES meeverzekerd.
Als je je iphone voor ongevallen (whatever) buitens huis via je verzekeringpakket van je woning (bv inboedelverzekering) laat verzekeren, dan betaal je nog geen € 2,- /mnd.
Door zo'n totaalpakket betaal ik bv € 1,72/mnd per iphone en is ie voor ALLES verzekerd. OOK waterschade.

En het maakt geen ruk uit waar je hem gekocht hebt. Een rekening is wel handig natuurlijk.
  #14  
Oud 07-10-13, 14:10
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Ja iphone verzekeren via de bekende geldwolf-verzekeringen is niet handig. Je gaat toch geen €5 tot € 10/mnd betalen ....

Bij ongelukjes in huis is ie bij mijn inboedelverzekering gratis voor ALLES meeverzekerd.
Als je je iphone voor ongevallen (whatever) buitens huis via je verzekeringpakket van je woning (bv inboedelverzekering) laat verzekeren, dan betaal je nog geen € 2,- /mnd.
Door zo'n totaalpakket betaal ik bv € 1,72/mnd per iphone en is ie voor ALLES verzekerd. OOK waterschade.

En het maakt geen ruk uit waar je hem gekocht hebt. Een rekening is wel handig natuurlijk.
Zit jou inboedel toevallig bij Aegon?
Ik bel ze vanmiddag trouwens wel ff voor de zekerheid, misschien dat ze toch wel een optie hiervoor hebben. Maar dan niet in de polis vermeld.
  #15  
Oud 07-10-13, 14:32
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Ik heb een telefoon uit Duitsland verzekerd bij Unigarant mobiele verzekering.. Kosten 55 euro per jaar met eigen risico van 40 euro..... Ik ben er blij mee.
  #16  
Oud 07-10-13, 14:55
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Zit jou inboedel toevallig bij Aegon?
Ik bel ze vanmiddag trouwens wel ff voor de zekerheid, misschien dat ze toch wel een optie hiervoor hebben. Maar dan niet in de polis vermeld.
Ik heb 2 iphones verzekerd voor < €42,-/jaar zonder eigen risico.
Mijn pakket is ondergebracht bij meerdere maatschappijen via een verzekeringsagent.
Er zit inderdaad Aegon bij, maar ook Nationale Nederlanden, REAAL en ASR. Waar hij declareert boeit me niet. Ik krijg m'n schade 100% vergoed.
Als ik schade heb, pleeg ik een belletje met tussenpersoon, beantwoord hun mail met bijlages: 't ingevulde schadeformulier, schadefoto's en offerte. Binnen 48 u toestemming voor reparatie + €'s op rekening. Geen eigen risico. Ik moet erbij zeggen dat ik in de loop der jaren weinig schades heb hoeven indienen en ik heb een goede vertrouwensband heb opgebouwd met de tussenpersoon.
Als je elk jaar wel wat te declareren hebt, wordt dat anders ...

Ter info: Komt je iphone de deur niet uit, dan is het onzin om bij-te-verzekeren. Dan valt je iphone gewoon onder de inboedelverzekering.
  #17  
Oud 25-10-13, 12:19
alwaysleft alwaysleft is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 240
Standaard

Inderdaad Unigarant, goede ervaringen mee. Kun je ook na aanschaf nog aanschaffen.
  #18  
Oud 25-10-13, 13:24
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Deze site werd me ooit eens aanbevolen, heb er zelf geen ervaring mee: Verzeker uw GSM bij GSMVerzekeren. - GSMVerzekeren., geef uw GSM de zekerheid die u wilt, door uw mobiele telefoon te verzekeren.
  #19  
Oud 23-08-15, 22:58
064harry 064harry is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 22
Standaard

Effe een kleine update:
Inderdaad zit je iPhone gewoon bij de inboedel.
Alleen zit er sinds mei 2014 een klein addertje onder het gras.
Je kunt je telefoon via Aegon laten repareren bij een door hen aangewezen reparateur.
Die zijn echter niet gecertificeerd en daardoor komt de Appelgarantie te vervallen.
Wel neemt Aegon de garantie over (whatever that means)
Mocht je het bij iemand anders laten repareren (bij Apple bv.) dan is de eigenrisico bijdrage voor een telefoon €250,-
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad verzekeren maar waar? Roccade iPad algemeen 5 05-09-11 21:51
iPhone 4 uit de uk. Waar te verzekeren? Arjan29 iPhone algemeen 18 19-08-10 11:40
Belgische iPhone verzekeren in Nederland koenlek Koopinformatie België 12 22-03-10 17:12
iPhone 3GS uit België nergens te verzekeren in Nederland?! Snader Koopinformatie België 3 30-06-09 13:03
Iphone kopen in Nederland/Duitsland Patrick_hey_ Koopinformatie Rest Europa 3 18-05-08 11:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.