iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   7.0.2 insane battery drain (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145949-7-0-2-insane-battery-drain.html)

Affinity 10-10-13 10:29

7.0.2 insane battery drain
 
Zijn hier nog mensen die naar 7.0.2 geupdate hebben en sindsdien hun batterij-percentage voor hun ogen wegsmelt?

Ik heb een iPhone 5S en deed vrij makkelijk 7-8uur met 100% (of minstens 1uur en half met 20%).

Na de update die ik vrijdag gedaan heb, smelte plots zaterdag mijn batterij weg alsof het niks was... Ik haalde nauwelijks 1uur voor 20% batterij, en zelfs van 40 tot 20% haalde ik maar 50minuten...

Kleine 4-5uur en mn batterij was volledig plat...
Dit versus de 7-8uur die ik anders had.

Echt frustrerend, ik wist nog zo dat ik niet mocht updaten, toch deed ik het... ***********!

Guest-20180925190238 10-10-13 10:36

Geen probleem hier op een iPhone 5s, 4s en 4 met iOS 7.0.2. Misschien moet je ook eens de standaard remedie gebruiken:

1) Synchroniseer de iPhone met iTunes 11.1.1;
2) Herstel de iPhone met iTunes 11.1.1;
3) Zet de backup die met de synchronisatie in punt 1) gemaakt werd terug;

Na een update gaat Spotlight alle data opnieuw indexeren. Afhankelijk van de hoeveelheid data kan dat even duren en redelijk wat energie verbruiken. Het verschil tussen iOS 7 en iOS 7.0.1/2 is zo piepklein dat het geen invloed kan hebben op het energieverbruik.

Succes gewenst. :)

Affinity 10-10-13 10:43

Nja geen invloed "kan" hebben, nochtans lees ik op het apple forum heel veel klachten van mensen die ook plots hetzelfde als mij voorhebben, en die hebben ook al een restore geprobeerd... Ik zal in ieder geval proberen vanavond!

Blijft wel dikke *****rij!!! Miljaarde!!

Guest-20180925190238 10-10-13 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 924009)
Nja geen invloed "kan" hebben, nochtans lees ik op het apple forum heel veel klachten van mensen die ook plots hetzelfde als mij voorhebben, en die hebben ook al een restore geprobeerd...

OK! Dan zal het aan iets anders liggen in jouw geval.

Ik gaf je het advies dat ook op het Apple iOS Developer forum gegeven wordt als er verhoogd energieverbruik is na een OTA update.

Succes verder. :)

Affinity 10-10-13 10:50

https://discussions.apple.com/thread/5387670?start=0&tstart=0
hier dus, veel mensen met dezelfde klachten


thx timosha ik test het meteen na het werk !!!

Guest-20180925190238 10-10-13 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 924012)
hier dus, veel mensen met dezelfde klachten

Lees dan ook eens het laatste bericht in dat topic, het bericht van Komiko. Die persoon heeft de accu gekalibreerd. Kalibratie van de accu heb ik niet vermeld omdat dit al 1.947 keer op dit forum vermeld is.

Ik ga het hier bij laten. :)

Affinity 10-10-13 11:13

Ja dat heb ik gelezen, ik heb dat al geprobeerd gisteren.

Nu heb ik met moeite eens tapatalk gebruikt daarnet en wat op een game-forum gepost en ik ben al 10% kwijt... opgeladen sinds enkele uurtjes geleden.

Als je leest wat die persoon nog zegt:
"Back to normal, I now have 1H30min usage and 47% battery left" , lol...

Ik heb met 1u30m gebruik (normaal) nog 80% over MINSTENS.

Die 20h standby die zij heeft doet niks want standby verzuipt dat spel "normaal" niks.

Die restore in iTunes kan misschien helpen...

iFly738 10-10-13 13:52

Ik heb hetzelfde probleem.

Met 9 uur in airplane mode kreeg ik gisteren maar 12:30 uur uit mijn battery.
Echt bagger.

Affinity 10-10-13 14:09

ook sinds 7.0.2? Of daarvoor al?

Ik heb nu 53min gebruik en zit te smelten naar 83% ....
Normaal doe ik echt MAKKELIJK een dik uur en half tot daar...

iFly738 10-10-13 15:27

nee sinds 7.0.2

Heb nu alle fancy pancy dingen uitgezet en het wordt daardoor wel wat beter, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Vriend met een 4S houd het nog langer vol dan ik...

Affinity 10-10-13 20:51

net restored, wat een gedoe .... 80% van m'n apps niet meegenomen in de reservekopie voor een of andere reden !!!!

hopelijk is het nu wel gefixed.... :) djeez man 4u30 gebruik en plat... iphone 5S....... :')

Guest-20180925190238 10-10-13 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 924215)
80% van m'n apps niet meegenomen in de reservekopie voor een of andere reden !!!!

Apps worden nooit meegenomen in de reservekopie. Apps worden gesynchroniseerd. Daarom schreef ik in mijn eerste bericht:

Citaat:

1) Synchroniseer de iPhone met iTunes 11.1.1;

Affinity 11-10-13 09:38

30min gebruik
11u standby

95% nu...

ik zou denken dat dat weer normaal is , ik doe niks anders dan anders van apps... ik zal zien, op 80% zou ik 1u30 moeten halen, dan lijkt het mij weer normaal te zijn :)

Kans zit er dus voorlopig goed in dat de restore geholpen heeft, meer nieuws straks :/

edit:
1uur usage en 90% !!!!!
1u45min usage en 79%


lijkt dus gefixed!!

Thanks Toshima!

iFly738 11-10-13 14:24

Als je alle dingen zoals de paralax effecten uit zet haal ik er gem 2 uur langer uit.
Bij mij heeft de restore nog niet gewerkt.
Zal hem nu gaan downgraden naar 7.0

Affinity, heb jij met deze getallen wel alles aan staan?
(paralax, spotlight, enz.)

Affinity 11-10-13 14:28

paralax staat aan bij mij :)

voor de rest heb ik ook het meeste afstaan, van background stuff/locatievoorziening/bluetooth/appstore en itunes dinges, allemaal uit!

downgraden gaat toch niet?

iFly738 11-10-13 15:08

Downgraden naar 7.0 kan door een geforceerd herstel en de firmware van apple te downloaden en selecteren.
7.0 wordt nog steeds ondertekend dus het kan nog gewoon.
Naar 6.x kan niet.

Affinity 11-10-13 15:16

ahzo... wel voor mij lijkt het nu wel goed te zitten...

4u usage time @ 40%
17u standby

succes!

kommer1967 11-10-13 21:57

Nadat ik bij Berichtencentrum Noodmeldingen heb uitgezet, is mijn accu stukken beter.

JimmyJoness 12-10-13 11:52

bij mijn 4s met ios 7.0.2 loopt de batterij insane hard leeg.

het valt mij ook op dat het locatievoorziningen/gps pijltje om de haverklap rechtsboven in beeld staat. Voor zover ik weet vreet dit ook batterij.

Nu ben ik in het menu naar locatievoorzieningen gegaan, en daar staan dingen als : locatievoorzieningen gebruiken bij : het zoeken naar Wi-Fi netwerken, naar mobiele netwerken, etc.

Is dit wel nodig om dit aan te hebben staan?:S

wollie1979 12-10-13 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyJoness (Bericht 924693)
bij mijn 4s met ios 7.0.2 loopt de batterij insane hard leeg.

het valt mij ook op dat het locatievoorziningen/gps pijltje om de haverklap rechtsboven in beeld staat. Voor zover ik weet vreet dit ook batterij.

Nu ben ik in het menu naar locatievoorzieningen gegaan, en daar staan dingen als : locatievoorzieningen gebruiken bij : het zoeken naar Wi-Fi netwerken, naar mobiele netwerken, etc.

Is dit wel nodig om dit aan te hebben staan?:S

Wat jij bedoeld met dat het gps teken vaak zichtbaar is, heeft te maken met de optie veelbezochte locaties. Als je die uit zet zal dat veel minder gebeuren. Al denk ik dat het energieverbruik daardoor nog wel meevalt.

De optie mobiele netwerken zou ik aan laten staan anders kan de telefoon geloof ik geen provider meer vinden. Dit weet ik echter niet zeker.

Freeltd 12-10-13 15:32

Maar goed dat ik de 7.0.2 er niet op heb. Battery gaat goed mee bij mij. Maar zal toch uiteindelijk de 7.0.3 erop moeten zetten die deze week verwacht werd. Want ik zit wel met het imessageprobleem

Affinity 13-10-13 12:48

De locatievoorzieningen en noodmeldingen en andere "battery safe tips" zijn hier echt niet van toepassing hoor...

Het gaat niet om "vrij snel batterij gebruik", maar om een batterij die letterlijk leegloopt voor uw neus... Dit is echt overduidelijk een software fout, ik heb met 7.0 en 7.0.1 altijd 7-8u usage gehad op mijn iPhone 5S , nu met 7.0.2 haalde ik geen 4uur...

Met de restore leek het eerst beter, nu precies toch weer wat slechter... :/ alle "battery saving tips" heb ik zoiezo al uitgevoerd, doe ik altijd direct als ik een nieuwe iPhone heb.

JimmyJoness 13-10-13 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 924967)
De locatievoorzieningen en noodmeldingen en andere "battery safe tips" zijn hier echt niet van toepassing hoor...

Het gaat niet om "vrij snel batterij gebruik", maar om een batterij die letterlijk leegloopt voor uw neus... Dit is echt overduidelijk een software fout, ik heb met 7.0 en 7.0.1 altijd 7-8u usage gehad op mijn iPhone 5S , nu met 7.0.2 haalde ik geen 4uur...

Met de restore leek het eerst beter, nu precies toch weer wat slechter... :/ alle "battery saving tips" heb ik zoiezo al uitgevoerd, doe ik altijd direct als ik een nieuwe iPhone heb.

Mijn batterij ging nog een uurtje of 4 mee, en als ik hem standby gewoon neerlengde en niets ermee deed, liep er zo 20% weg binnen een uur.

Ik heb alle locatievoorzieningen etc uitgezet en hij doet het nu weer als vanouds!

grooverd 14-10-13 02:45

Na 1 dag is er 15% weg......en dan gebruik ik de iphone niet.

Dus kan je nagaan hoeveel er weg gaat met gebruik.

Ligt wel aan hoeveel apps je open heb staan en wat je allemaal gebruikt natuurlijk.

Maar ja een smartfoon is er nu eenmaal om gebruikt te worden en niet om naar te kijken(tenzij je film kijkt lol)daarom moet het gebruik percentage weinig zijn en dus langere batterijduur.

Het komt ook door dat nieuwe gedoe met dat transparante beeld wat je krijg als je de iphone aanzet,je krijg schuiven om te ontgrendelen te zien wat al een animatie is,..dan als je toegangscode heb komt de toegangscode num pad in zicht met een heel wazig/transparante achtergrond foto zichtbaar wat dus energie kost.
Dan kan je nog van boven naar beneden schuiven of van beneden naar boven,dan krijg je zo een transparant berichtenvenster of sneltoetsvenster te zien wat dus energie kost en dat komt niet ten goede van het verbruik.

Dat transparante vraagt veel aan energie,je moet dat zien net als een pc met win 7,dan kan je ook je taakbalk transparant maken wat dus meer energie kost.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen die extra energie kosten,zoals parallax of zoiets en de bewegende achtergrond.Parallax kan je verminderen en de bewegende achtergrond kan je dus ook niet gebruiken en een niet bewegende/animerende achtergrond te gebruiken of een foto te gebruiken.

Even over de foto,het schijnt dus dat als je een foto maakt en wil gebruiken dat je die niet kan verkleinen,aangezien de iphone hierop inzoomt met de nieuwe versie ios7 en je die niet kan verkleinen,veel besproken probleem hier op het forum,schijnt wel dat je het kan vergroten,maar ja wat heb je daar nu aan.Heb je een foto van je vriendin erop en dan zie je alleen een groot deel van het gezicht maar niet het gehele gezicht met oren en nek en misschien wat achtergrond,wil je vergroten (wat alleen maar kan) dan zie je alleen maar een neus of een lip,wat heb je daar nu aan.

Jammer dat apple een nieuwe versie op de markt brengt en niet alle fouten eruit haal voordat ze het laten updaten door gebruikers.

Das net als een nieuw soort auto bedenken en verkopen en te horen krijgen dat er een grotere accu in moet omdat anders de auto niet starten kan.

peace.

jthk44 15-10-13 13:01

Zat bij een collega te kijken die dit probleem ook heeft en het viel me op dat onder Instellingen>Algemeen>Gebruik, de 'Tijd sinds volledig opladen', dat tijd gebruik = tijd stand-by, ondanks dat hij hem nauwelijks had gebruikt.

Heb niet kunnen achterhalen wat dit veroorzaakt, betreft een 4S.

Affinity 16-10-13 09:23

Ja het probleem met 7.0.2 en batterijverbruik komt meestal voor bij 4S'en heb ik al gemerkt...

Heb zo'n thread gelezen op apple forum vol 4S gebruikers...

Ik haalde gisteren 4u30 gebruik met 9u standby , en dat ENKEL voor iMessage en Safari... niks zware applicaties :) klopt langs geen bal, normaal na 4uur gebruik met 16u+ standby zit ik op 40% easy nog :)

ik ga eens herstellen naar nieuwe iPhone, en als dat niet helpt dan ruil ik hem om

ipeertje 16-10-13 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grooverd (Bericht 925179)
Na 1 dag is er 15% weg......en dan gebruik ik de iphone niet.

Dus kan je nagaan hoeveel er weg gaat met gebruik.

Ligt wel aan hoeveel apps je open heb staan en wat je allemaal gebruikt natuurlijk.

Maar ja een smartfoon is er nu eenmaal om gebruikt te worden en niet om naar te kijken(tenzij je film kijkt lol)daarom moet het gebruik percentage weinig zijn en dus langere batterijduur.

Het komt ook door dat nieuwe gedoe met dat transparante beeld wat je krijg als je de iphone aanzet,je krijg schuiven om te ontgrendelen te zien wat al een animatie is,..dan als je toegangscode heb komt de toegangscode num pad in zicht met een heel wazig/transparante achtergrond foto zichtbaar wat dus energie kost.
Dan kan je nog van boven naar beneden schuiven of van beneden naar boven,dan krijg je zo een transparant berichtenvenster of sneltoetsvenster te zien wat dus energie kost en dat komt niet ten goede van het verbruik.

Dat transparante vraagt veel aan energie,je moet dat zien net als een pc met win 7,dan kan je ook je taakbalk transparant maken wat dus meer energie kost.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen die extra energie kosten,zoals parallax of zoiets en de bewegende achtergrond.Parallax kan je verminderen en de bewegende achtergrond kan je dus ook niet gebruiken en een niet bewegende/animerende achtergrond te gebruiken of een foto te gebruiken.

Even over de foto,het schijnt dus dat als je een foto maakt en wil gebruiken dat je die niet kan verkleinen,aangezien de iphone hierop inzoomt met de nieuwe versie ios7 en je die niet kan verkleinen,veel besproken probleem hier op het forum,schijnt wel dat je het kan vergroten,maar ja wat heb je daar nu aan.Heb je een foto van je vriendin erop en dan zie je alleen een groot deel van het gezicht maar niet het gehele gezicht met oren en nek en misschien wat achtergrond,wil je vergroten (wat alleen maar kan) dan zie je alleen maar een neus of een lip,wat heb je daar nu aan.

Jammer dat apple een nieuwe versie op de markt brengt en niet alle fouten eruit haal voordat ze het laten updaten door gebruikers.

Das net als een nieuw soort auto bedenken en verkopen en te horen krijgen dat er een grotere accu in moet omdat anders de auto niet starten kan.

peace.



Dat transparante kun je uitzetten in instellingen-algemeen-toegangkelijkheid en dan verhoog contrast aanzetten.

Affinity 17-10-13 09:12

full restore heeft ook niets geholpen.... Ik wacht op enkele software updates, en anders terug naar de winkel

Gisteren 4u20min en plat met 9u standby en enkel gebruik van iMessage en Safari.

wollie1979 17-10-13 16:32

Ik probeer het per dag bij te houden:

1.
gebruik: 1 uur en 30 minuten
standby: 6 uur en 19 minuten
batterij: 67%

2.
gebruik: 1 uur en 52 minuten
standby: 7 uur en 0 minuten
batterij: 56%

Zal deze post eens blijven updaten met mijn bevindingen.

IK GA HIER VERDER --> http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post926415

Affinity 21-10-13 09:42

Dat is echt slecht gebruik... Hoewel het niet veel minder is als bij mij, en ik heb dan nog een 5S die dan nog eens een pak grotere batterij heeft... Zal dus hoogstwaarschijnlijk aan de software liggen

Affinity 24-10-13 12:12

7.0.3 veranderd niks.... ik haal max 4u gebruik. Letterlijk ALLES staat correct "aan" of "uit" naargelang het meeste batterij-efficientste.

Kan ik het eerste jaar omruilen in eender welke apple store? Of moet ik terug van waar hij komt?

ipeertje 24-10-13 22:32

Ik heb een iPhone 5, ik had met iOS 6 nog batterij problemen mee. Na de update naar iOS 7.0 geen problemen meer gehad, nu op 7.0.3 ook geen problemen

Gisteren had ik bijvoorbeeld nog ongeveer 4 uur gebruik en 17 uur standby en ik had nog 51% over, verder niet tussendoor opgeladen.
(ik doe vooral browsen op Safari op 3G en Wi-Fi en muziek luisteren).
En iPhone 4S precies hetzelfde, Apple bracht een update uit en toen waren mijn batterij problemen opgelost (in iOS 5)

Wat ik zou doen is het bijhouden van je gebruik (Algemeen>Instellingen>Gebruik)

Het makkelijkste is om voor je gaat slapen je telefoon helemaal op te laden en daarna van de lader af en verder helemaal niet aan je telefoon zitten.

Gebruik en stand-by staan dan allebei op 0. Als je wakker wordt in de ochtend kijk dan of het gebruik nog steeds op 0 of 1 staat. Zo niet dan is het volgens mij echt een software probleem.

Affinity 25-10-13 09:04

heb snachts nu eens niet op airplane modus gezet en ben 11% kwijt nu na nog geen 30min :')

pffffffffffffffff , binnekort gaan omruilen in amsterdam ofzo eens ze op voorraad zijn

jevamo 26-10-13 18:06

Had de laatste dagen met 7.0.2 een mooie gebruikstijd van over de 8uur. In het begin van ios7 kwam ik niet verder dan 4,5u max. Na de update naar 7.0.3 weer terug bij af! OTA update en itunes herstel (clean install) geen succes.. Om moedeloos van te worden

Affinity 27-10-13 12:52

Klinkt bekend..... misschien ligt het dan toch aan de software?

Guest-20180925190238 27-10-13 12:56

Citaat:

misschien ligt het dan toch aan de software?
iOS 7.0.3 is toch voor alle iPhone 5s hetzelfde. Als jouw redenering klopt dan zouden miljoenen iPhone 5s dat probleem moeten hebben.

Affinity 27-10-13 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 928835)
iOS 7.0.3 is toch voor alle iPhone 5s hetzelfde. Als jouw redenering klopt dan zouden miljoenen iPhone 5s dat probleem moeten hebben.

Ja dat wil ik wel geloven, maar hoe verklaar je dan dat sommigen bugs ondervinden met ios7, zelfs na een restore, terwijl anderen daar geen last van hebben?

Net zoals die kerel hierboven (en zoals ikzelf) van 8uur gebruik naar 4-5 uurtjes amper...

Er klopt iets niet.

Guest-20180925190238 27-10-13 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 928956)
Ja dat wil ik wel geloven, maar hoe verklaar je dan dat sommigen bugs ondervinden met ios7

Over welke bugs heb jij het? :confused: Alle bugs in iOS 7 zijn voor iedere gebruiker hetzelfde afhankelijk van het toestel.

ipeertje 27-10-13 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 928959)
Over welke bugs heb jij het? :confused: Alle bugs in iOS 7 zijn voor iedere gebruiker hetzelfde afhankelijk van het toestel.

Bijv. met iOS 6.1.4 had ik batterij problemen op mijn iPhone 5, nichtje van me had toen ook een iPhone 5 met 6.1.4 en zij had nergens last van?

Restore toen gedaan op mijn eigen iPhone en verder geen apps gedownload en instellingen veranderd en zo een nachtje laten liggen, dat ding zat toen op 80% de volgende ochtend (was 100% toen ik ging slapen)
Nu met iOS 7 zijn mijn batterij problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

jevamo 27-10-13 21:34

Zelf denk ik dat het de mobiele data is. Zeker op plekken met slecht 3G bereik blijft ie switchen van gprs naar 3g. Op Wi-Fi is dit minder. Uitzetten van parallex effect enz maakt niks uit. Verbruik blijft hetzelfde. Misschien hebben ze bij apple zelf de controle over het verbruik ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:42.