//

iPhone 4 probleem tijdens bellen via Provider

iPhone 4 probleem tijdens bellen via Provider discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Dit is mijn 1e post, dus ben niette kritisch alsjeblieft Ik heb dus een probleem met mijn iPhone (4, 16GB, Wit). Als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-13, 17:44
nielsoet nielsoet is offline
• iOS 5.1.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 11
Standaard iPhone 4 probleem tijdens bellen via Provider

Hallo allemaal,

Dit is mijn 1e post, dus ben niette kritisch alsjeblieft

Ik heb dus een probleem met mijn iPhone (4, 16GB, Wit). Als ik iemand bel, hoort diegene mij niet of slecht, en kraakt de oorspieker (bij zowel mij als degene die ik bel).
Als de ander mij belt is het probleem precies hetzelfde.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Onderste zwarte deel van de iPhone vervangen (microfoon, speaker, signaal)
- iOS 5, 6 en 7 restored (met en zonder back-up).
- Bellen via Skype, met de iPhone aan mijn oor. Dan werkt het vreemd genoeg wel...

Hebben jullie nog ideeën?


M.v.g.

Niels
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-13, 18:05
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Heb je het onderdeel zelf vervangen of niet? Dit zijn bekende problemen en heeft met een audio chip te maken die niet zomaar te vervangen is. Ik had dit probleem ook op mijn iPhone 4. Geluid opnemen ging prima, op elke applicatie, waaronder ook Skype en Whatsapp, maar gesprekken voeren lukt niet. Degene hoorde mij niet aan de andere kant.

Het ligt dus aan je hardware en niet aan de software.
Er bestaan ook tijdelijke oplossingen maar zoals ik al zeg het zijn maar tijdelijke oplossingen. Het beste is, als je nog door wilt gaan met je iPhone 4 en het geld ervoor over hebt kan je contact opnemen met Apple om een betaalde reparatie op te zetten. Dit kost eenmalig 161,10 EUR. Je defecte iPhone wordt dan ingeruild voor een gereviseerde en is niet met een nieuwe te onderscheiden. Mijn mening is om dit liever te doen dan het toestel zelf bij een ander bedrijf te laten repareren omdat het probleem dan anders weer kan optreden. Als je de Apple optie neemt, heb je nog 3 maanden garantie als het probleem zich op het nieuwe toestel voordoet.
  #3  
Oud 03-10-13, 18:34
nielsoet nielsoet is offline
• iOS 5.1.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Heb je het onderdeel zelf vervangen of niet? Dit zijn bekende problemen en heeft met een audio chip te maken die niet zomaar te vervangen is. Ik had dit probleem ook op mijn iPhone 4. Geluid opnemen ging prima, op elke applicatie, waaronder ook Skype en Whatsapp, maar gesprekken voeren lukt niet. Degene hoorde mij niet aan de andere kant.

Het ligt dus aan je hardware en niet aan de software.
Er bestaan ook tijdelijke oplossingen maar zoals ik al zeg het zijn maar tijdelijke oplossingen. Het beste is, als je nog door wilt gaan met je iPhone 4 en het geld ervoor over hebt kan je contact opnemen met Apple om een betaalde reparatie op te zetten. Dit kost eenmalig 161,10 EUR. Je defecte iPhone wordt dan ingeruild voor een gereviseerde en is niet met een nieuwe te onderscheiden. Mijn mening is om dit liever te doen dan het toestel zelf bij een ander bedrijf te laten repareren omdat het probleem dan anders weer kan optreden. Als je de Apple optie neemt, heb je nog 3 maanden garantie als het probleem zich op het nieuwe toestel voordoet.
Alvast bedankt. Heb inderdaad ook al met Apple gebeld. Maar aangezien dat ik de iphone voor net 100 euro heb overgekocht, vond ik de €161,10 nogal een hoop geld.
Ik heb dat zelf vervangen, maar dat was NADAT het probleem er was. Het probleem was er dus al, en heb het geprobeerd te repareren. Geen resultaat. Ik had ook gelezen dat het de Audio chip kon zijn. Dat is niet rendabel om zelf aan te beginnen, en hoogst waarschijnlijk ook niet om uit te bestede.

Ik dank u alvast voor uw reactie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 18:54 ----------

Heeft iemand dan nog 'tijdelijke' oplossingen? Als ik bijvoorbeeld op stap ben dat ik dan +- 30 seconden wel kan bellen?

Als ik vaker op de telefoon 'sla', doet hij het trouwens wel gewoon naar behoren...
  #4  
Oud 03-10-13, 19:16
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Je zou een dun maar stevig karton/papier op de plek zetten waar de chip zich bevindt. Als je de achterkant weer erop zet, zou hij stevig aan de chip moeten drukken. Dit is echt precisie werk, lukte bij mij 1 keer goed, daarna niet meer. Ik raad u echt aan om de service van Apple te gebruiken, woon je dichtbij Amsterdam kan je er gewoon langsgaan. Dat is dan €12,10 minder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Microfoon werkt niet tijdens bellen, wel tijdens speakerphone blaugrana iPhone algemeen 1 20-07-12 17:04
Tijdens bellen per ongeluk iemand anders bellen escobarro iPhone algemeen 17 01-11-10 11:39
Probleem tijdens bellen astramen iPhone algemeen 2 21-09-10 12:22
Iphone met NL provider sms/bellen in Canada Titan1980 Archief 2 21-02-08 19:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.