iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   toetsenbord kapot.. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/14505-toetsenbord-kapot.html)

meesmutsaerts 13-06-08 12:50

toetsenbord kapot..
 
Vanmorgen fietste ik door dat K*tweer naar school en had m'n iphone in m'n zak.
Waarschijnlijk is ie nat geworden door m'n zak heen, want als ik nu een smsje wil typen kan ik de zxcvbnm niet aantikken. (of in ieder geval de een na onderste rij niet.)
Als ik een spelletje zoals icopter speel, constateer ik dat het touchscreen daar wel gewoon werkt, en ook op de plek waar de onderste rij van het toetsebord zit.

Ligt dat dan aan de soft- of hardware?

groet en bedankt

Michael 13-06-08 12:52

Het zal wel software zijn. Laat je iPhone eerst goed drogen. Lukt het dan nog niet dan een full restore doen.

meesmutsaerts 14-06-08 02:45

hmm
oke bedankt
dat wordt de derde restore...

Krideri 14-06-08 13:17

Ik heb hier een iPhone met een gelijkaardig probleem.
Het probleem is echter na restore en alles niet opgelost.

Ik kan de touchscreen volledig gebruiken, behalve bij het toetsenbord.
Als ik een SMS wil typen, bij Wi-Fi op verbind wil drukken, een spatie nodig heb, ...
Alles dus waar het toetsenbord bijkomt...

Vb bij een SMS:
Dan kan ik "123" "spatie" en "regel" niet aanklikken.
Typ ik in het midden van de spatie dan komt er de "c of v of b" e staan maar niet de spatie...

Het probleem is opeens opgedoken, zonder enige andere verklaring.
Hij is niet gevallen, geen krasje of iets anders te bespeuren.

trouwens ik kan aan alle andere knoppen die op die hoogte staan wel aan, maar niet bij het typen.

HELP AUB.

meesmutsaerts 14-06-08 13:58

Ja,
Ik heb net een volledige restore uitgevoerd, maar ik word krank.
Nog steeds hetzelfde probleem, alleen bij mij de regel erboven. (cvb backspace enz.)

Dringend hulp gezocht

meesmutsaerts 16-06-08 00:10

helemaal niemand?

Krideri 16-06-08 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meesmutsaerts (Bericht 127712)
helemaal niemand?

Zonde... echt zonde...

Ik weet ook het antwoord niet! :-(

meesmutsaerts 17-06-08 09:23

update: inmiddels doet het touchscreen het opdezelde plek het niet meer bij:
-toetsenbord
-ipod
-telefoon
vrij irritant dus, want nu kan ik niemand bellen, en ook niet smsen, omdat ik geen nr.s in kan voeren...
Dit stukje touchscreen doet het overigens wel in de internetbrowser of bij spelletjes..

slodo 17-06-08 09:28

misschien moet je de gevoeligheid van je scherm verhogen.
kan je altijd proberen:)

meesmutsaerts 19-06-08 19:05

hoe? ik heb gelezen over de superprefs van Croiman, maar ik heb de source ifoneguide nog niet toegevoegd, en aangezien ik bijvoorbeeld de 'n' niet kan gebruiken, kan ik die ook niet toevoegen?
Heeft iemand een suggestie hoe dit probleem te verhelpen is? er is geen copy-paste functie op m'n iphone he?

slodo 19-06-08 19:07

zou je ff ergens moeten kijken of het programma op je computer te downloaden is en dan handmatig in je iphone zetten

meesmutsaerts 19-06-08 20:04

ok- dankjewel

blue-skinn 19-06-08 20:16

Mijn toetsenbord is sinds vandaag helemaal blauw. De letters zijn niet zichtbaar, maar mijn cijfers etc zijn wel zichtbaar. Heb Chromium keyboard geprobeerd te installeren en sinds dien is ie blauw.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

meesmutsaerts 19-06-08 20:28

uninstall?

blue-skinn 19-06-08 20:35

Dat zou je idd denken, maar hij staat niet in mijn "Uninstall" lijst. En nu komt er een probleem bij. Ik kan nu niet eens mijn toetsenbord te voorschijn halen want dan springt ie over naar het beginscherm waar je je scherm moet unlocken...

meesmutsaerts 19-06-08 20:38

hmm. gek.
gelijkwaardig probleem
probeer dit 's:
https://forum.iculture.nl/f14/i...mand-idee.html

meesmutsaerts 19-06-08 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 129303)
zou je ff ergens moeten kijken of het programma op je computer te downloaden is en dan handmatig in je iphone zetten



maar, hoe moet ik dat doen, waar moet ik 'm neerzetten in m'n iphone?

En daarbij, waar kan ik 'm downloaden..?

blue-skinn 19-06-08 20:49

Kutzooi, lukt niet... Kan nog steeds mijn toetsenbord niet te voorschijn halen...

meesmutsaerts 19-06-08 20:50

i can feel your anger

blue-skinn 19-06-08 20:52

Heb net naar met een andere telefoon naar mijn iphone gesmst en daarop kan ik geen reply/antwoord geven want als ik op dat knopje druk springt ie meteen over naar het beginscherm waar je hem moet unlocken...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.