//

Kleine iOS update; over-the-air of mbv iTunes?

Kleine iOS update; over-the-air of mbv iTunes? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) iTunes wilde iOS 7.0.2 binnen gaan halen, á 1,19GB groot Nu meen ik gezien te hebben dat iOS 7.0.2 over-the-air, direct op mijn iPhone, een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-09-13, 19:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Question Kleine iOS update; over-the-air of mbv iTunes?

iTunes wilde iOS 7.0.2 binnen gaan halen, á 1,19GB groot
Nu meen ik gezien te hebben dat iOS 7.0.2 over-the-air, direct op mijn iPhone, een stuk kleiner is (dacht iets van 20MB?)

Waarom is dit verschil zo groot?
Edit: ik snap dat de iOS die al op de iPhone staat, min of meer 'aangevuld' kan worden (of een paar bestanden geüpdatet, en dat dus niet de hele IPSW bestand gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd moet worden) Maar kan iTunes dit dan niet verzorgen op dezelfde manier?

Ik maakte er altijd een gewoonte van om iOS software updates via iTunes op mijn computer te installeren, omdat ik ergens denk dat dat beter is (voor de iPhone)

Maar ik ga denk ik van die gewoonte afzien bij kleinere iOS updates, zoals deze van 7.0 naar 7.0.2. Doe ik daar verstandig aan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-13, 19:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Waarom is dit verschil zo groot?
Met een iTunes update wordt er een volledig nieuw disk image (ramdisk) geïnstalleerd. Een OTA update is een Delta-update met enkel de wijzigingen tov. de vorige firmware versie.
  #3  
Oud 27-09-13, 19:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bedankt, @timosha.
Weet jij ook of het verstandig(er) is om iOS updates via iTunes op de computer te installeren op een iDevice, of maakt dat niet zoveel uit? En ligt daar nog verschil tussen bijv. een major iOS update en een kleinere, delta-update?
  #4  
Oud 27-09-13, 19:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb heel slechte ervaringen, onverklaarbare problemen, met iOS 6 OTA updates op een iPhone 4S. Daarom doe ik uitsluitend nog updates met iTunes dan ben ik zeker dat er geen brak disk image op de iPhone staat.

Een major update doe ik ook steeds met iTunes. Op een Mac duurt dat toch maar een tiental minuten.
  #5  
Oud 27-09-13, 20:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan trek ik met plezier die 1,19GB via iTunes binnen.... en doe ik een herstel via iTunes op mijn computer
  #6  
Oud 27-09-13, 21:11
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb heel slechte ervaringen, onverklaarbare problemen, met iOS 6 OTA updates op een iPhone 4S. Daarom doe ik uitsluitend nog updates met iTunes dan ben ik zeker dat er geen brak disk image op de iPhone staat.

Een major update doe ik ook steeds met iTunes. Op een Mac duurt dat toch maar een tiental minuten.
Ik neem dit als TIP mee cheff,

Voortaan alle update's via de computer doen
  #7  
Oud 27-09-13, 21:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Persoonlijk voer ik op apparaten die nooit zullen worden gejailbreakt wel een OTA uit. Op apparaten met jailbreak-reservekopie of toekomstige jailbreak niet
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 27-09-13 om 22:05.
Reageren

Labels
ios update, kleine, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleine problemen na iOS 4.2 update john wings Archief 1 26-11-10 11:12
Ios 4.0 + 3GS + T-mobile (mbv handylight?) vgmaarten Odido (T-Mobile) 1 17-09-10 20:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.