//

Ontbrekende/missende delen uit iPhone 5

Ontbrekende/missende delen uit iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb best wel wat belangrijks wat ik graag met jullie wil delen en hopelijk weet er iemand hier meer vanaf. Het zit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-13, 00:23
Sarinina Sarinina is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard Ontbrekende/missende delen uit iPhone 5

Beste mensen,

Ik heb best wel wat belangrijks wat ik graag met jullie wil delen en hopelijk weet er iemand hier meer vanaf.
Het zit zo...

Ik heb altijd al een iphone 5 willen hebben dus keek geregeld op marktplaats voor een goede iphone 5 deal.
Inneens kwam ik een advertentie tegen van iemand die zijn iphone 5 te ruil aanbood en ik nam contact met hem op.
De deal was: mijn iphone 4 + €50,- geld tegen zijn (defecte) iphone 5 compleet met doos, aankoopbewijs van T-mobile. De iphone 5 ziet er aan de buitenkant als nieuw uit. Er zit geen enkel krasje op.

Het gebrekige aan de telefoon was (namens de jongen) dat hij de telefoon had laten vallen en na de val het niet meer deed.
Volgens hem kon ik de iphone 5 met het aankoopbewijs naar de apple store brengen en gratis laten repareren omdat hij nog onder de garantie valt.
Ik sprong een gat in de lucht en was in heel lange tijd niet zo blij geweest,
want ik had enkel maar kunnen dromen van het hebben van een iphone 5 omdat ik het als studente financieel niet ruim heb en zo'n ding nooit zelf zou kunnen kopen.

Ik had een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Amsterdam en ging er vol enthausiasme naartoe. Dit koste me in totaal wel rond de €40,- aan reisgeld dat ik eigenlijk niet kon missen maar voor mijn gevoel op dat moment was het het helemaal waard. Eenmaal aangekomen bij de Apple store, op afgesproken tijd, kwam de Apple store medewerker naar mij toe en nam mijn telefoon mee voor onderzoek. Even later kwam de medewerker met mijn iphone 5 terug en vroeg mij heel serieus waar ik de telefoon vandaan heb/hoe ik eraan ben gekomen.

Blijkt dat er onderdelen uit de iphone missen! De telefoon is dus door een ander opengemaakt en er zijn delen uit gehaald! Nadat een iphone is opengemaakt door iemand anders dan Apple zelf, dan vervalt de garantie. Echt ***** dit...
Nu heb ik helemaal geen telefoon meer en ben ik €50,- armer ( +reisgeld :-( )
Waarom zou iemand een iphone openmaken en onderdelen eruit halen?
Met welke reden?
Ik hoop natuurlijk dat ik de telefoon op de een of andere manier toch aan de praat kan krijgen. Wat raden jullie mij aan? Kan dit gewoon bij een telefoon-reparatie winkel? En zou dit veel geld kosten?

Ik lees graag antwoorden van mensen die hier meer van af zouden weten.
Thanks voor het lezen en groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-13, 01:22
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ten allereerste! Welkom op het forum ツ Hoop dat we je eens iets wijzer kunnen maken ツ

Je zou je eens kunnen afvragen waarom iemand jou, je eigen iPhone 4 laat ruilen voor zijn iPhone 5 en daar alleen al €50,- voor moet betalen. Iets wat te mooi is om waar te zijn is helemaal niet waar! Je zou minstens 150 a 200 EUR moeten neerleggen.

Je zou je ook eens kunnen afvragen waarom hij zelf zijn 'defecte' iPhone niet naar de Store heeft gebracht? Er zijn echter meerdere service opties, dus je kon de rit naar Amsterdam besparen door gratis je iPhone te laten versturen als voorbeeld.

Natuurlijk kan de telefoon aan de praat krijgen, als de benodigde onderdelen weer op zijn plaats zitten? Ik hoop dat je gevraagd hebt wat er precies mis is aan het toestel?
Je kan dit inderdaad bij een telefoon winkel doen, maar dit forum heeft zelf ook een reparatiedienst waar je naar toe kunt.

Daarbij zou ik even de verkoper contacteren want je bent bij deze naar mijn mening opgelicht. Hij heeft je verkeerde informatie gegeven en jou op het verkeerde spoor gebracht. Alhoewel je wel wist dat het toestel een defect had, wist jij niet dat er onderdelen uit het toestel zijn weggehaald.
  #3  
Oud 03-10-13, 01:30
Sarinina Sarinina is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Ten allereerste! Welkom op het forum ツ Hoop dat we je eens iets wijzer kunnen maken ツ

Je zou je eens kunnen afvragen waarom iemand jou, je eigen iPhone 4 laat ruilen voor zijn iPhone 5 en daar alleen al €50,- voor moet betalen. Iets wat te mooi is om waar te zijn is helemaal niet waar!

Je zou je ook eens kunnen afvragen waarom hij zelf zijn 'defecte' iPhone niet naar de Store heeft gebracht? Er zijn echter meerdere service opties, dus je kon de rit naar Amsterdam besparen door gratis je iPhone te laten versturen als voorbeeld.

Natuurlijk kan de telefoon aan de praat gekregen worden, als de benodigde onderdelen weer op zijn plaats zitten? Ik hoop dat je gevraagd hebt wat er precies aan mist?
Je kan dit inderdaad bij een telefoon winkel doen, maar dit forum heeft zelf ook een reparatiedienst waar je naar toe kunt.
Dank je wel voor je reactie.
Tja...heb weinig levenservaring, ben schijnbaar nog erg naief en ik ga er graag van uit dan andere mensen dezelfde goede intenties hebben als ik.
Ik heb inderdaad gevraagd aan hem waarom hij hem zelf niet heeft laten repareren maar zijn antwoord daarop was dat hij toch liever een iphone 4 heeft omdat die dikker en wat zwaarder in de hand valt dan de iphone 5 en hij de iphone 5 dus met die reden heeft laten vallen...
Het rare is dat de naam op het verkoopbewijs een mevrouw is met een Nederlandse naam, en hij was buitenlands
Ik hoop maar dat de reparatie/onderdelen die missen, niet al te duur zijn...
  #4  
Oud 03-10-13, 01:31
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarinina Bekijk bericht
Dank je wel voor je reactie.
Tja...heb weinig levenservaring, ben schijnbaar nog erg naief en ik ga er graag van uit dan andere mensen dezelfde goede intenties hebben als ik.
Ik heb inderdaad gevraagd aan hem waarom hij hem zelf niet heeft laten repareren maar zijn antwoord daarop was dat hij toch liever een iphone 4 heeft omdat die dikker en wat zwaarder in de hand valt dan de iphone 5 en hij de iphone 5 dus met die reden heeft laten vallen...
Het rare is dat de naam op het verkoopbewijs een mevrouw is met een Nederlandse naam, en hij was buitenlands
Ik hoop maar dat de reparatie/onderdelen die missen, niet al te duur zijn...
Hij zou het toestel weer misschien hebben over gekocht van iemand anders. Je hebt tenminste de factuur.
  #5  
Oud 03-10-13, 01:38
Sarinina Sarinina is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Hij zou het toestel weer misschien hebben over gekocht van iemand anders. Je hebt tenminste de factuur.
Wat kan ik dan doen met die factuur?
Niet veel lijkt me...
  #6  
Oud 03-10-13, 01:39
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarinina Bekijk bericht
Wat kan ik dan doen met die factuur?
Niet veel lijkt me...
Ik heb je een PM gestuurd. Je kan je garantie claimen, maar omdat je al bij Apple bent gegaan zal je garantie via het systeem zijn vervallen. Daarbij doen ze bij T-mobile nog moeilijker dan bij Apple, dus het is al heel wat dat de Store gezien heeft dat je toestel onderdelen mist.

Heb je trouwens de telefoon wel onder lading gehouden? Enige reactie?
  #7  
Oud 03-10-13, 11:32
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het is ook wel vreemd dat een telefoon gevallen is en 'kapot' is gegaan, maar toch er nog als nieuw uit ziet. En heb je ook gecontroleerd of de factuur wel bij deze telefoon hoort? Komen de imei-nummers overeen? Misschien hebben ze gewoon een factuur erbij gedaan?

Ik weet niet in hoeverre het nut heeft om dit te repareren. Ze hebben het niet voor niets aan jou verkocht voor zo weinig. Waarschijnlijk was er iets kapot en hebben ze het zelf proberen te maken wat niet gelukt is en daarna alles 'netjes' weer dicht gedaan.

Misschien is het het beste om het bij Apple zelf te laten maken buiten de garantie. Ze hanteren vaste tarieven en waarschijnlijk wordt je toestel dan gewoon omgeruild. Dan heb je in ieder geval een werkende telefoon, hoewel de kosten wel flink hoger zullen zijn dan je oorspronkelijk dacht.
  #8  
Oud 03-10-13, 13:05
Sarinina Sarinina is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Het is ook wel vreemd dat een telefoon gevallen is en 'kapot' is gegaan, maar toch er nog als nieuw uit ziet. En heb je ook gecontroleerd of de factuur wel bij deze telefoon hoort? Komen de imei-nummers overeen? Misschien hebben ze gewoon een factuur erbij gedaan?

Ik weet niet in hoeverre het nut heeft om dit te repareren. Ze hebben het niet voor niets aan jou verkocht voor zo weinig. Waarschijnlijk was er iets kapot en hebben ze het zelf proberen te maken wat niet gelukt is en daarna alles 'netjes' weer dicht gedaan.

Misschien is het het beste om het bij Apple zelf te laten maken buiten de garantie. Ze hanteren vaste tarieven en waarschijnlijk wordt je toestel dan gewoon omgeruild. Dan heb je in ieder geval een werkende telefoon, hoewel de kosten wel flink hoger zullen zijn dan je oorspronkelijk dacht.
Die jongen had gezegd dat ie 'm op het tapijt had laten vallen...dan hoeft er inprincipe aan de buitenkant niks te zien zijn.
Ik heb het aankoopbewijs gecheckt en het komt wel overeen met de telefoon.
Apple wilt mij niet helpen hebben ze gezegd omdat de garantie vervallen is en ze willen niet verantwoordelijk zijn voor dat apparaat omdat het is opengemaakt.
Ze hebben niks gezegd over reparatie buiten de garantie om...?
  #9  
Oud 03-10-13, 13:21
jorries jorries is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik denk dat je helaas screwed bent.

Aangifte doen bij het politiebureau van de dader.
En hem bellen of bezoeken ( met een grote sterke man erbij ) en vriendelijk doch dringend verzoeken het geld terug te geven wat je betaald hebt. Je eigen Iphone 4 terug eisen.
Mocht dit allemaal niet lukken dan aangifte want je bent natuurlijk keihard opgelicht. Succes!
  #10  
Oud 03-10-13, 14:27
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarinina Bekijk bericht
Die jongen had gezegd dat ie 'm op het tapijt had laten vallen...dan hoeft er inprincipe aan de buitenkant niks te zien zijn.
Ik heb het aankoopbewijs gecheckt en het komt wel overeen met de telefoon.
Apple wilt mij niet helpen hebben ze gezegd omdat de garantie vervallen is en ze willen niet verantwoordelijk zijn voor dat apparaat omdat het is opengemaakt.
Ze hebben niks gezegd over reparatie buiten de garantie om...?
Een iPhone gaat niet zomaar kapot als je hem op het tapijt laat vallen. Zelfs als je hem op een stenen vloer laat vallen hoeft die nog niet kapot te zijn. Natuurlijk zitten er dan krasjes op en kan het scherm in de ergste gevallen breken, maar in de meeste gevallen blijven ze dan nog wel werken.

Misschien dat de Apple Store geen reparatievoorstel heeft aangeboden omdat je kwam met een garantieclaim of er missen gewoon teveel onderdelen, waardoor het geen defect meer te noemen is maar eerder 'sabotage'. Als de medewerker in de Apple Store daar niets over heeft gezegd, kunnen we er alleen maar naar raden op dit moment. Reparatie zal dan sowieso een dure grap worden.

Duidelijk is wel in ieder geval dat je bent opgelicht. Als de verkoper niets meer laat horen dan kun je inderdaad aangifte doen. Dat kan helpen als er meer slachtoffers zijn.
  #11  
Oud 03-10-13, 16:00
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarinina Bekijk bericht
Die jongen had gezegd dat ie 'm op het tapijt had laten vallen...dan hoeft er inprincipe aan de buitenkant niks te zien zijn.
Ik heb het aankoopbewijs gecheckt en het komt wel overeen met de telefoon.
Apple wilt mij niet helpen hebben ze gezegd omdat de garantie vervallen is en ze willen niet verantwoordelijk zijn voor dat apparaat omdat het is opengemaakt.
Ze hebben niks gezegd over reparatie buiten de garantie om...?
Reparatie buiten de garantie om kost je 261,10 inclusief verzendkosten. Je zou dan een gereviseerde iPhone 5 krijgen.
Reageren

Labels
apple store, bedrogen, defect, iphone 5, onderdelen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google agenda delen / niet uit te lezen op iPhone en iPad iJST iPad Apps 13 09-01-14 19:42
Missende jailbreak apps na herstart. kevinwalter Jailbreak 9 18-08-12 13:05
iTunes Match: missende albumillustraties BfromB iCloud 8 31-03-12 20:51
[MAC] Missende contactpersonen na synchronisatie Rogerrr iTunes 1 19-09-09 23:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.