//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vrees dat ik morgen terug kan naar de Apple Premium Reseller. Het toestel start niet meer op. Het toestel is uitgevallen tijdens het maken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #381  
Oud 27-10-13, 09:52
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Ik vrees dat ik morgen terug kan naar de Apple Premium Reseller. Het toestel start niet meer op. Het toestel is uitgevallen tijdens het maken van een iCloud backup terwijl hij nog een 25% had. Heb hem hele tijd laten liggen in de zetel en na tijdje ging ik kijken of het klaar was, maar de batterij bleek uitgevallen te zijn. Heeft nu al hele tijd aan de charger gehangen en er komt maar geen leven in. De gebruikelijke troubleshoot stappen doen ook niets. (power+home voor 10 sec inhouden, zou normaal apple logo moeten komen maar er komt niets) ook een DFU restore proberen te doen via iTunes maar er komt nergens ook maar enig teken van leven...

De iPhone voelde warm aan, maar toch zeker niet overdreven warm. Ik snap er echt niets van... best wel balen... ook omdat ik nu met een nano-sim zit die ik voorlopig niet meer kan gebruiken in mijn 4S. Zou ergens een adapter moeten zien te vinden... lastig op zondag....

Ik vrees ook dat hij nu opgestuurd zal worden en ik waarschijnlijk na een tijdje een refurb zal terugkrijgen. Zou ik eigenlijk ook wel best jammer vinden.

Laatst gewijzigd door Frederik81; 27-10-13 om 10:41.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 27-10-13, 10:14
ambunurs ambunurs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Ede
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar ambunurs
Standaard Iphone 5 S FF gehaald

In tegensteling tot veel andere verhalen ,ben ik op dag van uitgifte naar de winkel gegaan ,notabene om 12:30 uur ik dacht we zien wel .
Kom ik binnen ben ik gelijk aan de beurt ,vraag ik hebben jullie "hem" .
En ja hoor zo gekocht 16 g Zilver 5S .
Misschien is het omdat tie stiekum toch wel een hoop geld kost en de concurrenten echt ver daar onder blijven .
Dus wordt de iphone toch iets voor de Few ??
  #383  
Oud 27-10-13, 10:40
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb een reservekopie er terug opgezet en opeens een mirakel gebeurt: van 3uur gebruik op Wi-Fi naar minstens 6uur gebruik ;-).
Heel strange dus maar als dat zo blijft is mijn probleem opgelost.
Wel raar dus want die reservekopie was degene die op mijne 5C stond, ik kwam toen maar 4uur mee moeite rond op Wi-Fi, nu haal ik meer? .
  #384  
Oud 28-10-13, 16:26
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Het gaat om de 5s

Trouwens, ik heb nogal vettige vingers en na een tijdje leest de vingerafdrukscanner mijn vingerafdruk niet meer. Als ik de home-knop schoon maak, dan gaat het weer een tijdje goed.

Iemand die dit ook mee maakt?

Ik heb exact t zelfde! Alleen bij mij is het niet omdat ik vettige handen heb, maar klamme handen.
  #385  
Oud 28-10-13, 16:36
Double Double is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Nee, bij mijn 5S is het geen verbetering vergeleken bij de 5.
  #386  
Oud 28-10-13, 16:49
KiloDiesel KiloDiesel is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Arnhem
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
Ik heb exact t zelfde! Alleen bij mij is het niet omdat ik vettige handen heb, maar klamme handen.
Zelfde hier. Maar deze ''problemen'' zijn al in meerdere reviews aangehaald. Niet echt iets om je zorgen over te maken. Zelf werk ik veel met water en merk het dus ook als men vingers ''ouwe mannen'' vingers worden.

Voorbeeld van de reviews : DailyTech - iPhone 5S Fingerprint Scanner Details Surface; Sweaty Fingers Not Allowed

Citaat:
One important aspect of the Touch ID system is that the passcode must be used to unlock the phone if the device is rebooted or hasn't been unlocked and 48 hours. With all that said, the iPhone fingerprint scanner doesn't work perfectly. For instance, testers have said that the device doesn't work well if your fingers are damp from sweat, water, or lotion.
Nog 1:Review: iPhone 5s


Citaat:
In our testing, Touch ID worked as advertised ... with a few exceptions. The big problem was after I went swimming. Touch ID doesn't respond to wet fingers, which wasn't a surprise at all. But if your fingers get dry and ashy after coming out of the water, it also won't work. A little lotion solved this problem (can't say that phrase has ever popped up in a Gizmag review), but it reminded us that there are times when the feature doesn't always "just work."
Nix om je druk over te maken dus maar gewoon iets waar je mee moet leren leven.
  #387  
Oud 28-10-13, 16:53
OsmanKB OsmanKB is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 8
Standaard

ik las laatst dat de precisie van de iphone 5s touchscreensensor niet zo goed is, heeft iemand daar nog iets van gemerkt? zoals vaker typefouten etc? Doei
  #388  
Oud 28-10-13, 16:59
Double Double is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Dat ziet er beter uit! Verschilt wel per individu dus meer ervaringen hierover zijn zeer welkom wat mij betreft!
Ben absoluut niet tevreden over de duur van de batterij bij de 5S, is ongeveer hetzelfde als bij de 5.
  #389  
Oud 28-10-13, 17:06
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OsmanKB Bekijk bericht
ik las laatst dat de precisie van de iphone 5s touchscreensensor niet zo goed is, heeft iemand daar nog iets van gemerkt? zoals vaker typefouten etc? Doei
nope, werkt bij mij perfect! Heb er ook nog nergens iets over gelezen overigens.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 oktober 2013 om 17:09 ----------

[QUOTE=KiloDiesel;929272]Zelfde hier. Maar deze ''problemen'' zijn al in meerdere reviews aangehaald. Niet echt iets om je zorgen over te maken. Zelf werk ik veel met water en merk het dus ook als men vingers ''ouwe mannen'' vingers worden.

Ik wist inderdaad dat het niet aan mij ligt, is ook niet zo'n groot probleem hoor. Code intoetsen soms is niet echt vervelend ofzo hoor.

Misschien iets heel raars(want ik weet dat die vingerscanner er juist voor is voor de goede beveiliging), maar eigenlijk zouden ze touch ID ook aan kunnen laten zetten zonder n code. Dus dat je gewoon slide to unlock kun doen. Want vingerscanner gebruik ik eigenlijk gewoon zodat ik m sneller heb geünlocked.
Klinkt raar wat ik zeg, maar zou een fijne optie zijn.
  #390  
Oud 28-10-13, 17:16
OsmanKB OsmanKB is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
nope, werkt bij mij perfect! Heb er ook nog nergens iets over gelezen overigens.[COLOR="SlateGrey"]
ik weet niet of ik hier links mag posten zo niet dan merk ik het vanzelf maar hier een linkje naar wat ik heb gelezen.

http://tweakers.net/nieuws/92204/onderzoek-touchscreens-iphone-5s-en-5c-minder-accuraat-dan-galaxy-s3.html
  #391  
Oud 28-10-13, 17:20
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OsmanKB Bekijk bericht
ik weet niet of ik hier links mag posten zo niet dan merk ik het vanzelf maar hier een linkje naar wat ik heb gelezen.

Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3 - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers
Heb ik absoluut geen last van in ieder geval.
  #392  
Oud 28-10-13, 17:21
OsmanKB OsmanKB is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
Heb ik absoluut geen last van in ieder geval.
mooi, want daardoor wou ik 'm niet kopen, en oh omdat ik geen geld heb ook niet haha
  #393  
Oud 28-10-13, 17:29
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OsmanKB Bekijk bericht
ik weet niet of ik hier links mag posten zo niet dan merk ik het vanzelf maar hier een linkje naar wat ik heb gelezen.

Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3 - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers
Je moet even de reacties lezen op tweakers. Dit is een slim trucje van Apple, omdat je hem 9 van de 10x in je hand vasthoud waardoor de hoek van het scherm anders is als je hem aantikt dan dat je hem recht van boven aantikt. Het is een slimmigheidje van Apple waardoor het scherm, mits gebruikt door een echt persoon, het beste werkt. Ik heb namelijk de iPhone 3G, 3GS, 4 en de 4S gehad hiervoor en dit scherm werkt minstens net zo goed, zo niet beter dan de voorgangers. En de voorgangers staan er toch bekend om dat ze de beste touchscreens op de markt hebben. Niks om je zorgen om te maken dus
  #394  
Oud 28-10-13, 17:33
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Ik heb namelijk de iPhone 3G, 3GS, 4 en de 4S gehad hiervoor en dit scherm werkt minstens net zo goed, zo niet beter dan de voorgangers. En de voorgangers staan er toch bekend om dat ze de beste touchscreens op de markt hebben. Niks om je zorgen om te maken dus
Zoals ik al zei, ik merk er ook helemaal niks van. Heb ook veel iPhones gehad, maar merk daar geen verschil in eigenlijk
  #395  
Oud 28-10-13, 17:36
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
Zoals ik al zei, ik merk er ook helemaal niks van. Heb ook veel iPhones gehad, maar merk daar geen verschil in eigenlijk
Het wordt ook ontzettend uitgedikt want ze hebben weer een reden om de iPhones af te kraken. Wat mij betreft ook een slecht onderzoek want er wordt door de onderzoeker niet vermeld waardoor dit zou kunnen komen. Zo lijkt het alsof de schermen echt heel slecht zijn, terwijl daar absoluut geen sprake van is. Ach, wij weten beter
  #396  
Oud 28-10-13, 17:53
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Het wordt ook ontzettend uitgedikt want ze hebben weer een reden om de iPhones af te kraken. Wat mij betreft ook een slecht onderzoek want er wordt door de onderzoeker niet vermeld waardoor dit zou kunnen komen. Zo lijkt het alsof de schermen echt heel slecht zijn, terwijl daar absoluut geen sprake van is. Ach, wij weten beter
Ja precies iPhone is altijd beter dan Plastic-fantastic Samsungs
  #397  
Oud 28-10-13, 21:19
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ik vrees dat ik morgen terug kan naar de Apple Premium Reseller. Het toestel start niet meer op.
Vandaag langsgeweest bij de reseller. Ze hebben enkel de telefoon gehouden en deze zal opgestuurd worden. Kan tot drie weken duren eer we meer weten. Kans op een refurb zit er alvast in... vind ik absoluut niet ok en dat heb ik ook laten noteren. Teleurstelling is enorm!
  #398  
Oud 29-10-13, 14:20
Double Double is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Toutchscreen werkt bij mij goed.
  #399  
Oud 29-10-13, 16:38
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Ik was nog niet zo overtuigd van de camera dus ben er vanmiddag maar even op uit geweest. Met mijn 4s nam ik namelijk bij vlagen prachtige foto's en de 5s overtrof deze tot nog toe niet heel overtuigend. Echter, nadat ik er wat tijd in heb gestoken en de sterke en zwakke punten van de camera heb ontdekt maak ik beduidend mooiere foto's dan op mijn 4s.

Wel is ie erg vatbaar voor licht en zal je bij vlagen goed moeten focussen of een andere hoek moeten zoeken om lelijke foto's met veel lichtinval te voorkomen. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de camera die meer licht opvangt, maar dat de camera soms teveel licht opvangt had ik niet verwacht. Bij de 4s had ik hier heel weinig last van.

Iemand anders ervaringen wat betreft de camera?
  #400  
Oud 29-10-13, 21:04
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Ik heb ook zeer duidelijk foto's kunnen maken hoor, mooie kleuren vooral. Zeker als je soms de magic-touch gebruikt als je je je foto doet bewerken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.