iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijd codeslot aanpassen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145599-tijd-codeslot-aanpassen.html)

wblink 03-10-13 23:15

Tijd codeslot aanpassen
 
Dag,

In eerde IOs versies dan 7 kon ik de tijd instellen wanneer het codeslot weer actief wordt. IPad stond op 1 min omdat je daar nog wel eens bij weg kunt lopen, IPhone op 4 uren omdat ik die altijd bij me heb.

Ik kan nu nergens meer iets vinden in de instellingen daarvoor.

Iemand een hint?

XIII 03-10-13 23:46

Instellingen | Algemeen | Automatisch slot

Op de iPhone: 1, 2, 3, 4, 5 minuten of nooit.
Op de iPad: 2, 5, 10, 15 minuten of nooit.

wblink 04-10-13 00:56

Hmmmm,

Dat wijzigt alleen de tijd waarin het apparaat zelf uitgaat. Als ik het ding zelf uitzet moet ik meteen weer (al is het 1 seconde) de code opnieuw invoeren.
Zelfs bij "nooit".
Ik wil graag weer (zoals eerder) OOK na handmatig uitzetten dat ik pas n 4 uur geen gebruik IPhone de code moet invoeren ipv elke keer dat ik hem aanzet.

Heb codeslot nu maar "uit" gezet, ik vind het irritant om elke keer als ik de IPhone start de code in moet geven. Daarnaast is met het oplichten van de ingetoetste cijfers het voor iemand die "even meekijkt" wel erg makkelijk gemaakt.

Of mis ik iets?

suzuki2002 04-10-13 07:26

instellingen - algemeen -codeslot -- vraag naar code slot na 1-5-15-60- of 240 minuten

wblink 04-10-13 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 921245)
instellingen - algemeen -codeslot -- vraag naar code slot na 1-5-15-60- of 240 minuten

instellingen - algemeen - toegangscode en vingerafdruk - vraag om code -drect, na 1 minuut, na 5 minuten, na 15 minutenna 1 uur, na 4 uur.

Dat is 'm, bedankt voor de tip

Geert1976 04-10-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 921330)
instellingen - algemeen - toegangscode en vingerafdruk - vraag om code -drect, na 1 minuut, na 5 minuten, na 15 minutenna 1 uur, na 4 uur.


Wat raar!? Ik probeer hetzelfde te doen en krijg bij Toegangscode en Vingerafdruk - vraag om code- alleen als mogelijkheid Direct, en dus niet de andere tijdsopties.

Iemand die mij kan helpen hiermee? Hoor t graag!

EDIT: bij wat nader onderzoek op het net, zie ik dat het niet eens kan. Met gebruik van TouchID heb je alleen de mogelijkheid tot Direct. Bewuste keuze van Apple!?
Lees wel dat zeer veel iPhone 5S gebruikers gewoon een keuze willen hebben in deze delay van het codeslot.

Als je bijvoorbeeld met iemand een iMessage conversatie houdt, en je scherm gaat uit, en een nieuw bericht komt binnen kun je dus NIET gewoon het bericht swipen om er vervolgens direct naar toe te gaan...eerst vinger laten scannen....Best omslachtig, vind ik

wollie1979 04-10-13 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 921350)
Wat raar!? Ik probeer hetzelfde te doen en krijg bij Toegangscode en Vingerafdruk - vraag om code- alleen als mogelijkheid Direct, en dus niet de andere tijdsopties.

Iemand die mij kan helpen hiermee? Hoor t graag!

EDIT: bij wat nader onderzoek op het net, zie ik dat het niet eens kan. Met gebruik van TouchID heb je alleen de mogelijkheid tot Direct. Bewuste keuze van Apple!?
Lees wel dat zeer veel iPhone 5S gebruikers gewoon een keuze willen hebben in deze delay van het codeslot.

Als je bijvoorbeeld met iemand een iMessage conversatie houdt, en je scherm gaat uit, en een nieuw bericht komt binnen kun je dus NIET gewoon het bericht swipen om er vervolgens direct naar toe te gaan...eerst vinger laten scannen....Best omslachtig, vind ik

heb je misschien een zakelijk Exchange account op je iPhone ingesteld?

Geert1976 04-10-13 14:44

nee, alleen een @me account van Apple. Ik lees op diverse fora, zoals macrumors, dat wat ik graag wil niet eens mogelijk is.....wellicht in de toekomst

(bedankt voor het meedenken wollie1979 :) )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.