iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3GS valt uit als ik wil bellen of smsen! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145000-iphone-3gs-valt-wil-bellen-smsen.html)

Jensweidenaar 25-09-13 16:56

iPhone 3GS valt uit als ik wil bellen of smsen!
 
Hallo heren en dames van dit informatieve forum,

Ondanks dat ik veel verschillende topics heb gelezen die wel enigszins te maken hebben met mijn probleem zijn ze toch niet exact hetzelfde. En voordat ik mij in het diepe gat van reparatiekosten ga gooien wil ik graag iets meer informatie.

Ik heb een aantal weken geleden een prachtige iPhone 3GS 32GB met de softwareversie 6.1.3 aangeschaft via marktplaats. De telefoon zag er perfect uit en ook tijdens het grondig testen was er niet veel op of aan te merken.
Een aantal dagen later echter viel de telefoon spontaan uit als ik iemand probeerde te bellen. Let wel, dit gebeurd alleen als ik het gesprek start, ik gebeld wordt en als ik een sms verstuur of ontvang. Als het om connectie met 3G of met Wi-fi gaat ondervind ik geen problemen.

Het rare is dat het probleem alleen voorkomt als het om connectie met het mobiele netwerk (Vodafone) gaat. En ook dit gebeurt sporadisch. De langste periode zonder uitvallen is ongeveer anderhalve dag.

Ik heb zelf al een nieuwe simkaart gekregen van Vodafone en ik heb ook al de software van de telefoon hersteld. Hier kan het dus niet aan liggen.

Dus concreet het probleem:
De telefoon valt uit als ik iemand bel, gebeld word, een sms verstuur of een sms ontvang. De telefoon valt niet uit tijdens een gesprek maar bij het aanklikken van de naam als ik iemand probeer te bellen. De telefoon herstart zichzelf niet maar blijft gewoon uit. Ik kan het oplossen door de telefoon aan de lader te hangen en hem dan opnieuw op te starten, als ik dit niet doe en zonder lader de telefoon probeer op te starten blijft hij uitvallen. Alleen een enkele keer is hij aan blijven staan. Ook gebeurt dit tijdens het versturen van de sms, ik typ dus het bericht en op het moment dat ik op 'stuur' klik valt de telefoon uit.

Ik heb zelf het idee dat een zwaardere connectie met Vodafone (zoals bellen & smsen) de telefoon uit laat vallen uit veiligheidsopties of uit angst voor overbelasting van de batterij, echter heb ik geen kennis over deze telefoons en daarom raadpleeg ik jullie!

Ik hoop dat jullie mij van dit verschrikkelijke probleem af kunnen helpen want ik wordt er erg radeloos van en weet niet meer wat ik hiermee aanmoet. De verkoper zijn uiteraard niks van het probleem af te weten. (Oh, wat orgineel)

Groetjes,

Jens Weidenaar

Urbanfoto 25-09-13 17:00

Of hij heeft kennis gemaakt met water. Of hij heeft een kapotte batterij.

Guest-20180925190238 25-09-13 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensweidenaar (Bericht 917011)
De telefoon valt uit als ik iemand bel, gebeld word, een sms verstuur of een sms ontvang. De telefoon valt niet uit tijdens een gesprek maar bij het aanklikken van de naam als ik iemand probeer te bellen. De telefoon herstart zichzelf niet maar blijft gewoon uit. Ik kan het oplossen door de telefoon aan de lader te hangen en hem dan opnieuw op te starten, als ik dit niet doe en zonder lader de telefoon probeer op te starten blijft hij uitvallen.

Dat kan er op wijzen dat de accu versleten is. Bij het opzetten van een GSM gesprek wordt er toch redelijk veel energie gebruikt. Een stroompiek kan er voor zorgen dat een versleten accu door de knieën gaat en de iPhone zich uitschakelt.

Jensweidenaar 25-09-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 917015)
Dat kan er op wijzen dat de accu versleten is. Bij het opzetten van een GSM gesprek wordt er toch redelijk veel energie gebruikt. Een stroompiek kan er voor zorgen dat een versleten accu door de knieën gaat en de iPhone zich uitschakelt.

Zo'n vermoeden had ik dus inderdaad al, maar als ik er en nieuwe batterij in laat zetten moet ik dat dan door Apple laten doen of in een willekeurig obscuur winkeltje. Ik heb de mogelijkheid dit in Sneek of Utrecht te doen. Tips?

Guest-20180925190238 25-09-13 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensweidenaar (Bericht 917031)
Zo'n vermoeden had ik dus inderdaad al, maar als ik er en nieuwe batterij in laat zetten moet ik dat dan door Apple laten doen of in een willekeurig obscuur winkeltje.

Naar zo'n obscuur winkeltje zou ik niet gaan. Het kan ook via de reparatiedienst van de iPhoneclub:

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...ccu-iphone-3gs


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.