iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi valt weg bij downloaden op iPhone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145699-wifi-valt-weg-downloaden-op-iphone-5s.html)

wosp 05-10-13 20:49

Wi-Fi valt weg bij downloaden op iPhone 5s
 
Goedenavond,

Ik heb op mijn iPhone 5s met iOS 7.0.2 een probleem bij het downloaden van grotere hoeveelheden data, Wi-Fi lijkt dan helemaal dood te vallen (pings geven ook request timed out), ook de download zelf mislukt. Ik heb dit bijv. net gehad bij downloaden van FIFA 14 uit de App Store.

Wi-Fi bereik is volop en speedtest geeft op zelfde locatie gewoon 20 mbit down, 5 mbit up als snelheid.

Als ik Wi-Fi uit en inschakel werkt t weer even.

Het voelt een beetje alsof er een of andere beveiliging actief wordt die verkeer beperkt bij grotere hoeveelheden verkeer binnen korte tijd. Terwijl ik dit probleem ervaar werken andere devices op hetzelfde Wi-Fi netwerk wel prima.

Meer mensen die dit hebben en / of een idee hebben waar oplossing te zoeken?

wosp 08-10-13 20:21

Niemand? Ik had het net weer :-(

Guest-20180925190238 08-10-13 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wosp (Bericht 921984)
Terwijl ik dit probleem ervaar werken andere devices op hetzelfde Wi-Fi netwerk wel prima.

Wat zijn die andere devices? Welke router gebruik je? Ondersteund die router multicast?

wosp 08-10-13 20:48

Een laptop (Windows) en Windows Phone van partner. Ik heb ook nog een iPad 2, maar die niet getest, zal dat de volgende keer even doen. Router is een behoorlijk high-end ding, zeker voor thuis (fortiWi-Fi 40c van fortinet, van t werk). Lijkt mij dat die dus wel multicast ondersteund.

valencio 08-10-13 21:11

als dat gebeurd download je het toch even via itunes :/ is niet veel gevraagd

wosp 08-10-13 21:16

Ja, dat is ook een oplossing....
Het lijkt mij toch niet normaal dat bij grotere hoeveelheden data de iPhone zijn Wi-Fi onderuit gaat?!

Guest-20180925190238 08-10-13 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wosp (Bericht 923489)
Router is een behoorlijk high-end ding, zeker voor thuis (fortiWi-Fi 40c van fortinet, van t werk). Lijkt mij dat die dus wel multicast ondersteund.

Ben eens naar de specs van die router gaan kijken en die zijn niet zo denderend wat de bandbreedte betreft. Als jij denk dat de router multicast ondersteund dan ga in de instellingen kijken of die functie ook ingeschakeld is.

Na het lezen van de specs van die router ben ik bijna zeker dat de router de bottleneck is.

ipeertje 08-10-13 21:18

Kan je het op een andere Wi-Fi verbinding proberen? Misschien ligt het niet aan je telefoon.

wosp 08-10-13 21:21

Ik kan daar nu niet zelf bij, maar ga dat morgen even controleren in iedergeval. Ik gooi overigens over die lijn behoorlijk wat data en dat gaat gewoon met 60 Mbit op moderne laptop (draadloos), wat ook direct de Max download is hier. Wat dat betreft is wat de iPhone verbruikt peanuts, maar misschien is de combinatie dan niet ideaal....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 21:22 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 923497)
Kan je het op een andere Wi-Fi verbinding proberen? Misschien ligt het niet aan je telefoon.

Ik zal morgen op het werk ook eens via Wi-Fi wat grote apps downloaden en kijken wat er gebeurd

Guest-20180925190238 08-10-13 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wosp (Bericht 923498)
Ik gooi overigens over die lijn behoorlijk wat data en dat gaat gewoon met 60 Mbit op moderne laptop (draadloos), wat ook direct de Max download is hier.

De doorvoersnelheid van de iPhone 5s in IEEE 802.11n Wi-Fi is 150 Mbps. En als ik naar de specs van die router kijk krijg ik het gevoel dat de iPhone 5s behoorlijk wordt afgeremd door de router.

Het gaat hem niet om de doorvoersnelheid van jouw internet aansluiting maar om de doorvoersnelheid tussen iPhone 5s en Wi-Fi router.

Succes verder. :)

valencio 08-10-13 21:32

Heb er geen woorden voor ><

wosp 08-10-13 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 923502)
De doorvoersnelheid van de iPhone 5s in IEEE 802.11n Wi-Fi is 150 Mbps. En als ik naar de specs van die router kijk krijg ik het gevoel dat de iPhone 5s behoorlijk wordt afgeremd door de router.

Het gaat hem niet om de doorvoersnelheid van jouw internet aansluiting maar om de doorvoersnelheid tussen iPhone 5s en Wi-Fi router.

Succes verder. :)

Dank, waar vind je die specs? Want wat ik op internet kan vinden kan deze router met firewall aan (het geval) tot 200 Mbit aan?

valencio 08-10-13 21:40

Laat het achter je, en download het gewoon via itunes :)

Guest-20180925190238 08-10-13 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wosp (Bericht 923506)
Want wat ik op internet kan vinden kan deze router met firewall aan (het geval) tot 200 Mbit aan?

Inderdaad en dat is heel weinig als je bedenkt dat moderne IEEE 802.11n routers 450 Mbps (en hoger) aankunnen. Die 200 Mbps moet dan nog gedeeld worden met de andere apparaten.

Network Security Appliance | Fortinet

Ik ga het hier bij laten. :)

wosp 08-10-13 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 923508)
Laat het achter je, en download het gewoon via itunes :)

Nogmaals, dat is geen oplossing.

Ik had het vanavond ook al bij het kijken van wat YouTube filmpjes. Of moet ik dat dan voortaan ook maar via de laptop doen? Dan kan ik m'n iPhone ook gelijk op marktplaats zetten en m'n Nokia 3310 uit de kast halen ;-)

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar al mijn oude smartphones (incl wat iPhones) hebben dit soort zaken altijd gewoon gekund, ik heb het probleem pas sinds iPhone 5S.

Waarmee ik niet zeg dat het echt aan de iPhone 5S ligt, maar wel dat het probleem bestaat en ik dus benieuwd ben waar ik dit probleem moet zoeken en of andere dit toevallig ook ervaren hebben...

valencio 08-10-13 21:48

Dan maar even proberen op het werk? Dan weet je waar het aan ligt

wosp 08-10-13 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 923510)
Inderdaad en dat is heel weinig als je bedenkt dat moderne IEEE 802.11n routers 450 Mbps (en hoger) aankunnen. Die 200 Mbps moet dan nog gedeeld worden met de andere apparaten.

Network Security Appliance | Fortinet

Ik ga het hier bij laten. :)

Oké, dank voor je hulp in iedergeval. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat daar het probleem zit (probleem is niet dat verbinding te traag is, maar packetloss op de lijn tot uit en inschakelen Wi-Fi), bovendien heb ik totaal maar 4 apparaten, dus zou 50 mbit per apparaat zijn bij gelijktijdig gebruik op het netwerk, en bij internet 15 mbit. Maar wat extra uitzoeken/testen kan igg nooit kwaad, dus even andere router er tussen en testen kan ik wel gaan testen om router uit te sluiten, net zoals elders op Wi-Fi testen.

Guest-20180925190238 08-10-13 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wosp (Bericht 923513)
Oké, dank voor je hulp in iedergeval.

Zonder dank en graag gedaan. :) Omdat jij het bent heb ik nog even een test gedaan met een bestand van 1 GB. Geen enkel probleem op een Time Capsule.

http://www.imgdumper.nl/uploads7/525...t_21.59.04.jpg

Dat was het wat mij betreft. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.