//

iPhone gaat niet meer aan na reparatie

iPhone gaat niet meer aan na reparatie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een iPhone 4. Reeds heb ik de Power / Sensor Flex kabel en de dock connector vervangen. Deze reparaties heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-13, 00:44
jdj007 jdj007 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Question iPhone gaat niet meer aan na reparatie

Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 4. Reeds heb ik de Power / Sensor Flex kabel en de dock connector vervangen. Deze reparaties heb ik al heel vaak uitgevoerd.

Ook is er een nieuwe Battery FPC Contact Plug erop laten zetten door een professional. Omdat ik zelf geen goede soldeerder ben heb ik dit aan iemand anders overgelaten.

Echter gaat nu de iphone niet meer aan. Niet met de power-button en ook niet door de telefoon aan de oplader te leggen. Ik krijg geen enkele reactie.

Is er iemand die weet waar dit aan zou kunnen liggen / waar ik naar zou moeten kijken? Bijvoorbeeld welke punten ik zou kunnen uitmeten om bijvoorbeeld een contact breuk te herkennen..

Groetjes Jeroen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-13, 01:38
NLjorn NLjorn is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Twente
Berichten: 206
Standaard

Je hebt het laten repareren, en daarna werkte het niet meer? Ik zou terug gaan en hem weer laten repareren, en dat wel vertellen natuurlijk. Je laat je toch niet opzadelen..
  #3  
Oud 01-10-13, 01:57
jdj007 jdj007 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorn1996 Bekijk bericht
Je hebt het laten repareren, en daarna werkte het niet meer? Ik zou terug gaan en hem weer laten repareren, en dat wel vertellen natuurlijk. Je laat je toch niet opzadelen..
Nee, de dock connector en de Power / Sensor Flex kabel heb ik zelf vervangen. Zoals ik al aangaf heb ik deze reparatie al zeer vaak uitgevoerd voor vrienden en dit keer was het ook niet anders dan de andere keren.

De Battery FPC Contact Plug heb ik wel door een ander laten doen (gratis), iemand die voor zijn werk printplaatjes soldeert heeft de telefoon meegenomen. Die heeft op zijn werk professionele apparatuur staan voor het solderen. Hij heeft in principe enkel 4 contactpuntjes moeten solderen dus kan me ook weer niet echt voorstellen dat het hier aan zou kunnen liggen..

Weet iemand toevallig of de telefoon wel zou moeten reageren op netvoeding wanneer er geen batterij in de telefoon aanwezig is? (zo zou ik kunnen testen of het dus toch aan de FPC Battery Plug zou liggen.)
  #4  
Oud 01-10-13, 17:27
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ja deze zou moeten reageren zonder aangesloten batterij
  #5  
Oud 01-10-13, 19:43
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

inderdaad zonder batterij aangesloten op pc of adapter gaat de iphone het appelje laten zien dan uit en terug opnieuw.
controleer de zekeringen van de dockconnecter
  #6  
Oud 01-10-13, 19:46
jdj007 jdj007 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Standaard

Hallo suzuki2002,
Bedankt voor je reactie. Ook wanneer de telefoon aan het netstroom is aangesloten is er geen reactie in te krijgen. Lijkt mij dat het probleem dus niet aan de battery FPC Plug ligt..
Dan kan ik dat alvast uitsluiten...

Maar nu de andere twee opties nog.. wat zijn mogelijke fouten wanneer de telefoon niet meer opstart na reparatie? Ik heb heel internet afgezocht maar kan niets vinden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2013 om 18:49 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calibra Bekijk bericht
inderdaad zonder batterij aangesloten op pc of adapter gaat de iphone het appelje laten zien dan uit en terug opnieuw.
controleer de zekeringen van de dockconnecter
Bedankt voor je reactie! Misschien een stomme vraag, maar waar zitten die zekeringen? Ik kan nergens iets vinden.
  #7  
Oud 01-10-13, 20:10
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

iphone 4 battery connector - GSM-Forum
  #8  
Oud 01-10-13, 22:26
jdj007 jdj007 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik heb alle punten die ze aangeven in dat topic uitgemeten, en overal goed contact. Ook de punten onder de shield gemeten.

De zekeringen van de dock connector, Ik denk dat ik die heb gevonden. Zijn dat die twee punten net boven de dock connector? Aan twee kanten zilver en in het midden zwart? Indien dit de zekeringen zijn heb ik wederom pech.. Dan ligt het hier ook niet aan.
  #9  
Oud 01-10-13, 22:59
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

dus als ik het goed begrijp ging de iphone nog aan voor de fpc is gesoldeert of heb ik het mis?
wat was het probleem voor je de fpc hebt laten solderen?
  #10  
Oud 01-10-13, 23:56
jdj007 jdj007 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Standaard

Ja, dat klopt. Voordat de FPC is gesoldeerd ging de iphone wel aan, maar viel vaak uit zijn eigen uit. Ik zag dat de FPC los zat en er leek ook een breuk in contact van de FPC te zitten (zou dus het uitvallen kunnen veroorzaken). Dat is de reden dat ik de FPC opnieuw heb laten solderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2013 om 23:02 ----------

Tegelijkertijd heb ik de dock connector en power button / proximity flex cable dus ook vervangen. Dock connector had ik er twee van liggen, en kon nooit geen kwaad dacht ik zo om deze eens te vervangen. Had wel eens last gehad van slecht opladen. Vandaag heb hier opnieuw een nieuwe dock connector opgezet maar helaas zonder resultaat. De telefoon is nog steeds dood.
Ik kan nu wel de power button / proximity flex cable ook opnieuw gaan vervangen, maar ik verwacht dat dit geen enkele zin heeft. Door deze vervanging zou het probleem niet veroorzaakt kunnen worden lijkt mij.
  #11  
Oud 02-10-13, 06:59
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

dan vrees ik dat er iets is misgelopen tijdens het solderen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 gaat niet meer aan YOLO iPhone algemeen 2 13-02-13 11:44
Iphone 4s gaat niet meer aan! ton010 iPhone algemeen 5 27-01-13 23:55
Iphone 3GS Laadt niet meer en gaat niet meer aan Sahar iPhone algemeen 0 09-01-13 00:11
iphone 4 gaat niet meer aan Fulmaster iPhone algemeen 2 11-10-11 18:01
iphone gaat niet meer aan liefsveerle Archief 1 08-02-10 18:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.