//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Kan gebeuren! Fabrieksfout, laten omruilen dus in een Europese Apple Store...... ....die de iPhone 5s in het assortiment heeft....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 07-10-13, 20:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Kan gebeuren! Fabrieksfout, laten omruilen dus in een Europese Apple Store......
....die de iPhone 5s in het assortiment heeft.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 07-10-13, 20:46
surfslee surfslee is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Kan gebeuren! Fabrieksfout, laten omruilen dus in een Europese Apple Store!
Europese Apple Store als in Amsterdam? Waar ze de iPhone 5s nog niet verkopen? Of in Duitsland?
Baal echt enorm, dat mag duidelijk zijn. Gewoon £629 uitgegeven voor een niet volledig werkend apparaat! Na 3 iPhones, 2 iPads, een iBook en 2 MacBooks voor het eerst teleurgesteld in Apple.
  #203  
Oud 07-10-13, 20:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surfslee Bekijk bericht
Europese Apple Store als in Amsterdam? Waar ze de iPhone 5s nog niet verkopen? Of in Duitsland?
Amsterdam zal nog niet lukken. Duitsland en Frankrijk wel.
  #204  
Oud 07-10-13, 20:57
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Helaas heb ik ook last van een luidruchtige vergrendelknop..
Dit hoor ik ook terug bij het opnemen van audio/video als je de iPhone beweegt..

Meerdere mensen hier last van?
  #205  
Oud 07-10-13, 20:58
surfslee surfslee is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Amsterdam zal nog niet lukken. Duitsland en Frankrijk wel.
Op zich is het rijden naar Oberhausen niet eens zo'n probleem, maar je verwacht van zo'n duur apparaat toch iets beters...
En als je dan naar zo'n Apple Store rijdt, waarschijnlijk mag je dan de iPhone achterlaten en op een ander moment ophalen??
Eerst maar eens naar de UK support afdeling van Apple mailen. Die staan immers op de kassabon genoemd...
Ben wel eens blijer met een Apple aankoop geweest...
  #206  
Oud 07-10-13, 21:03
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Ik heb mijne al twee keer omgeruild. De eerste had een kras op het scherm, maar werkte voor de rest perfect! (de beste van alle 3) De tweede trilde ook heel hard en de Wi-Fi ontvangst was bijzonder slecht.

De derde heeft hetzelfde probleem als de tweede. Nu heb ik dit aan wat mensen laten luisteren, en die ook aan dat het irritant is. Overdag hoor je het niet, maar ik gebruik mijn iPhone ook in stille omgevingen, en dan hoor je het toch overduidelijk. Vooral als je gebeld wordt. Het scherm van deze is ook niet zo mooi als de andere twee.



Dat zegt iedereen tegen mij Komt waarschijnlijk door het feit dat ik erg zuinig ben op mijn spullen.

Heb precies hetzelfde met het luidruchtige ... en de zuinigheid op mijn spullen
  #207  
Oud 07-10-13, 21:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surfslee Bekijk bericht
Op zich is het rijden naar Oberhausen niet eens zo'n probleem, maar je verwacht van zo'n duur apparaat toch iets beters...
Ik heb eens een nieuw BMW 325i gehad. Na twee weken brak de distributieriem met alle gevolgen van dien. Shit happens. Ook bij Apple. Succes verder.
  #208  
Oud 07-10-13, 21:14
surfslee surfslee is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb eens een nieuw BMW 325i gehad. Na twee weken brak de distributieriem met alle gevolgen van dien. Shit happens. Ook bij Apple. Succes verder.
Bedankt voor dit nietszeggende commentaar. Als mijn auto het niet doet, dan meld ik dat wel ergens anders.
Ik probeerde nu via een post op dit forum te zoeken naar mogelijkheden om de iPhone om te ruilen of te laten fixen.
Voorlopig ben ik via de Apple support site zover gekomen dat ik een terugbelafspraak heb staan voor morgen. Ben benieuwd waar ze mee komen.
Voor nu maar de tijd dat de iPhone op standby gaat teruggeschroefd naar 1 minuut ipv 2. Op dit moment de enige mogelijkheid om hem uit te krijgen...
  #209  
Oud 07-10-13, 21:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surfslee Bekijk bericht
Bedankt voor dit nietszeggende commentaar.
"For every action is an oppositie but equal reaction" (Newton).

Het komt allemaal wel goed. En als het niet lukt met die terugbelactie kan je nog altijd mijn andere nietszeggende commentaar gebruiken: naar een Apple Store in Frankrijk of Duitsland gaan.

Succes gewenst.
  #210  
Oud 08-10-13, 17:55
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Sinds vandaag ook de trotste bezitter van een iPhone 5S
1e bevindingen:
-De nieuwe kleur (Space grey) ziet er prachtig uit.
-De fingerprint scanner is echt een uniek item voor een telefoon.

De accu gaat ontzettend snel leeg. Vanmiddag 13:00 uur 100%, 18:00 25%, met normaal gebruik. Een volledige dag gebruiken haal ik dus niet.
  #211  
Oud 08-10-13, 17:58
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

is me eigenlijk nog nooit gelukt met een iphone, een volle dag.
Alhoewel ik nu redelijk in de buurt kom, stond om 7u op, iphone van de lader dus, en hij is nu nog 19%, zat wel op school etc dus niet continue gebruikt.
Bij gebruik staat bij mij nu +/- 7 u gebruik en +/- 12 uur standby
tussendoor zelfs 3d games gespeeld (GTracing2)

Let erop dat er veel dingen zijn die je kan uitschakelen voor extra batterijduur, iPC heeft hier ook een artikeltje over: Batterijduur iOS 7 verbeteren: 11 tips om meer uit je batterij te halen - iPhoneclub.nl
__________________
  #212  
Oud 08-10-13, 18:35
sjakkie123 sjakkie123 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Breda
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iLuca Bekijk bericht
Sinds vandaag ook de trotste bezitter van een iPhone 5S
1e bevindingen:
-De nieuwe kleur (Space grey) ziet er prachtig uit.
-De fingerprint scanner is echt een uniek item voor een telefoon.

De accu gaat ontzettend snel leeg. Vanmiddag 13:00 uur 100%, 18:00 25%, met normaal gebruik. Een volledige dag gebruiken haal ik dus niet.
Ik had het zelfde probleem na update ios 7.0.2 met mijn iphone 5s. Heb hem via itunes hersteld, daarna geconfigureerd als nieuwe iPhone en daarna alsnog de reservekopie terug gezet. Hierna was het probleem opgelost. Ik had in eerste instantie gelijk na het herstellen de reservekopie teruggezet en niet als nieuwe iPhone geconfigureerd, maar toen had ik nog steeds last van een zogenaamde "battery drain".
  #213  
Oud 08-10-13, 18:52
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakkie123 Bekijk bericht
Ik had het zelfde probleem na update ios 7.0.2 met mijn iphone 5s. Heb hem via itunes hersteld, daarna geconfigureerd als nieuwe iPhone en daarna alsnog de reservekopie terug gezet. Hierna was het probleem opgelost. Ik had in eerste instantie gelijk na het herstellen de reservekopie teruggezet en niet als nieuwe iPhone geconfigureerd, maar toen had ik nog steeds last van een zogenaamde "battery drain".
Hartstikke bedankt voor de tip !
Ik heb mijne ook niet geconfigureerd als een nieuwe iPhone, maar een reservekopie van mijn iPhone 5 terug gezet. Ik zal hem vanavond herstellen en dan configureren als nieuwe iPhone.
  #214  
Oud 08-10-13, 18:55
sjakkie123 sjakkie123 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Breda
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iLuca Bekijk bericht
Hartstikke bedankt voor de tip !
Ik heb mijne ook niet geconfigureerd als een nieuwe iPhone, maar een reservekopie van mijn iPhone 5 terug gezet. Ik zal hem vanavond herstellen en dan configureren als nieuwe iPhone.
Graag gedaan! Laat het resultaat even weten
  #215  
Oud 08-10-13, 19:08
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakkie123 Bekijk bericht
Graag gedaan! Laat het resultaat even weten
Zal ik zeker doen !
  #216  
Oud 08-10-13, 19:34
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Wat denken jullie van dit :





Ik heb even men iPhone 5s opengehaald en de knoppen en simtray omgeruild met originele onderdelen van de goude iPhone 5s.

Ik heb de onderdelen al kunnen bestellen, ik heb hiervoor geen 2de iPhone 5s open gehaald!

Next thing is de home button ring maar dat leek me toch net iets te veel risico...
  #217  
Oud 08-10-13, 20:16
Popsie Popsie is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Wat denken jullie van dit :
Mooi, echt waar, heel mooi !

  #218  
Oud 08-10-13, 20:38
ikkeonline ikkeonline is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Tilburg
Berichten: 11
Standaard

Ik mag terug naar Oberhausen om mijn iPhone 5s om te ruilen
Hij liep vast, moest een reset doen (homeknop en powerknop) en daarna startte hij niet door. Apple Support gebeld, via iTunes iPhone hersteld maar helaas helemaal niets.

maar goed, in die anderhalve week dat ik 'm nu in mijn bezit had, was ik wel erg tevreden =D
  #219  
Oud 08-10-13, 22:26
surfslee surfslee is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 19
Standaard Even blij en toen weer niet

Vanavond zou ik worden gebeld door Apple Support. Dat werd ook netjes gedaan.
Gevraagd werd of ik een reset wilde doen, maar dat had ik al vaker geprobeerd. Alleen doordat de power knop het niet doet, gebeurt er niets. Althans, alleen siri gaat aan, want alleen de homeknop doet het.
Vervolgens werd de optie geboden om de telefoon op te laten en te repareren of, tegen betaling, een volledige replacement. Dat laatste maar gekozen en vervolgens ook maar meteen een Apple Care aangeschaft. Helemaal blij, binnen 48 uur kon ik volgens de Apple Support medewerker een UPS medewerker aan de deur verwachten met een nieuwe iPhone 5s 32GB.
En zojuist ontvang ik een email met een hele korte boodschap:
Uw serviceaanvraag voor het volgende product is geannuleerd: IPHONE 5S
Als u nog steeds hulp nodig hebt, neemt u telefonisch contact op met Apple op het nummer 0900 7777 703.

Helaas is het nu te laat om te bellen, maar ik ben erg benieuwd wat ik morgen te horen krijg.

Voorlopig ben ik verder best tevreden met m'n iPhone. Hij werkt goed, maar nu pas merk ik hoe vaak je de power knop gebruikt. En daarnaast ben ik ook een soort van 'angstig' om m'n batterij in de gaten te houden. Als die nu uit gaat, dan weet ik niet hoe ik hem weer aan kan krijgen...

Wordt, hopelijk, vervolgd...
  #220  
Oud 08-10-13, 23:48
iRichie iRichie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

Ben zelf erg blij met de 5s, enige nadeeltje... een licht rammeltje van het powerknopje, lijkt een klein beetje speling te hebben en hoor dat enkel als ik em schud denk niet dat het verder kwaad kan ?? Maar dat zijn van die kleine dingen waar ik me toch licht aan kan storen, hoewel er verder niks mis is en hij gewoon goed werkt. Of zal deze er binnenkort zomaar uit kunnen vallen haha? Ios 7, tsja een frisse wind met een paar bugjes/foutjes. Af en toe een licht hapertje en wat ik ook vrij slordig vindt is dat bij Instellingen>algemeen>gebruik en dan naar beneden scrollt naar et einde van je app lijst "icloud" en "toon alle apps" door elkaar heen wordt weergegeven, de woorden staan door elkaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.