//

Instellingen mobiel datanetwerk telkens gewist of vervangen

Instellingen mobiel datanetwerk telkens gewist of vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) mijn instellingen mobiele data worden sinds update ios 7.0.2 op mijn iPhone 5 voortdurend gewijzigd. bij mobiele data wordt APN gewist, gebruikersnaam ook, wachtwoord niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-13, 17:29
hke hke is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard Instellingen mobiel datanetwerk telkens gewist of vervangen

mijn instellingen mobiele data worden sinds update ios 7.0.2 op mijn iPhone 5 voortdurend gewijzigd.
  • bij mobiele data wordt APN gewist, gebruikersnaam ook, wachtwoord niet
  • bij mms wijzigt mijn (correcte) apn: mms.be steeds opnieuw in web.be, gebruikersnaam en wachtwoord voor mms: idem
bij de mms instellingen wijzigen de gegevens zelfs bij het naar beneden scrollen op de mobiele-data instellingenpagina. vul ik bij apn mms.be, gebruikersnaam mms en wachtwoord mms, en scroll ik naar beneden naar persoonlijke hotspot en erna terug naar boven is alles vervangen door "web.be", "web"... De mmsc en proxy blijven wel juist staan
al "stel opnieuw in" geprobeerd, ingave van alle instellingen met als tussenstap toestel afsluiten, herstel naar fabrieksinstellingen?... geen oplossing
apple support wijst richting provider (Mobile Vikings België) daaraan toevoegend: geen door ons ondersteund netwerk. en Mobile vikings wijst naar Apple zeggend: wij kunnen enkel de juiste instellingen geven, jouw toestel moet ze "willen" opslaan. Mobile vikings heeft me (op aanraden van de support van apple) een nieuwe simkaart toegestuurd, maar opnieuw zelfde probleem.
enige suggestie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-13, 18:59
nielsoet nielsoet is offline
• iOS 5.1.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 11
Standaard

Oke, Ik had dit ook met Kruidvat Mobiel in Nederland. Ik heb het als volgt opgelost:

1. Opden je instellingen app, ga naar netwerk en voer je nieuwe APN in ( In uw geval mms.be)

2. Druk in instellingen op vorige, en sluit dan instellingen af. Sluit instellingen ook af in de multitasking (dubbel home-knop).

3. Open instellingen opnieuw. Ga naar het APN invoeren. Staat daar nu wel de goede APN?
Zo JA, Reboot het toestel. Zo niet, herhaal stap 1 en 2


Ik hoop te hebben geholpen!

Niels
  #3  
Oud 03-10-13, 19:33
hke hke is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

@niels
Na invullen juiste apn, afsluiten instellingenpagina, afsluiten via multitasking en dan terug instellen staat de juiste apn er nog, maar eenmaal gereboot is alles weer foutief gewijzigd. Enkele keren stap 1 en 2 opnieuw geprobeerd. Maar telkens na stap reboot weer foutief.
  #4  
Oud 03-10-13, 19:53
nielsoet nielsoet is offline
• iOS 5.1.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 11
Standaard

Hummmm, Dat is toch vreemd..

De volgende stap is dat ik heb een APN instellingen certificaat gemaakt voor uw provider Specifiek.


Ga via Safari op uw iPhone naar deze link:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...e.mobileconfig

Ik hoop u nu wél te hebben geholpen
  #5  
Oud 03-10-13, 21:34
hke hke is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de volgende poging Niels, maar nog steeds niet gelukt. Heb daarna via unlockit.co.nz zelf ook nog eens een profiel aangemaakt (na eerst nagekeken te hebben of de mms-instellingen klopten in hun gegevens bij BE- mobile vikings), maar ook na installeren van dit profiel: komt er uiteindelijk op mijn iphone opnieuw web.be, web en web te staan ipv mms.be, mms en mms (de overige instellingen kloppen wel, maar dat was ervoor ook al zo).
verder nog een manuele apn changer geprobeerd, maar diegene die ik vond liet mij alleen de apn van mobiele data invullen, niet die van de mms. dus ookk dat bracht geen oplossing.
bizar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 21:13 ----------

(voorlopig?) opgelost.
heb gedeeltelijk jouw techniek toegepast, maar eerst in "instellingen" - "algemeen" - "stel opnieuw in" de optie "herstel netwerkinstellingen" gekozen (ipv "stel opnieuw in" bij "instellingen mobiel datanetwerk"). Dezelfde techniek dus die sommige mensen met ios7.0.2 helpt wanneer hun iMessages blijven hangen. Daarmee worden o.a. ook de Wi-Fi instellingen gewist, samen met de mobiele apn's.
daarna eerst de mms-instellingen ingevuld en de rest blanco gelaten. teruggekeerd naar home. Daarna ook instellingen nog eens afgesloten met multitask. Daarna reboot en de instellingen voor mms waren nog steeds correct. Dan dezelfde procedure toegepast voor de apn mobiele data. Opnieuw reboot en nu zijn de instellingen juist. Duimen dat dat zo blijft.
bedankt voor de suggesties Niels!
  #6  
Oud 03-10-13, 23:43
nielsoet nielsoet is offline
• iOS 5.1.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 11
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hke Bekijk bericht
Bedankt voor de volgende poging Niels, maar nog steeds niet gelukt. Heb daarna via unlockit.co.nz zelf ook nog eens een profiel aangemaakt (na eerst nagekeken te hebben of de mms-instellingen klopten in hun gegevens bij BE- mobile vikings), maar ook na installeren van dit profiel: komt er uiteindelijk op mijn iphone opnieuw web.be, web en web te staan ipv mms.be, mms en mms (de overige instellingen kloppen wel, maar dat was ervoor ook al zo).
verder nog een manuele apn changer geprobeerd, maar diegene die ik vond liet mij alleen de apn van mobiele data invullen, niet die van de mms. dus ookk dat bracht geen oplossing.
bizar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 21:13 ----------

(voorlopig?) opgelost.
heb gedeeltelijk jouw techniek toegepast, maar eerst in "instellingen" - "algemeen" - "stel opnieuw in" de optie "herstel netwerkinstellingen" gekozen (ipv "stel opnieuw in" bij "instellingen mobiel datanetwerk"). Dezelfde techniek dus die sommige mensen met ios7.0.2 helpt wanneer hun iMessages blijven hangen. Daarmee worden o.a. ook de Wi-Fi instellingen gewist, samen met de mobiele apn's.
daarna eerst de mms-instellingen ingevuld en de rest blanco gelaten. teruggekeerd naar home. Daarna ook instellingen nog eens afgesloten met multitask. Daarna reboot en de instellingen voor mms waren nog steeds correct. Dan dezelfde procedure toegepast voor de apn mobiele data. Opnieuw reboot en nu zijn de instellingen juist. Duimen dat dat zo blijft.
bedankt voor de suggesties Niels!
Mooizo! heb ik toch een bijdrage kunnen leveren
Reageren

Labels
ios 7.0.2, mms instellingen, mobiele data



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 verwijdert mobiel datanetwerk instellingen dendirk iPad algemeen 5 08-09-13 09:11
iPhone verwijderd mobiel datanetwerk instellingen GlennGreen iPhone algemeen 2 01-02-13 19:26
iPhone: Instellingen mobiel datanetwerk na update naar iOS5 WetFox Jailbreak 1 18-10-11 17:57
mobiel datanetwerk Hoppieee iPhone algemeen 16 02-07-10 15:34
Ik zie geen mobiel datanetwerk bij instellingen-algemeen J-me Overige providers Nederland 8 20-05-10 22:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.