//

Mijn iPhone werkt alleen in DFU Modus.

Mijn iPhone werkt alleen in DFU Modus. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumgenoten, Sinds een tijdje is mijn gejailbreakte iPhone 4 stuk, Uit het niets viel hij uit en ben ik uren al niet dagen opzoek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-10-13, 18:29
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard Mijn iPhone werkt alleen in DFU Modus.

Beste forumgenoten,

Sinds een tijdje is mijn gejailbreakte iPhone 4 stuk, Uit het niets viel hij uit en ben ik uren al niet dagen opzoek geweest naar een oplossing.

de reden dat ik weet dat mijn telefoon nog leeft is omdat wanneer ik hem aan de computer leg en hem in dfu mode zet hij mijn telefoon vind, zonder dfu mode vind hij mijn telefoon niet.

wanneer ik wil restoren geeft hij aan "an unknown error has occured" met error code "4005".

Wat heb ik geprobeerd;
-Alle knoppen combinaties (resets)
-Proberen te restoren met redsnow
-proberen te restoren met itunes
-meerdere pc's/mac's en meerdere kabels


Mijn scherm is overigens volledig zwart (uit), toevallig zag ik gister wel voor een klein moment het logo van de batterij die aan het opladen was.

Ik heb nog wat shsh blobs van versie 5.0.1 en lager maar Ik weet niet of ik daar wat aan heb, ook weet ik de huidige versie van mijn iphone niet precies.
Ik heb het gevoel dat er iets fout is gegaan bij de tweaks door de jailbreak maar ik weet dit niet zeker, van de zomer is mijn telefoon ook een paar keer erg heet geworden.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,

Daan

Laatst gewijzigd door daanielsan; 08-10-13 om 18:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-13, 18:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je die iPhone nog in DFU mode kan zetten kan je herstellen naar iOS 7.0.2 met iTunes 11.1.1. Eventueel manueel herstellen met het .ipsw bestand van iOS 7.0.2

Kijk eerst het hosts bestand na of dat niet verknoeid is en zet alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit.
  #3  
Oud 08-10-13, 18:46
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Timosha, bedankt voor je reactie.

Het enige wat in mijn host staat op het moment is dit:
74.208.10.249 gs.apple.com

Het probleem op het moment dat wanneer ik een restore probeer te doen is dat wanneer hij het pakket (de ispw) uitpakt en daarna doorgaat naar "zoeken naar iPhone" hij mijn telefoon uit de DFU mode gooit en deze niet meer word gevonden door mijn pc.
Waardoor het heel lang blijft hangen en dan aangeeft "de iphone kan niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (4005)"

ook staan mijn firewalls etc allemaal uit.

Bedankt voor het snelle reageren, heb mijn telefoon echt nodig
  #4  
Oud 08-10-13, 18:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
Het enige wat in mijn host staat op het moment is dit:
74.208.10.249 gs.apple.com
Haal die lijn uit het hosts bestand want die verwijst de Apple server gs.apple.com door naar Cydia en dat wil je niet als je geen iTunes fouten 4005, 3194, 16xx wilt tijdens het herstellen.

Herstart de PC na het verwijderen of voer in een elevated command prompt het onderstaande commando uit:

Citaat:
ipconfig /flushdns
  #5  
Oud 08-10-13, 18:56
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Oke ga ik proberen! Maar wat mij het probleem lijkt is dat de enige modus die de telefoon nog heeft de DFU mode is, want zodra die uit DFU gaat wat tijdens het restoren gebeurt herkent mijn pc de telefoon niet meer waardoor de restore niet door kan gaan.

Ik zeg maar wat hoor, maar dat lijkt mij de reden in ieder geval. Ik laat je weten hoe het afloopt.
  #6  
Oud 08-10-13, 18:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
Maar wat mij het probleem lijkt is dat de enige modus die de telefoon nog heeft de DFU mode is....
Daarom moet je ook herstellen in DFU mode met iTunes en vooral die lijn uit het hosts bestand verwijderen.
  #7  
Oud 08-10-13, 19:00
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Nee zelfde resultaat, handmatig 7.0.2 als ispw gebruikt. host verwijdert. maar op het moment dat er staat "Wachten op iPhone" hoor ik het windows geluid dat er een USB apparaat (de iPhone) is losgekoppeld waardoor er niets gebeurt en uiteindelijk de foutcode ontstaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 19:01 ----------

Ja het probleem is dat het enige wat ik kan is herstellen in DFU modus, heb ook al pwned DFU modus geprobeerd maar dat levert hetzelfde op.
  #8  
Oud 08-10-13, 19:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
maar op het moment dat er staat "Wachten op iPhone" hoor ik het windows geluid dat er een USB apparaat (de iPhone) is losgekoppeld waardoor er niets gebeurt en uiteindelijk de foutcode ontstaat.
Dat kan een probleem zijn met de Apple Mobile Device drivers die iTunes 11.1.1 nodig heeft.

Verwijder met Revo Uninstaller alles wat van Apple is behalve iCloud als je dat gebruikt. Verwijder ook de registry instellingen. Installeer dan iTunes 11.1.1 opnieuw.
  #9  
Oud 08-10-13, 19:04
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Er staat trouwens wel dat er een iPhone met "herstel modus" gedetecteerd is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 19:06 ----------

Ok ga ik proberen, heb dit wel al op 2 verschillende machines geprobeert.
een mac en een win7 pc. weet niet of dit iets uitmaakt.
  #10  
Oud 08-10-13, 19:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht

Ok ga ik proberen, heb dit wel al op 2 verschillende machines geprobeert.
een mac en een win7 pc. weet niet of dit iets uitmaakt.
Als je een Mac hebt dan probeer het op een Mac. Kijk ook eerst het hosts bestand na met het onderstaande terminal commando:

Code:
cat /etc/hosts
Ook op een Mac heb je iTunes 11.1.1 nodig.
  #11  
Oud 08-10-13, 19:18
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

ik ben nu windows met de Revocleaner bezig en iTunes opnieuw aan het downloaden. Dan probeer ik het hier nog een keer op en mocht dat niet werken dan ga ik over op mac.

Ik krijg tijdens alles wat ik doe trouwens geen beeld of wat dan ook op mijn iPhone. misschien dat dat een teken is? Het scherm is 100% niet kapot want gister zag ik random het batterij laden icoontje nog.
  #12  
Oud 08-10-13, 19:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
Ik krijg tijdens alles wat ik doe trouwens geen beeld of wat dan ook op mijn iPhone. misschien dat dat een teken is?
In DFU mode is het scherm zwart. Trouwens, fout 4005 is nieuw in iTunes 11.1 (nodig voor iOS 7.x.x) maar is geen ernstige fout. De fout wijst op een netwerkprobleem tijdens het dynamisch ondertekenen (SHSH) van de firmware.
  #13  
Oud 08-10-13, 19:24
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Ok, is het misschien een boot failure of iets dergelijks wat door de jailbreak tweaks is gebeurt? De telefoon had trouwens nog batterij toen die uitviel hij viel niet uit omdat de accu leeg was.

bedankt voor je tijd trouwens! : o)
  #14  
Oud 08-10-13, 19:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
Ok, is het misschien een boot failure of iets dergelijks wat door de jailbreak tweaks is gebeurt?
In Device Firmware Upgrade (DFU) mode wordt door iBoot alleen de microkernel opgestart. Dus, in DFU mode boot de Darwin kernel en iOS niet.
  #15  
Oud 08-10-13, 19:28
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Oke oke, Nou ik ben benieuwd. Ben ondertussen even weg, Ik laat het weten!
  #16  
Oud 08-10-13, 21:39
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Hoi timosha,

Ik heb de hosts compleet leeg gemaakt, iTunes en andere apple programma's verwijdert doormiddel van RevoCleaner en fresh gedownload en geinstalleerd. En nog steed hoor ik het geluid dat er een usb apparaat word geunplugged zodra het herstellen bij "Wachten op iPhone" komt. Nog tips?

edit; ook krijg ik nog steeds error 4005
  #17  
Oud 08-10-13, 21:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier houd mijn Windows kennis op, helaas. Probeer het op de Mac, van die dingen heb ik iets meer verstand.
  #18  
Oud 08-10-13, 22:26
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Op mac krijg ik precies hetzelfde, Misschien weet ook niet zeker of ik hier de host files schoon heb gemaakt aangezien mijn kennis op mac duidend slechter is dan windows. :')

Zou het niet aan de hardware kunnen liggen? Ik krijg namelijk alleen verbinding met itunes als ik hem in DFU mode zet. misschien is er iets met de main kernel of iets dergelijks?
  #19  
Oud 08-10-13, 22:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanielsan Bekijk bericht
Op mac krijg ik precies hetzelfde, Misschien weet ook niet zeker of ik hier de host files schoon heb gemaakt aangezien mijn kennis op mac duidend slechter is dan windows. :')
Hier is het omgekeerd. In bericht #10 heb ik uitgelegd hoe je de hosts database kan bekijken. Aanpassen doe je met het onderstaande terminal commando:

Code:
sudo nano /etc/hosts
of met het gratis programma Gasmask:

https://www.macupdate.com/app/mac/29949/gas-mask
  #20  
Oud 08-10-13, 23:24
daanielsan daanielsan is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 14
Standaard

Het is me gelukt om de hosts te verwijderen uit de etc/hosts in mac. Het probleem is daarmee nog steeds niet opgelost. Het blijft bij wachten op iPhone een tijdje hangen en geeft me dan error 4005. Ik kan er ook echt absoluut nergens wat over vinden op internet.

mooi spul, als het werkt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 23:59 ----------

Mijn iPhone ging zojuist aan, ik zat er in (randomly) en probeerde hem zo snel mogelijk te restoren maar toen ik hem weer aan mijn laptop hing vond hij de iphone nog steeds niet. terwijl die aan is.

Ik hoop dat die weer random aan gaat maar vind het wel vreemd.
Reageren

Labels
beeld, dfu, iphone, rip, zwart



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet meer in DFU modus. maluku75 iPhone algemeen 22 06-10-13 11:50
iphone in dfu modus lolaa iPhone algemeen 4 12-02-13 16:24
iPod touch: redsnow haalt mijn ipod uit dfu modus guantemara Jailbreak 0 22-03-12 10:53
niet in DFU modus ladydolphin iPhone algemeen 24 20-02-11 20:52
iPhone: Redsnow vind iphone niet in DFU modus The_Umpire Jailbreak 2 16-01-11 18:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.