iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iTunes muziek verwijderen iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145054-itunes-muziek-verwijderen-iphone.html)

Kejomaaa 26-09-13 07:44

iTunes muziek verwijderen iPhone
 
Na de update naar iOS7 zit ik met een probleem op mijn iPhone 4. Ik heb een clean update gedaan waardoor er geen muziek meer op mijn iPhone stond. Het viel mij op dat er nummers die ik in een grijs verleden in iTunes heb gekocht op mijn iPhone stonden met een download wolkje er naast. Ik wilde deze nummers verwijderen met een gebruikelijke swipe, maar downloade het nummer per ongeluk.

Nu staan er twee nummers in mijn muzieklijst die niet met een swipe te verwijderen zijn. (Muziek uit mijn iTunes bib kan ik wel verwijderen met een swipe). Ik heb in iTunes aankopen de nummers op verbergen gezet, maar ze blijven in mijn iPhone zichtbaar.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze nummers verwijder?. Ik word namelijk gek van " Jolanda be Cool met We no speak Americano" als ik mijn muziek afspeel :p

wil 26-09-13 07:57

Ik had hetzelfde probleem. Verwijderen niet mogelijk, maar als je in de instellingen - muziek- toon alle muziek uitzet, dan zie je die nummers niet meer op de iphone.

Irritant probleem omdat je de nummers niet in itunes ziet en ook daar dus niet kan verwijderen.

Kejomaaa 26-09-13 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 917309)
Ik had hetzelfde probleem. Verwijderen niet mogelijk, maar als je in de instellingen - muziek- toon alle muziek uitzet, dan zie je die nummers niet meer op de iphone.

Irritant probleem omdat je de nummers niet in itunes ziet en ook daar dus niet kan verwijderen.


Hoi Wil, Ik heb dat uitgezet en daardoor zijn de nummers die ik ooit heb gekocht verdwenen, maar de twee nummers die ik perongeluk heb gedownload op de iPhone blijven er op staan. Heel vervelend dit. Je moet iTunes aankopen toch kunnen verwijderen als je ze zat bent.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2013 om 08:42 ----------

Ik heb een omslachtige, maar doeltreffende oplossing gevonden.


Van een amerikaans formum gekopieerd:

1.Go to Settings
2. Go to General
3. Go to Usage
4. Wait for Storage to load
5. Go to Music and swipe
6. Delete will pop up
7. Press Delete
This will delete ALL songs, but will not remove the music app.
There you go.

Als je daarna "alle muziek delen" in instelling voor Itunes en Appstore uitzet en je gewenste muziek weer synct via Itunes is het probleem verholpen.

wil 26-09-13 10:07

Ik had de nummers niet gedownload en toch bleven ze in de lijst staan op de iphone met een wolkje dat ik ze kon downloaden. Ik had ooit voor een familielid allemaal nummers gekocht die hij op een feest wilde gebruiken. In itunes heb ik dat allemaal kunnen verwijderen. Heel vreemd dat na update IOS 7, 8 van de 50 nummers ineens weer op de iPhone stonden. In itunes staan ze niet.

Leintjuh84 28-09-13 21:31

ik heb hetzelfde probleem al van alles uitgeprobeerd.
het verbergen werkt inderdaad wel maar ik wil ze wegg hebben.
vraag mij ook af wat dat wolkje is want heb geen itunes match

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2013 om 21:38 ----------

bovenstaand beschreven van amerikaans forum werkt bij mij ook niet!!!
het album wat ik eraf wil hebben blijft erop staan!!!!
erg vervelend, hoop dat iemand de oplossing weet en wil delen.

HanneBoucquet 29-09-13 20:46

Bij mij is het wel gelukt , alleen jammer dat we daardoor al onze muziek kwijt zijn!!

Rick45 14-10-13 23:25

Op mijn iPhone heb ik alleen muziek kunnen verwijderen welke niet in de App Store is gekocht. Muziek uit de App Store is op mijn iPhone niet te deleten. Ik heb hierover contact opgenomen met de helpdesk van Apple Care waar 3 verschillende experts langdurig hebben geprobeerd het probleem op te lossen wat ze niet is gelukt. Op advies van Apple Care heb ik het probleem gemeld bij Apple.com/feedback. Ik hoop dat zij duidelijkheid kunnen geven.

Bubbly 15-10-13 07:47

Op feedback krijg je hoogstwaarschijnlijk geen reactie ;) Als echter, zeg 6 miljoen mensen een emailtje sturen over dit probleem, dan valt dat ze heel misschien op en dan gaan ze er misschien iets aan doen.

Rick45 16-10-13 15:07

Apple.com/feedback heeft binnen 1 dag gereageerd en geadviseerd de instructies te volgen zoals gegeven in deze link: How to Delete Music on Your iPhone: 15 Steps (with Pictures)
Deze Wikihow oplossing had ik zelf ook al gevonden en vastgesteld dat deze niet werkte. Ik heb, voor alle zekerheid, deze procedure toch nog 2 keer op mijn iPhone losgelaten maar het blijft onmogelijk om in de App Store aangeschafte muziek te verwijderen. Ik zal daarom mijn iPhone alleen nog maar vullen met muziek van buiten de App Store. Mocht er iemand een werkende oplossing hebben dan zou ik dit graag willen weten.

Bubbly 16-10-13 16:16

Ik zou zeggen houd ze aan de praat tot ze het oplossen :P

Barro74 21-10-13 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leintjuh84 (Bericht 918761)
ik heb hetzelfde probleem al van alles uitgeprobeerd.
het verbergen werkt inderdaad wel maar ik wil ze wegg hebben.
vraag mij ook af wat dat wolkje is want heb geen itunes match

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2013 om 21:38 ----------

bovenstaand beschreven van amerikaans forum werkt bij mij ook niet!!!
het album wat ik eraf wil hebben blijft erop staan!!!!
erg vervelend, hoop dat iemand de oplossing weet en wil delen.

Na het verwijderen van je bestanden via Instellingen>Algemeen>Gebruik>Beheer opslag>Muziek dien je je iPhone aan- en uit te zetten. Daardoor zijn bij mij in ieder geval alle ongewenste bestanden wel verwijderd :-)

Rick45 26-10-13 07:52

Het uit en weer aanzetten van mijn iPhone heeft geholpen! Alle ongewenste bestanden zijn verdwenen. Bedankt voor de tip:)

pelle285 10-01-14 22:23

Ga naar instellingen, dan naar iTunes AppStore, schakel bij "toon alles" bij muziek en video de optie uit. Klaar.

Dennis7 04-02-15 07:33

Hoi!!
 
Ik wil het ook via instellingen proberen maar ik weet me god niet hoe dit moet!

Wie o wie kan me met deze vreselijk icloud problemen helpen.
Die kerstmuziek hoef ik er niet meer op!:confused:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 februari 2015 om 07:35 ----------

Hoi Rick,

Kan jij me precies uitleggen hoe dit moet? En ben je dan niet in een keer alle aankopen kwijt of alleen dat nummer? Naar welke instellingen moet je gaan.

Ik hoop dat je mij ermee wilt helpen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.