iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie beschadigd of niet compitabel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144945-reservekopie-beschadigd-niet-compitabel.html)

Maxx22 24-09-13 18:59

Reservekopie beschadigd of niet compitabel
 
Hallo,


Ik heb een Iphone 4S 16GB en had gejailbreakte IOS 6.1.2 versie erop staan. Nu is afgelopen week IOS 7 uitgekomen en heb de iphone dus geupdate. Nu wil ik mijn reservekopie die ik heb gemaakt (op mijn PC) weer terug zetten op de iphone. Helaas krijg ik halverwegen het terugzetten telkens de melding dat de reservekopie is beschadigd of niet compitabel is met mijn iphone. Voorheen heb ik vaker de iphone gejailbreaked en terwijl de jailbreak er nog opstond gewoon geupdate, toen heb ik nooit problemen gehad met de reservekopie.

Ik hoop dat iemand met een oplossing kan komen want ik ben nu een groot deel van mijn foto's whatsapp geschiedenis enz kwijt.

Groeten Maxx

Guest-20180925190238 24-09-13 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxx22 (Bericht 916761)
Nu wil ik mijn reservekopie die ik heb gemaakt (op mijn PC) weer terug zetten op de iphone. Helaas krijg ik halverwegen het terugzetten telkens de melding dat de reservekopie is beschadigd of niet compitabel is met mijn iphone.

Die backup zit toch bomvol met jailbreak restanten en aangepaste instellingen, veranderd door tweaks, die iOS 7 niet kent. Dat zal wel de reden van het probleem zijn.

Maxx22 24-09-13 19:15

Dat zou ik dus apart vinden omdat ik er nooit problemen heb gehad, eerder had ik ook gewoon een reservekopie gemaakt toen die gejailbreaked was en toen kon ik hem er gewoon weer opzetten.

Guest-20180925190238 24-09-13 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxx22 (Bericht 916766)
Dat zou ik dus apart vinden omdat ik er nooit problemen heb gehad, eerder had ik ook gewoon een reservekopie gemaakt toen die gejailbreaked was en toen kon ik hem er gewoon weer opzetten.

Of het apart is weet ik niet. Met zulke dingen luidt het credo: "resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

iTunes maakt ook een backup van de directory /var/. In /var/Preferences/ staan de instellingen, ook die van tweaks en jailbreak apps. In /var/stash/Applications/ staan de standaard apps die Cydia verplaatst heeft.

In iOS 4, 5 en 6 veroorzaakte het terugzetten van een backup met jailbreak restanten soms sporadische problemen. De backup werd wel teruggezet.

In iOS 7 is dat misschien niet meer mogelijk omdat er zowel in iTunes 11.1 als iOS 7 veel veranderd is aan de beveiliging. Hoe dan ook, ik vrees dat je die backup niet zal kunnen terugzetten nu iTunes 11.1 die geïdentificeerd heeft als zijnde corrupt cq. incompatibel.

Als het een backup is van iOS 6.x.x zou je eens kunnen proberen of iTunes 11.0.5 die kan terugzetten. Succes gewenst. :)

ergoboy 25-09-13 07:33

Kreeg ik ook ergens een melding. Van bij mijn itunes dat het mogelijk beschadigd is. Mss is dat de reden waardoor ik een standardapp kwijtben...(contacten) maar ik heb nooit eeen jb gehad..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.