iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iMessage werkt niet meer na update iOS 7 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144773-imessage-werkt-niet-meer-na-update-ios-7-a.html)

Scirocco 22-09-13 02:34

iMessage werkt niet meer na update iOS 7
 
1 Bijlage(n)
Hallo,

Sinds vandaag draait er IOS 7 op mijn iPhone 4.
Echter lukt het mij niet om voor elkaar te krijgen om in te loggen onder de iMessage instellingen. Dit weigert die: zie hiervan de screenshot.
Zeker weten dat ik mijn gegeven goed invoer.

Ik had niets veranderd.
Nu wil ik het opnieuw activeren, maar krijg ik de melding:
Inloggen is mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer het opnieuw.

Mijn internet en Wi-Fi werken prima, dus dat is het probleem niet.

Graag wat hulp.

Scirocco 22-09-13 02:42

Hey,

Ik heb exact hetzelfde probleem, en al meerdere keren iMessage proberen te activeren, zeker weten dat ik geen typfouten maak, echter kost dat geld per keer, dus je wordt er alleen maar armer van.

Weet iemand het antwoord, op hoe wij iMessage onder IOS 7 weer goed kunnen laten werken?

Ik heb een iPhone 4.

Alles hulp is welkom.

antoon100 22-09-13 09:15

Ik weet de oplossing hiervoor :D

Ik had hetzelfde probleem maar bij mij was dat ook al bij iOS 6 en na update naar iOS 7 nog steeds.

De oplossing:

-Reservekopie maken
-iPhone herstellen (fabriekswaarden) => met iTunes
-Reservekopie terugzetten

Wel alle apps opnieuw installeren achteraf, Luister goed ik zei installeren niet opnieuw aankopen!

Veel success gewenst :-)

Mvg antoon100

Scirocco 22-09-13 14:07

Hallo Antoon,

Bedankt voor je advies.
Ik ben het nu aan het uitproberen, hoop dat het lukt.
Dat laat ik je zometeen weten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2013 om 14:42 ----------

Het leek even te werken.
Want ik kon 3 emailadressen en mijn telefoonnummer instellen voor iMessage.
Echter als ik ze alle 4 aangevinkt had, kon ik niet kiezen om verder te gaan, ook niet als ik ze uit vinkte.

Dus hier loopt het klem.
Ik doorloop het nog een keer, mocht het weer zo gaan, zal ik een screenshot ervan maken.

Misschien dat je nu al wat advies voor mij hebt, want ik zo direct kan proberen?

antoon100 22-09-13 15:20

Hi,

ik had standaard wat aangevinkt stond laten staan en zo verder gegaan(standaard was bij mij alles aangevinkt)

Ik kreeg ook in mijn mailbox (email waar Apple ID aan verbonden was) een bevestiging dat er ingelogd werd voor het gebruik van FaceTime en iMessage.

Ook bevestigingsmail ontvangen?

ik heb die diensten zelf nog niet getest maar ze zijn wel geactiveerd.

Als je bevestigingsmail ontvangen hebt zou dit normaal gezien toch moeten werken.

Bellen kan ik wel via FaceTime en aangezien iMessage hetzelfde is qua principe om aciveren/instellen moet dat dan ook werken.

Mvg antoon100

Scirocco 22-09-13 15:26

Ik heb geen enkele bevestigingsemail gekregen.

Het is mij uiteindelijk toch gelukt.
Ik had de iPhone herstart, en toen opnieuw mijn Apple ID toegevoegd aan iMessage, en nu werkt het goed. Mijn telefoonnummer, stond toen als enige wel aangevinkt.

Erg blij ben ik, dat het nu weer goed werkt.
Echter jammer dat het geld heeft moeten kosten, om het continu weer te laten activeren.

antoon100 22-09-13 15:27

Ook moet bij beide partijen de dienst aanstaan!

Anders zal het idd niet werken.

Ben blij voor je dat het werkt :-)

Activeringskosten zijn eenmalig :d

Verder nog veel plezier met de dienst!

Mvg antoon100

Scirocco 22-09-13 20:21

Zomaar ineens werkt mijn iMessage niet meer.
Heb jij enig idee hoe dit kan?

Op mijn iMac werkt het wel prima

johandemeijer 28-09-13 20:51

Bij mij werkte het ook niet meer. Na een check van mijn AppleID stond de landcode van mijn telefoonnummer ineens op 1 (US) ipv 31 (NL). Na dit opgeslagen te hebben online, werkte het direct op mijn telefoon!

Je kunt dit wijzigen/checken via https://appleid.apple.com/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.