//

Kan sinds iOS 7 geen muziek meer synchroniseren tussen PC en iPhone 5

Kan sinds iOS 7 geen muziek meer synchroniseren tussen PC en iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag allemaal, Toen ik iOS 7 kon downloaden had ik niet genoeg vrije ruimte, ik dacht ik verwijder even mijn muziek van mijn telefoon en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-10-13, 18:08
mhuisman1990 mhuisman1990 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard Kan sinds iOS 7 geen muziek meer synchroniseren tussen PC en iPhone 5

Goedendag allemaal,

Toen ik iOS 7 kon downloaden had ik niet genoeg vrije ruimte, ik dacht ik verwijder even mijn muziek van mijn telefoon en zet dat er daarna er weer op. Muziek er dus afgehaald en de nieuwe software geïnstalleerd. Ik heb tevens ook de meest recente versie van iTunes geïnstalleerd.

Nu is het probleem dat het synchroniseren van de muziek niet lukt. Als ik ga synchroniseren dan blijft die vaak al bij het 2e of 3e nummer hangen om vervolgens een foutmelding te geven. De iPhonegeeft aan dat er een error is en dat er in iTunes gekeken moet worden voor meer details. Daar staat vervolgens:

Itunes kan 'muziekbestand' niet naar de iPhone kopiëren omdat het bestand niet kan worden gelezen.

Omdat die telkens 1 of 2 nummers wel doet staan er nu een paar nummers op mijn iPhone, maar ik ben niet van plan om dit een paar honderd keer te doen uiteraard.

In de bijlage zit een screenshot van wat muziek op me telefoon, de nummers staan er maar met een rood rondje met een vierkantje erin erachter. Ik heb ook geen idee wat dit betekent.

Ik denk dat het iets met de ios7 te maken moet hebben want hiervoor had ik dit nooit!

Alle hulp is welkom alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (26,4 KB, 49x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-13, 15:28
mhuisman1990 mhuisman1990 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Niemand die ditzelfde probleem heeft of een oplossing weet?
  #3  
Oud 09-10-13, 15:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Gebruik je ook iTunes 11.1.1? Indien niet dan installeer die versie. iOS 7 kan niet syncen met iTunes versies ouder dan 11.1
  #4  
Oud 09-10-13, 15:33
mhuisman1990 mhuisman1990 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Ik heb iTunes vorige week nog geupdatet naar de meest recente versie, dus daar ligt het volgens mij niet aan
  #5  
Oud 10-10-13, 09:31
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Heb ik ook gehad en ineens werkte het weer wel. Geen idee wat de oorzaak was.
  #6  
Oud 23-10-13, 12:40
Clau46's schermafbeelding
Clau46 Clau46 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 6
Standaard

Ik heb precies het zelfde probleem. Kan geen muziek meer syncen met iTunes (11.1.1) de nummers in de playlist zijn grijs en worden niet afgespeeld.
  #7  
Oud 23-10-13, 17:19
as3 as3 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 18
Standaard

Ook ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik heb net iTunes geupdate naar 11.1.2.31 (had dacht ik al de laatste versie, blijkbaar niet). Ik ga kijken of hiermee het probleem is opgelost. Ik werk trouwens met een iPhone 4, clean install van iOS 7.0.3 en het lukt mij dus ook niet muziek te synchroniseren.

We zijn niet de enige:

https://discussions.apple.com/thread...t=240&tstart=0
https://discussions.apple.com/thread/5458735
https://discussions.apple.com/thread/5469943

UPDATE:
Het lijkt niet te hebben geholpen. Ik lees in een van de Forums op Apple die ik hierboven gelinkt heb dit als mogelijke oplossing:

what worked best for me was plugging in my phone and looking at summary>options> and clicking convert higher bit rate songs to 128 kbps. It worked for me, although I'll be the first to admit that I don't know why.

Iemand al een oplossing? Vind dat converteren naar 128kpbs (en dus slechtere kwaliteit) niet de meest optimale oplossing.

Laatst gewijzigd door as3; 23-10-13 om 17:30.
  #8  
Oud 23-10-13, 19:46
Clau46's schermafbeelding
Clau46 Clau46 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 6
Standaard

Ik ga geen clean install doen omdat dat niet lukt en anders helemaal zonder zit. iPad precies hetzelfde probleem voor 11.1.1 werkte alles nog en alles naar lagere kwaliteit converteren vindt ik geen oplossing
  #9  
Oud 25-10-13, 14:23
as3 as3 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 18
Standaard

is er al een oplossing gevonden door iemand? Ik heb nog altijd dezelfde problemen
  #10  
Oud 29-10-13, 17:26
Yamahar6 Yamahar6 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb precies het zelfde probleem kan op geen enkele manier muziek op mijn iphone krijgen
  #11  
Oud 29-10-13, 21:17
as3 as3 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 18
Standaard

Het is duidelijk een probleem van iOS 7 want ik ondervind met een 3GS op iOS 6 en een oudere iPod Touch op iOS 4 geen enkel probleem.
  #12  
Oud 30-10-13, 09:53
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Wat je eens moet proberen:
Sluit aan op iTunes, klik op je apparaat, klik bovenin op info, scroll naar beneden en dan staat er iets van: sync muziek automatisch enzo. Vink alle dingen uit die met muziek te maken hebben. Als ze al allemaal zijn aangehinkt vink je ze allemaal uit.
Als je dat gedaan heb druk je synchroniseren. Na het synchroniseren ga je weer naar die vinkjes en vink je de vinkjes aan (of juist uit dus) die die wilt gebruiken en dn synchroniseer je eens opnieuw.
Let even op, ik doe dit uit mijn hoofd, dus sommige woorden/zinnen die ik noemde kunnen iets anders zijn in het echt.

Probeer dit maar eens!
  #13  
Oud 17-11-13, 00:37
jvwensen jvwensen is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 15
Standaard Naam van Afspeellijst!??

Ik ben nu een dag bezig geweest met Forums bezoeken en te proberen te achterhalen waarom mijn muziek niet naar mijn iPhone gesynct werd. Helaas hebben alle oplossingen in mijn geval geen oplossing gegeven.

Zojuist ben ik er echter wel achter wat het probleem bij mij is...ehhhh...wás dus: ik gebruikte een single quote (') in de naam van mijn afspeellijst. Net de quote dus verwijdert en voilá alle muziek synchroniseert weer!! Blijkbaar was dit in voorgaande versies van iOS geen probleem, aangezien ik hier nog niet eerder tegenaan gelopen ben.

Misschien kan ik iemand anders met deze oplossing onsterfelijk gelukkig maken.

.....ehhhhh... status update:
Ik was blijkbaar iets te snel met mijn reactie. Het blijkt dat door het klaarmaken van een grote hoeveelheid tracks om naar de iPhone te syncen, de connectie met de iPhone verbroken wordt. Vervolgens hangt iTunes dus.
Zojuist geprobeerd met kleinere batches toevoegen aan mijn afspeellijst (30-40 tracks) en dan worden ze correct naar de iPhone gezet.

.....ehhhhh... nog een status update:
Blijkbaar is ook de vorige opmerking onzinnig. Ik heb nu 107 tracks in mijn afspeellijst en er mag er blijkbaar geen één meer bij!? ook een 2e afspeellijst aanmaken biedt geen soulaas. Na een paar seconden valt de verbinding met de iPhone weg en blijft er 'wachten totdat de wijzigingen zijn toegepast' in iTunes staan (waarschijnlijk tot in lengte van dagen....)

Het is laat, ik geef het op.....

Laatst gewijzigd door jvwensen; 17-11-13 om 01:41.
  #14  
Oud 26-11-13, 14:43
concordia13 concordia13 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

ik ga apple maar eens bellen.
  #15  
Oud 26-11-13, 15:06
jvwensen jvwensen is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concordia13 Bekijk bericht
ik ga apple maar eens bellen.
Top! Ik verneem graag wat hun reactie is
  #16  
Oud 26-11-13, 17:21
concordia13 concordia13 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Zojuist heb ik Apple gebeld. Het probleem kwam hen niet bekend voor. Wat heb ik moeten doen: aansluiten aan itunes, reset iphone en daarbij geen reservekopie maken! (deed ik eerst wel en toen werkte het nog niet) Je bent dus echt alle gegevens zoals bij what's app, instellingen,mail en agenda's kwijt. Daarna synchroniseren. Toen synchroniseerde ook de gehele muziekbibliotheek. Maar alle apps en dergelijke moet je ook opnieuw synchroniseren.Een heel gedoe. Maar enfin, mijn muziek staat er weer volledig op. Volgend probleem: ik durf de iphone hierna niet mer via itunes te synchroniseren...
Oh ja, en dus ook geen iCloud reservekopie instellen.
  #17  
Oud 26-11-13, 17:42
jvwensen jvwensen is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concordia13 Bekijk bericht
Zojuist heb ik Apple gebeld. Het probleem kwam hen niet bekend voor. Wat heb ik moeten doen: aansluiten aan itunes, reset iphone en daarbij geen reservekopie maken! (deed ik eerst wel en toen werkte het nog niet) Je bent dus echt alle gegevens zoals bij what's app, instellingen,mail en agenda's kwijt. Daarna synchroniseren. Toen synchroniseerde ook de gehele muziekbibliotheek. Maar alle apps en dergelijke moet je ook opnieuw synchroniseren.Een heel gedoe. Maar enfin, mijn muziek staat er weer volledig op. Volgend probleem: ik durf de iphone hierna niet mer via itunes te synchroniseren...
Oh ja, en dus ook geen iCloud reservekopie instellen.
Okay, maar je weet nu hoe je de muziek op je iPhone kan krijgen. Misschien nu een reservekopie terugzetten en kijken of al je instellingen van je apps weer teruggezet worden!? Of heb je die directory niet veilig gezet?
  #18  
Oud 26-11-13, 17:48
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Toen ik zo een soortgelijk probleem had, heb ik eerst in iTunes muzieksynchronisatie uitgezet, toen gesynchroniseerd, waardoor ik geen muziek meer had op mijn iphone. Vervolgens heb ik muziek weer aangevinkt en gesynchroniseerd en voilâ, alles stond er weer op, ook de 'grijze' nummers werden weer beluisterbaar.

Dit probleem heb ik regelmatig en elke keer weer los ik het met bovengenoemde werkwijze op
  #19  
Oud 26-11-13, 19:05
jvwensen jvwensen is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Toen ik zo een soortgelijk probleem had, heb ik eerst in iTunes muzieksynchronisatie uitgezet, toen gesynchroniseerd, waardoor ik geen muziek meer had op mijn iphone. Vervolgens heb ik muziek weer aangevinkt en gesynchroniseerd en voilâ, alles stond er weer op, ook de 'grijze' nummers werden weer beluisterbaar.

Dit probleem heb ik regelmatig en elke keer weer los ik het met bovengenoemde werkwijze op
Ja, heb ik ook geprobeerd, maar helaas bij mij zonder succes
  #20  
Oud 26-11-13, 19:14
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Zet eens in itunes aan dat hij muziek moet omzetten naar aac 320kbps.. Het synchroniseren duurt beduidend langer, maar zou je probleem wel moeten oplossen hoop ik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan geen muziek synchroniseren op iphone 5 clara iPhone algemeen 3 28-03-13 18:18
Iphone 4 kan sinds kort geen Wi-Fi meer ontvangen xl3igplayer Wi-Fi 8 25-06-12 22:18
Na update iTunes 10.6 kan ik geen muziek meer synchroniseren met mijn iPhone 4s jwh iTunes 9 16-04-12 21:14
iPhone: kan na update en jb geen muziek meer synchroniseren cwsmdb Jailbreak 1 19-02-11 11:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:15.