//

iTunes: configureren als nieuwe iPhone?

iTunes: configureren als nieuwe iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe iPhone 4 via iCloud geconfigureerd, zonder gebruik te maken van iTunes. Reservekopie ook via iCloud. Als ik nu via itunes muziek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-13, 21:46
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard iTunes: configureren als nieuwe iPhone?

Ik heb een nieuwe iPhone 4 via iCloud geconfigureerd, zonder gebruik te maken van iTunes. Reservekopie ook via iCloud.

Als ik nu via itunes muziek op de iPhone wil zetten krijg ik alleen de keuze tussen "Configureren als nieuwe iPhone" en een oude back-up (van een andere iPhone) terugzetten.

Ik ben bang dat ik bij de keuze voor "Configureren als nieuwe iPhone" alle al gemaakte instellingen en apps ga wissen. Is dat zo? En hoe krijg ik deze iPhone dantoch geconnect met iTunes? Of mijn muziek van mijn pc op deze iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-13, 21:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iTunes kent die iPhone waarschijnlijk nog niet. Zet eerst alle aankopen van de iPhone over naar iTunes. Synchroniseer dan de iPhone met iTunes.
  #3  
Oud 29-09-13, 21:57
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard

Dag Timosha, dank voor je snelle reactie.

Het klopt dat iTunes deze iPhone nog niet kent. Echter als ik de iPhone connect lijkt de enige keuze te zijn de iPhone opnieuw te configureren, of te overschrijven met een back-up van een andere iPhone. En dat wil ik dus niet. Maar wellicht mis ik iets?
  #4  
Oud 29-09-13, 22:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In de linker zijbalk rechts op het iPhone icoontje klikken en dan "aankopen overzetten" kiezen.
  #5  
Oud 29-09-13, 22:04
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard

Helaas; ik heb daar alleen de keuze tussen "Uitwerpen" en "Terugzetten vanaf reservekopie ...".
  #6  
Oud 29-09-13, 22:32
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Gewoon als nieuwe iphone kiezen. Dan is het voor itunes bekend wat voor iphone het is voor het vervolg
  #7  
Oud 29-09-13, 22:38
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard

Jevamo, thx, zeker weten dat ie dan niet opnieuw gaat configureren?
  #8  
Oud 30-09-13, 08:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johdon Bekijk bericht
Jevamo, thx, zeker weten dat ie dan niet opnieuw gaat configureren?
Heb je die computer al gemachtigd in iTunes. Indien niet dan doe dat eerst.
  #9  
Oud 30-09-13, 09:00
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard

Ja, de computer is gemachtigd in iTunes.

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als ik kies voor Configureren als nieuwe iPhone?

Ik zou namelijk denken dat als ik de iPhone configureer als nieuwe iPhone dat de reeds gemaakte instellingen ongedaan gemaakt worden (terug naar de fabrieksinstellingen) en dat de geïnstalleerde apps verwijderd worden. Of heb ik 't mis?

iPhone is niet van mij, dus ik wil wel 100% zeker zijn wat ik doe.
  #10  
Oud 18-11-13, 19:40
semtro semtro is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johdon Bekijk bericht
Ja, de computer is gemachtigd in iTunes.

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als ik kies voor Configureren als nieuwe iPhone?

Ik zou namelijk denken dat als ik de iPhone configureer als nieuwe iPhone dat de reeds gemaakte instellingen ongedaan gemaakt worden (terug naar de fabrieksinstellingen) en dat de geïnstalleerde apps verwijderd worden. Of heb ik 't mis?

iPhone is niet van mij, dus ik wil wel 100% zeker zijn wat ik doe.
weet je hier ondertussen al meer over ?
  #11  
Oud 18-11-13, 19:46
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

maar je hebt toch een reservekopie via icloud gemaakt of niet?
Als dat zo is kun je via itunes aangeven als nieuwe iPhone configureren, is het slechte geval gooit die alles eraf, maar dan zet je toch gewoon weer je icloud reservekopie terug?
dan heb je én dat je pc je iPhone kent en je gewoon kunt syncen én je hebt je gegevens nog erop staan
  #12  
Oud 18-11-13, 19:54
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Als de iPhone niet van jouw is...

Neem dan gewoon de iCloud kopie van de eigenaar...

The rest is up to him...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #13  
Oud 18-11-13, 20:02
johdon johdon is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 15
Standaard

@Wally: Zeker, maar 'de eigenaar' is mijn zoontje en die denkt nog dat z'n papa alles kan. Dat wil ik graag zo houden
@Cliffiphone4: ik denk dat je gelijk hebt; iig beste antwoord tot nu toe en ik ga 't proberen!
@semtro; jazeker, nu wel; zie het antwoord van Cliffiphone4
  #14  
Oud 26-06-14, 15:36
diels21 diels21 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard iTunes : configureren als nieuwe iPhone ?

Wat gebeurt er nu wanneer je iphone gekocht hebt (en zonder iTunes hebt geconfigureerd) als je geen iCloud reservekopie hebt en je wil nu je iPhone op je pc aansluiten ?
iTunes geeft dan 2 mogelijkheden, herstellen van reservekopie of configureren als nieuwe iPhone
Reservekopie heb ik er nog opstaan van mijn 1ste iPhone maar die wil ik natuurlijk niet terugzetten dus is geen optie
Wat gebeurt er als je configureren als nieuwe iPhone kiest, ben je dan alles kwijt wat er opstaat ?
Of is het mogelijk om eerst een reservekopie te maken via iTunes ? Want kan nergens die keuze vinden ( staat int grijs, kan je niet aanklikken)

Weet iemand raad ?
Christoff
  #15  
Oud 26-06-14, 16:12
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Maak een resevekopie in iCloud. Als je dan opnieuw moet configureren kun de reservekopie daar vandaan halen..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diels21 Bekijk bericht
Wat gebeurt er nu wanneer je iphone gekocht hebt (en zonder iTunes hebt geconfigureerd) als je geen iCloud reservekopie hebt en je wil nu je iPhone op je pc aansluiten ?
iTunes geeft dan 2 mogelijkheden, herstellen van reservekopie of configureren als nieuwe iPhone
Reservekopie heb ik er nog opstaan van mijn 1ste iPhone maar die wil ik natuurlijk niet terugzetten dus is geen optie
Wat gebeurt er als je configureren als nieuwe iPhone kiest, ben je dan alles kwijt wat er opstaat ?
Of is het mogelijk om eerst een reservekopie te maken via iTunes ? Want kan nergens die keuze vinden ( staat int grijs, kan je niet aanklikken)

Weet iemand raad ?
Christoff
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #16  
Oud 26-06-14, 16:16
diels21 diels21 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Die reservekopie in iCloud mag toch maar max 5gb zijn ?
  #17  
Oud 27-06-14, 09:36
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Als je een nieuwe iPhone hebt dan koppel je toch eerst je oude, maak je een backup op je PC. Configureer je de net gekochte iPhone als nieuwe iPhone en zet je de backup terug? Of zie ik het nu verkeerd...?
  #18  
Oud 27-06-14, 09:50
diels21 diels21 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Het is geen nieuwe, heb deze van december 2013 al in gebruik ( zo geconfigureerd toen als nieuwe iphone omdat mijn pc toen stuk was en kon toen geen backup van vorige iphone terugzetten) maar nog nooit via iTunes aangesloten.
Nu ondertussen staat deze bijna vol 1,8gb over van 32gb en zou eindelijk de nieuwe iOS 7 er op willen zetten maar wil dan eerst backup maken naar iTunes maar moet ik dan kiezen voor configureren als nieuwe iPhone ?
  #19  
Oud 27-06-14, 09:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diels21 Bekijk bericht
Nu ondertussen staat deze bijna vol 1,8gb over van 32gb en zou eindelijk de nieuwe iOS 7 er op willen zetten maar wil dan eerst backup maken naar iTunes maar moet ik dan kiezen voor configureren als nieuwe iPhone ?
Zet eerst alle aankopen over naar iTunes als dat ding nog nooit gesynct was met iTunes. iTunes weet dan wat er allemaal op die iPhone staat. Daarna kan je de iPhone synchroniseren met iTunes. Tijdens een sync wordt ook een backup gemaakt.

http://support.apple.com/kb/ht1848?viewlocale=nl_NL
  #20  
Oud 27-06-14, 10:22
diels21 diels21 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Wanneer ik iPhone aansluit op pc geeft iTunes de keuze ofwel herstellen van reservekopie ofwel configureren als nieuwe iPhone . Ik kan niets anders doen ( geen aankopen overzetten, geen backup maken,... ) wat moet ik kiezen van die 2 ?
Reageren

Labels
icloud, itunes, muziek



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone als nieuw configureren iPhonegebruiker17 iPhone algemeen 9 11-07-13 17:47
Iphone configureren als "nieuwe iphone" jordy a te c iPhone algemeen 2 14-10-11 11:26
Windows: Als nieuwe iphone configureren daaf85 iTunes 5 06-10-09 12:27
iPhone: "iPhone configureren als nieuwe telefoon" sinesie Jailbreak 6 06-12-08 01:29
Windows: iPhone configureren als... BadSide iTunes 4 14-08-08 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.