iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 problemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144862-iphone-5-problemen.html)

juliantomoriati 23-09-13 14:14

iPhone 5 problemen
 
Nu had ik met mijn iPhone 5 een probleem met de aan/uit knop. Apple zag dit als een fabrieksfout en ik heb de iPhone zonder uitleg kunnen omruilen bij de Apple store in Amsterdam (wat ik een zeer nette service vond).
Na een kwartier stond ik buiten met een nieuwe iPhone 5, of een refurbished exemplaar.

Ik heb welgeteld een week kunnen genieten van deze nieuwe iPhone, want afgelopen donderdag viel mijn mobiele netwerk weg. In eerste instantie dacht ik dat het aan de provider zou liggen. Dus ik heb het er bij gelaten. Echter de volgende dag had ik nog steeds geen bereik en mijn iPhone vertoonde de melding dat de sim kaart kapot was. Dus ik ben naar T-Mobile gegaan en heb direct een nieuwe sim kaart gekregen (ook netjes van ze). De iPhone bleef echter dezelfde melding vertonen. Ik heb de sim kaart in een andere iPhone 5 gestopt en dit bleek gewoon te werken. Aan de sim kaart ligt het dus niet.

Ik heb op de Apple support pagina gekeken en de oplossing van het probleem gevonden. Echter de oplossing die Apple omschrijft helpt niet. Ik heb mijn iPhone proberen te herstellen, alleen komt die niet meer verder dan het activerings proces. Nu krijg ik aardig het vermoeden dat mijn iPhone de sim kaart niet kan lezen.

Wat denken jullie? Hebben jullie een eventuele oplossing? Ik kan vrijdag pas bij de Apple store terecht (8 dagen nadat ik een afspraak heb gemaakt en het probleem zich voordeed). Ik zou blij zijn als het probleem eventueel eerder opgelost kan zijn.

Alvast dank voor de reacties.

Techfreak 23-09-13 14:23

Mij lijkt het alsof dat je simkaartlezer stuk is.

Vaszie 23-09-13 14:34

Als je simkaart het wel in een andere telefoon doet, lijkt het me niet het probleem van de simkaart.
aangezien het een iPhone 5 is de gene van wie de telefoon was waar je hem in heb getest een keer zijn simkaart in jou telefoon te doen om te kijken of hij dan het zelfde probleem heeft? Mocht dit het geval zijn weet je zeker dat de simkaart lezer defect is.

juliantomoriati 23-09-13 15:22

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben net even naar een APR geweest en die bevestigen ook dat de simkaartlezer kapot is. Denken jullie dat dit onder de garantie valt? Ik heb verder de telefoon niet laten vallen of iets dergelijks.

Techfreak 23-09-13 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juliantomoriati (Bericht 916281)
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben net even naar een APR geweest en die bevestigen ook dat de simkaartlezer kapot is. Denken jullie dat dit onder de garantie valt? Ik heb verder de telefoon niet laten vallen of iets dergelijks.

Lijkt mij van wel. Tenzij jij er met iets hebt in liggen peuteren of de iPhone hebt open gemaakt (of waterschade).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.