iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Instellingen mobiel datanetwerk telkens gewist of vervangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145567-instellingen-mobiel-datanetwerk-telkens-gewist-vervangen.html)

hke 03-10-13 17:29

Instellingen mobiel datanetwerk telkens gewist of vervangen
 
mijn instellingen mobiele data worden sinds update ios 7.0.2 op mijn iPhone 5 voortdurend gewijzigd.
  • bij mobiele data wordt APN gewist, gebruikersnaam ook, wachtwoord niet
  • bij mms wijzigt mijn (correcte) apn: mms.be steeds opnieuw in web.be, gebruikersnaam en wachtwoord voor mms: idem
bij de mms instellingen wijzigen de gegevens zelfs bij het naar beneden scrollen op de mobiele-data instellingenpagina. vul ik bij apn mms.be, gebruikersnaam mms en wachtwoord mms, en scroll ik naar beneden naar persoonlijke hotspot en erna terug naar boven is alles vervangen door "web.be", "web"... De mmsc en proxy blijven wel juist staan
al "stel opnieuw in" geprobeerd, ingave van alle instellingen met als tussenstap toestel afsluiten, herstel naar fabrieksinstellingen?... geen oplossing
apple support wijst richting provider (Mobile Vikings Belgi) daaraan toevoegend: geen door ons ondersteund netwerk. en Mobile vikings wijst naar Apple zeggend: wij kunnen enkel de juiste instellingen geven, jouw toestel moet ze "willen" opslaan. Mobile vikings heeft me (op aanraden van de support van apple) een nieuwe simkaart toegestuurd, maar opnieuw zelfde probleem.
enige suggestie?

nielsoet 03-10-13 18:59

Oke, Ik had dit ook met Kruidvat Mobiel in Nederland. Ik heb het als volgt opgelost:

1. Opden je instellingen app, ga naar netwerk en voer je nieuwe APN in ( In uw geval mms.be)

2. Druk in instellingen op vorige, en sluit dan instellingen af. Sluit instellingen ook af in de multitasking (dubbel home-knop).

3. Open instellingen opnieuw. Ga naar het APN invoeren. Staat daar nu wel de goede APN?
Zo JA, Reboot het toestel. Zo niet, herhaal stap 1 en 2 :)


Ik hoop te hebben geholpen!

Niels

hke 03-10-13 19:33

@niels
Na invullen juiste apn, afsluiten instellingenpagina, afsluiten via multitasking en dan terug instellen staat de juiste apn er nog, maar eenmaal gereboot is alles weer foutief gewijzigd. Enkele keren stap 1 en 2 opnieuw geprobeerd. Maar telkens na stap reboot weer foutief.

nielsoet 03-10-13 19:53

Hummmm, Dat is toch vreemd..

De volgende stap is dat ik heb een APN instellingen certificaat gemaakt voor uw provider Specifiek.


Ga via Safari op uw iPhone naar deze link:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...e.mobileconfig

Ik hoop u nu wl te hebben geholpen :-)

hke 03-10-13 21:34

Bedankt voor de volgende poging Niels, maar nog steeds niet gelukt. Heb daarna via unlockit.co.nz zelf ook nog eens een profiel aangemaakt (na eerst nagekeken te hebben of de mms-instellingen klopten in hun gegevens bij BE- mobile vikings), maar ook na installeren van dit profiel: komt er uiteindelijk op mijn iphone opnieuw web.be, web en web te staan ipv mms.be, mms en mms (de overige instellingen kloppen wel, maar dat was ervoor ook al zo).
verder nog een manuele apn changer geprobeerd, maar diegene die ik vond liet mij alleen de apn van mobiele data invullen, niet die van de mms. dus ookk dat bracht geen oplossing.
bizar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 21:13 ----------

(voorlopig?) opgelost.
heb gedeeltelijk jouw techniek toegepast, maar eerst in "instellingen" - "algemeen" - "stel opnieuw in" de optie "herstel netwerkinstellingen" gekozen (ipv "stel opnieuw in" bij "instellingen mobiel datanetwerk"). Dezelfde techniek dus die sommige mensen met ios7.0.2 helpt wanneer hun iMessages blijven hangen. Daarmee worden o.a. ook de Wi-Fi instellingen gewist, samen met de mobiele apn's.
daarna eerst de mms-instellingen ingevuld en de rest blanco gelaten. teruggekeerd naar home. Daarna ook instellingen nog eens afgesloten met multitask. Daarna reboot en de instellingen voor mms waren nog steeds correct. Dan dezelfde procedure toegepast voor de apn mobiele data. Opnieuw reboot en nu zijn de instellingen juist. Duimen dat dat zo blijft.
bedankt voor de suggesties Niels!

nielsoet 03-10-13 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hke (Bericht 921159)
Bedankt voor de volgende poging Niels, maar nog steeds niet gelukt. Heb daarna via unlockit.co.nz zelf ook nog eens een profiel aangemaakt (na eerst nagekeken te hebben of de mms-instellingen klopten in hun gegevens bij BE- mobile vikings), maar ook na installeren van dit profiel: komt er uiteindelijk op mijn iphone opnieuw web.be, web en web te staan ipv mms.be, mms en mms (de overige instellingen kloppen wel, maar dat was ervoor ook al zo).
verder nog een manuele apn changer geprobeerd, maar diegene die ik vond liet mij alleen de apn van mobiele data invullen, niet die van de mms. dus ookk dat bracht geen oplossing.
bizar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 21:13 ----------

(voorlopig?) opgelost.
heb gedeeltelijk jouw techniek toegepast, maar eerst in "instellingen" - "algemeen" - "stel opnieuw in" de optie "herstel netwerkinstellingen" gekozen (ipv "stel opnieuw in" bij "instellingen mobiel datanetwerk"). Dezelfde techniek dus die sommige mensen met ios7.0.2 helpt wanneer hun iMessages blijven hangen. Daarmee worden o.a. ook de Wi-Fi instellingen gewist, samen met de mobiele apn's.
daarna eerst de mms-instellingen ingevuld en de rest blanco gelaten. teruggekeerd naar home. Daarna ook instellingen nog eens afgesloten met multitask. Daarna reboot en de instellingen voor mms waren nog steeds correct. Dan dezelfde procedure toegepast voor de apn mobiele data. Opnieuw reboot en nu zijn de instellingen juist. Duimen dat dat zo blijft.
bedankt voor de suggesties Niels!

Mooizo! heb ik toch een bijdrage kunnen leveren :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.