iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS7 : de minder positieve gebruikerservaringen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144851-ios7-de-minder-positieve-gebruikerservaringen.html)

Techfreak 08-10-13 18:43

Ik weet of dit aan mij ligt, maar soms moet ik meermaals op een app icoon drukken voordat het reageerd en de app wordt geopenend.

Iemand dezelfde ervaring?

EddyTeddy 08-10-13 22:34

Mocht Steve zien hoe er laatste jaar geprutst is met de iOS, hij draait zich om in zijn graf.
Vorig jaar: 'kaarten' ging volledig de mist in. Sinds ik iOS 7 erop zette heb ik problemen die ik toch niet had verwacht van Apple. Dit is mijn eerste iPhone die ik kocht, en de kans is groot dat dit mijn laatste iPhone zal worden. Sinds iOS 7 ben ik heel negatief over de agenda, deze gaat zelfs zodanig de mist in, sommige zondagen worden verward/dubbel gezet met maandagen. Dit voor een toestel van 700 euro ??? Mijn iMessage berichten geraken niet meer verstuurd sinds iOS 7. Ik lees nu ook nog berichten over een iPhone die gewoon doorbuigt. Mijn fotostream werkt totaal niet zoals het moet. Andere toepassingen via iCloud werkten ook niet 100%. Facetime doet het ook niet meer zoals het moet sinds iOS 7. *** schande voor apple !! (de hoofdletter van appel schrijf ik alvast niet meer) Sus me niet met de woorden dat alles in volgende updates in orde komt, voor een bedrijf als apple zouden bovenstaande dingen gewoon niet mogen !

Harley4 08-10-13 22:40

Enige wat me tot dusver opvalt is dat 3G bereik een stuk minder is in vergelijk met m'n 5

GwnneJeroen 09-10-13 01:42

ik kan de muziekknoppen in m'n lock-screen en m'n control center niet gebruiken. Enkel de volumeknop.

Idd, Agenda is verschrikkelijk. ik gebruik de 'draai kleuren om' met 3x klikken op homeknop. zo kan ik rustig mijn agenda gebruiken.

Wat ik vooral mis in iOS7 is de flow en 'het vloeiende' van Apple. bij iOS6 vloeide de app's mee als je van scherm wisselde en als je een app opendeed ging hij ook mee. Als je bij muziek zat kon je in de helft van het scherm al naar rechts vegen en je ging terug naar je muzieklijst.

Nu lijkt het alsof m'n applicaties exploderen iedere keer ik ze opendoe (en het gaat NET iets te traag naar m'n zin) en je moet echt helemaal van links naar rechts vegen om terug te gaan. Ik ben een linkshandige persoon, je snapt natuurlijk wel dat het niet zo makkelijk meer is....

ja ik moettoch nog even wennen aan de knoppenloze,not-flowy kakfonie van kleuren :)

Starscreamer 09-10-13 06:18

Ik vind het lastig om de snel knop van zaklamp, radio etc... van onder na boven te schuiven

Xplod 09-10-13 08:39

Ze gaan werk hebben daar bij apple ... ik hoop dat gans de community stilletjes aan hun ongenoegen laat blijken ...

Linkshandig zijn, dan is die schuiffunctie van links naar rechts idd niet echt handig, kan ik me als rechtshandige levendig voorstellen.
Apple ... zoiets, daar denk je toch aan ... zucht :(

apotheosis 09-10-13 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyTeddy (Bericht 923530)
Mocht Steve zien hoe er laatste jaar geprutst is met de iOS, hij draait zich om in zijn graf.
Vorig jaar: 'kaarten' ging volledig de mist in. Sinds ik iOS 7 erop zette heb ik problemen die ik toch niet had verwacht van Apple. Dit is mijn eerste iPhone die ik kocht, en de kans is groot dat dit mijn laatste iPhone zal worden. Sinds iOS 7 ben ik heel negatief over de agenda, deze gaat zelfs zodanig de mist in, sommige zondagen worden verward/dubbel gezet met maandagen. Dit voor een toestel van 700 euro ??? Mijn iMessage berichten geraken niet meer verstuurd sinds iOS 7. Ik lees nu ook nog berichten over een iPhone die gewoon doorbuigt. Mijn fotostream werkt totaal niet zoals het moet. Andere toepassingen via iCloud werkten ook niet 100%. Facetime doet het ook niet meer zoals het moet sinds iOS 7. *** schande voor apple !! (de hoofdletter van appel schrijf ik alvast niet meer) Sus me niet met de woorden dat alles in volgende updates in orde komt, voor een bedrijf als apple zouden bovenstaande dingen gewoon niet mogen !


iCloud-storing en Apple Store offline voor gepland onderhoud - iPhoneclub.nl


En voor imessage probeer eens 10 sec ofzo uw Wi-Fi gewoon af te zetten en dan terug aan, dan moet normaal terug gaan. Ze hebben er weet van, zijn bezig om het te fixen, wachten op een update.

Iphonenatic 09-10-13 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Triton2012 (Bericht 916563)
Ook als je gebeld wordt.
Als de iphone vergrendeld is en je wordt gebeld en je scherm gaat aan. Kun je niet kiezen voor "weiger"
Dit kan alleen als het toestel is ontgrendeld. Is dat bij jullie ook zo?

Ik mis trouwens dat de panaorama foto meedraait zoals in de beta's was. Is dit weggehaald ??

ja echt mega irritant dat je niet kunt weigeren, dan moet je 2 x op de standby knop drukken pffff ik heb een touch screen omdat ik geen knop wil gebruiken die ook nog eens als je pech hebt snel stuk is

KiloDiesel 10-10-13 09:18

Vind bij vlagen de Appstore erg schokkerig. Bijv het bekijken van apps. Meer mensen die dit ondervinden?

Guest-20180925190238 10-10-13 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KiloDiesel (Bericht 923997)
Vind bij vlagen de Appstore erg schokkerig.

De App Store is in principe niet veel meer dan een browsertje dat de onderliggende functies van Safari gebruikt. Afhankelijk van de kwaliteit van de internet verbinding kan dat wel eens traag gaan, net zoals bij Safari.

Loxxie13 10-10-13 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 923419)
Ik weet of dit aan mij ligt, maar soms moet ik meermaals op een app icoon drukken voordat het reageerd en de app wordt geopenend.

Iemand dezelfde ervaring?

Ja, op mijn ipad dan. Dan schuift de hele zooi weer weg ipv openen

Triton2012 10-10-13 10:26

iOS 7 op de iPad mini is best een drama.
Agenda weergave. Schermen overlappen elkaar.
Apple tv valt weg. Geluid vooral

freestyle4all 10-10-13 10:47

Op een iPhone 4...

Agenda: ik vind hem wel lekker en mooi eigenlijk
Control-centers: handig en soepel werkend
Algemene weergave: ik heb 'Vette tekst' aangeklikt. Werkt een stuk fijner met mijn bril.

Al met al vind ik het een fijne update, en ben ik nog geen bugs o.i.d. tegen gekomen.

Techfreak 10-10-13 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 924028)
Op een iPhone 4...

Agenda: ik vind hem wel lekker en mooi eigenlijk
Control-centers: handig en soepel werkend
Algemene weergave: ik heb 'Vette tekst' aangeklikt. Werkt een stuk fijner met mijn bril.

Al met al vind ik het een fijne update, en ben ik nog geen bugs o.i.d. tegen gekomen.

Er is een Topic voor de positieve ervaringen hoor ;)

calibra 10-10-13 20:38

ik heb ios7 een paar uur op de iphone 5 gehad en was opgelucht dat ik terug kon naar 6.1.4.
dit ziet er echt niet uit.
lijkt gemaakt voor kinderen.
een foto gebruiken als achtergrond is een ramp en dit vloekt met de kleuren van de iconen.
veel te veel wit aanwezig in de telefoonfuntie.
1 pluspunt mobiel netwerk staat nu waar het moet

apotheosis 10-10-13 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door calibra (Bericht 924232)
ik heb ios7 een paar uur op de iphone 5 gehad en was opgelucht dat ik terug kon naar 6.1.4.
dit ziet er echt niet uit.
lijkt gemaakt voor kinderen.
een foto gebruiken als achtergrond is een ramp en dit vloekt met de kleuren van de iconen.
veel te veel wit aanwezig in de telefoonfuntie.
1 pluspunt mobiel netwerk staat nu waar het moet

Ik heb een achtergrond die er vind ik toch goed bij past (via een app aangeraakt);

http://i.imgur.com/XbfThdy.png



En mijne voorkant;

http://i.imgur.com/V8ARzLd.png

Florida96 11-10-13 12:49

Helaas crashen meerdere apps na installatie van iOS7.0.2 op mijn iPhone 4. Ik ben niet blij met deze update. :(

KiloDiesel 15-10-13 17:31

Meerdere mensen die wel eens zien dat de achtergrond heel iets verspringt bij het terugkeren van een app naar de homescreen?

Wederom een kleine bug lijkt me. Heb het zowel op de 5 & 5S gezien.

NLjorn 15-10-13 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KiloDiesel (Bericht 925629)
Meerdere mensen die wel eens zien dat de achtergrond heel iets verspringt bij het terugkeren van een app naar de homescreen?

Wederom een kleine bug lijkt me. Heb het zowel op de 5 & 5S gezien.

Jep, dagelijks op mijn 5S, begin me er soms wel aan te ergeren. Hopelijk wordt 't in een volgende update opgelost.

KiloDiesel 15-10-13 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorn1996 (Bericht 925630)
Jep, dagelijks op mijn 5S, begin me er soms wel aan te ergeren. Hopelijk wordt 't in een volgende update opgelost.

Heb ook nog een HTC One. Het is echt zorgelijk als je ziet hoe Apple loopt te klungelen de laatste maanden/jaren. Wat een drama. iOS7 zit echt belachelijk vol met kleine simpele bugs.

Mijn HTC One: Nooit ook maar 1 crash gehad of vreemde bug. Onbegrijpelijk.

iOS7:

De iMessage bug
De waterpas bug
De wallpaper bug
Apps die ''2x zo vaak crashen''

Met name de iMessage bug (waar ik zelf gelukkig geen last van heb) is te zot voor woorden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.