//

Oproepen komen soms niet door terwijl iPhone netwerkbereik heeft

Oproepen komen soms niet door terwijl iPhone netwerkbereik heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb af en toe het probleem tot iemand me probeert te bellen. Ik krijg dan een sms van deze persoon heeft je proberen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-13, 15:28
bk1986 bk1986 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 21
Standaard Oproepen komen soms niet door terwijl iPhone netwerkbereik heeft

Hallo,
Ik heb af en toe het probleem tot iemand me probeert te bellen. Ik krijg dan een sms van deze persoon heeft je proberen te bellen. Terwijl mijn iPhone wel netwerkbereik heeft. Ik had al eens gedacht tot dit iets met de provider zou kunne te maken hebben maar ik heb Proximus mijn vriendin Mobistar en we hebben het probleem allebei. Iemand die ook dit probleem heeft en er misschien een oplossing voor weet ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-13, 20:48
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk1986 Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb af en toe het probleem tot iemand me probeert te bellen. Ik krijg dan een sms van deze persoon heeft je proberen te bellen. Terwijl mijn iPhone wel netwerkbereik heeft. Ik had al eens gedacht tot dit iets met de provider zou kunne te maken hebben maar ik heb Proximus mijn vriendin Mobistar en we hebben het probleem allebei. Iemand die ook dit probleem heeft en er misschien een oplossing voor weet ?
Dit kan probleem zijn van je ontvangst, hoeveel ontvangst heb je? Je kan exacte ontvangst zien door in telefoon app *3001#12345#* te bellen. Hoe dichter bij de nul, hoe beter je ontvangst. Als je liever continu deze cijfers ziet ipv de streepjes of bolletjes kan dit, stuur me pm voor instructies.

Indien je dit vooral op één plaats voorhebt is het hoogstwaarschijnlijk de ontvangst en zit je te ver van een zendmast af waardoor de oproepen niet op tijd binnen komen. Als je belt naar iemand tracht de server de telefoon te vinden en verbinding te maken, als dit te lang duurt krijg je een time-out en ontvang je dus een sms van je provider.

Ik heb dit ook al eens meegemaakt maar enkel met Telenet (Mobistar netwerk). Bij BASE en Proximus heb ik dit nog nooit gehad...

Je kan zelf de zendmasten in je buurt even nakijken op UMTS 3G masten GSM zenders antennes; Wat is de dekking voor mobiele telefonie van de telecom providers in België?

Hopelijk ben je met deze informatie wat!
  #3  
Oud 06-10-13, 22:29
bk1986 bk1986 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Dit kan probleem zijn van je ontvangst, hoeveel ontvangst heb je? Je kan exacte ontvangst zien door in telefoon app *3001#12345#* te bellen. Hoe dichter bij de nul, hoe beter je ontvangst. Als je liever continu deze cijfers ziet ipv de streepjes of bolletjes kan dit, stuur me pm voor instructies.

Indien je dit vooral op één plaats voorhebt is het hoogstwaarschijnlijk de ontvangst en zit je te ver van een zendmast af waardoor de oproepen niet op tijd binnen komen. Als je belt naar iemand tracht de server de telefoon te vinden en verbinding te maken, als dit te lang duurt krijg je een time-out en ontvang je dus een sms van je provider.

Ik heb dit ook al eens meegemaakt maar enkel met Telenet (Mobistar netwerk). Bij BASE en Proximus heb ik dit nog nooit gehad...
Je kan zelf de zendmasten in je buurt even nakijken op UMTS 3G masten GSM zenders antennes; Wat is de dekking voor mobiele telefonie van de telecom providers in België?

Hopelijk ben je met deze informatie wat!
Hey koenne bedankt voor je reactie, ik moet wel zeggen het gebeurd ook niet als mijn iPhone volledig netwerkbereik heeft. Maar meestal zo een 3 bolletjes en Edge. Dus ja misschien kan het wel zijn wat jij zegt van die time out ik zit met mijn werk ook weleens in kelders. En dan geeft hij toch zo drie bolletjes aan maar kan goed zijn tot ik dan te weinig bereik heb. Ik denk tot wanneer hij 3G netwerk heeft het eigenlijk nog nooit gebeurd is moet het eens in de gaten houden. En ja mijn vriendin heeft Mobistar dus ja die 3G dekking is ook al een heel stuk minder als bij Proximus.
  #4  
Oud 06-10-13, 22:40
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Ok, laat maar horen. Heb je die field test geprobeerd in de telefoon app? Moet je zeker eens proberen, die bolletjes zeggen natuurlijk niet zo veel dan de effectie waarde als getal.

Het is ook niet omdat je ontvangst hebt dat je daarom bereikbaar bent. Kan zowel aan netwerk, mast als iPhone liggen. Aangezien zowel jij als je vriendin dit voor hebben is het dus al zeker de iPhone niet.
  #5  
Oud 07-10-13, 15:50
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Mijn vrouw en ik zitten in NL en bij Vodafone. toch hebben wij nu en dan daar last van.Zo erg dat i zittend naast mijn vrouw haar toestel in de hand heb, met mijn toesten har bel en krijg geen verbinding.Na herstart werk het gewoon wel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessages komen pas na 10-15 min. binnen maar soms ook direct. deleon iPad algemeen 6 03-01-13 19:59
Soms komen oproepen niet door hvooij iPhone algemeen 4 12-09-12 12:47
Iphone 3g touschreen werkt soms wel soms niet??:S timarea51 iPhone algemeen 14 27-09-10 07:17
oproepen komen niet binnen jaykay iPhone algemeen 2 20-12-09 09:53
sms ontvangen en oproepen ontvangen gaat soms niet acxcis iPhone algemeen 8 10-11-09 14:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.