iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foto bij bellen, 1 iPhone 5 wel, andere niet. ?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144854-foto-bellen-1-iphone-5-andere-niet.html)

macfuji 23-09-13 12:11

Foto bij bellen, 1 iPhone 5 wel, andere niet. ??
 
Ik heb 2x iphone5, met hetzelfde adres boek (via Exchange). Bel ik 1 contact met een foto, dan verschijnt die foto in beeld zodra ik ga bellen.
Bel ik datzelfde contact op de andere iphone5 dan verschijnt er geen foto.

Beide telefoons hebben exact dezelfde instellingen.

Hoe kan dit?
En hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

gr. Mac

Techfreak 23-09-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfuji (Bericht 916205)
Ik heb 2x iphone5, met hetzelfde adres boek (via Exchange). Bel ik 1 contact met een foto, dan verschijnt die foto in beeld zodra ik ga bellen.
Bel ik datzelfde contact op de andere iphone5 dan verschijnt er geen foto.

Beide telefoons hebben exact dezelfde instellingen.

Hoe kan dit?
En hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

gr. Mac

Staat de foto op beide iPhone's?

macfuji 23-09-13 12:22

Je bedoelt de foto zelf of in de contacten app?

Op diegene die de afbeelding bij t bellen niet vertoond, staat de foto in Photos (en in contacten). Hier verschijnt heel snel een grote foto om daarna gelijk een zwart scherm erover heen met telefoon info te gooien maar zonder ronde foto icoon.

Bij diegene waar de foto niet in Photos staat (maar dus wel in de contacten), komt het ronde icoon met de foto in beeld bij het bellen naast de naam van de persoon.

Techfreak 23-09-13 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfuji (Bericht 916211)
Je bedoelt de foto zelf of in de contacten app?

Op diegene die de afbeelding bij t bellen niet vertoond, staat de foto in Photos (en in contacten). Hier verschijnt heel snel een grote foto om daarna gelijk een zwart scherm erover heen met telefoon info te gooien maar zonder ronde foto icoon.

Bij diegene waar de foto niet in Photos staat (maar dus wel in de contacten), komt het ronde icoon met de foto in beeld bij het bellen naast de naam van de persoon.

Ik bedoel de foto zelf.

macfuji 23-09-13 17:42

Ja, die staat er dus wel op bij die iphone5 die de foto niet in t icoon laat zien.

marcb_1977 28-09-13 08:59

Hallo macfuji,

Ik had hetzelfde probleem en dat wel met de iPhone 4 van mijzelf en mijn vrouw. De oplossing zit volgens mij in de contacten. Als eigenaar van de iPhone sta je zelf ook als contact opgenomen. In mijn telefoon had ik hier mijn telefoonnummer, adresgegevens en email opgegeven. In de telefoon van mijn vrouw stond alleen haar naam en een foto die gelinkt is aan haar userprofiel op de macbook. Na aanpassing (lees aanvulling) van haar eigen gegevens in de contacten op haar telefoon verdween hiermee het kleine icon om mijn telefoon als ik haar belde.

Hoop dat het zo duidelijk is en dat dit voor jou de oplossing is. Succes!!

uitsmijter 28-09-13 16:02

Wat mij opvalt is dat de Contacten App soms ook afbeeldingen uit Whats App gebruikt...Ik heb bij sommige contacten geen afbeelding opgeslagen maar als ik dan in de Contacten App kijk staat daar een afbeelding bij die diegene ook gebruikt in Whats App als afbeelding.
Ik weet zeker dat dit in IOS6 nog niet zo was.

macfuji 12-10-13 09:37

Bedankt Marc!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.