//

iPhone maakt extra foto-mappen op laptop aan

iPhone maakt extra foto-mappen op laptop aan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met fotomappen. Ik heb vergelijkbare topics gelezen maar dat was niet precies hetzelfde. Het probleem is als volgt: Op mijn Ihpone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-13, 15:17
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard iPhone maakt extra foto-mappen op laptop aan

Ik heb een probleem met fotomappen. Ik heb vergelijkbare topics gelezen maar dat was niet precies hetzelfde.

Het probleem is als volgt: Op mijn Ihpone 3GS heb ik 1 map met alle foto's en video's. Allemaal prima. Maar sinds een jaar ofzo (waarschijnlijk bij een software update), maakt hij meerdere mappen aan als ik hem connect met de laptop of pc. Op de Iphone zelf blijft er maar 1 map, maar op de laptop staan er dan ineens verschillende mappen. Het is mij opgevallen dat ontvangen foto's vaak in een aparte map komen. Heel leuk en aardig, maar ik vind het reuze irritant en onoverzichtelijk. Ik wil dat het, zoals voorheen, gewoon in 1 map staat, ook op de laptop.
Ik synchroniseer foto's trouwens niet via Itunes, maar gewoon handmatig, en daarom is het extra lastig want dan moet ik ineens al die mappen langs om te kijken of ik daar iets van over moet zetten.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik wil dus op de laptop ook maar 1 map met foto's. Is dat mogelijk en hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Bedankt vast!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-13, 12:36
Peter de Wit Peter de Wit is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 26
Standaard

Ik begrijp het niet helemaal.
Ik neem aan dat je handmatig via iTunes synchroniseert. Heb je onder het iTunes-tabblad 'overzicht' het item 'synchroniseer automatisch wanneer deze iPhone wordt aangesloten op 'uit' staan? Het vakje ervoor moet geen vinkje hebben.

Ik heb zelf geen Windows maar lees op het Internet dat het wellicht handig is om via de Windows-verkenner te synchroniseren. Als je namelijk de Iphone aan je Windows-pc koppelt, verschijnt de iPhone als harde schijf in je Verkenner. Als je daarop dubbelklikt, zie je de inhoud (de foto's) van je iPhone. Die kun je dan handmatig naar de door jou gewenste map slepen.
  #3  
Oud 14-10-13, 13:31
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Sorry, het was misschien wat onduidelijk.
Ik zet inderdaad mijn foto's handmatig over via Windows Verkenner. Maar waar er voorheen maar 1 map stond, staan er nu meerdere mappen. Ik heb wel gemerkt dat de verschillende mappen van verschillende periodes zijn en er zit bijv. ook een map bij met ontvangen foto's ed. Alleen ik wil het dus in 1 map hebben, zoals eerst ook was. Is daar iets aan te doen?
  #4  
Oud 14-10-13, 17:08
Peter de Wit Peter de Wit is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 26
Standaard

OK, dat is duidelijk, je zet je foto's vanuit de Verkenner over.
De meerdere mappen waar je het over hebt, staan dus in de Verkenner. En die mappen heb jij niet gemaakt. Die moeten dan door Windows zijn gemaakt, want de iPhone is op de manier zoals jij hem met je Windows-pc verbindt slechts een externe harde schijf.

Hoe zet je je foto's over? Slepen naar een door jou gemaakte map?
Verwijder je daarna de foto's van je iPhone?
Hebben die mappen dezelfde naam? Misschien met volgnummers?
Komt er elke keer dat je de iPhone koppelt een nieuwe map bij?
  #5  
Oud 14-10-13, 17:17
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Ah oke.

Ik zet de foto's over door te kopiëren en plakken. De meeste foto's laat ik daarna wel op mijn Iphone staan.

De mappen hebben niet dezelfde naam, er staan verschillende letters en cijfers als mapnaam. En er komt ook niet elke keer een map bij, maar in het laatste jaar ongeveer is het van 1 map naar 4 mappen gegaan.
  #6  
Oud 14-10-13, 18:10
Peter de Wit Peter de Wit is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 26
Standaard

Nu komt toch de hamvraag. Wie maakt die mappen?
Jij koppelt de iPhone aan je pc. Je gaat naar de Verkenner en ziet dan de iPhone (in de vorm van een map) staan. Als je die dan opent, de foto's kopieert en plakt, dan doe je dat toch naar een map die jij speciaal voor dit doel op een andere plek op je computer gemaakt hebt? Hoe kunnen die foto's in meerdere mappen staan als jij ze handmatig van je iPhone haalt en naar een 'eigen' gemaakte map transporteert? Dat betekent dat de iPhone zich regelmatig in een andere vorm laat zien.

Omdat Windows de aangekoppelde iPhone als een camera ziet, zou er alleen een map met bijv. DCIM/100APPLE moeten staan. Als je de iPhone ontkoppelt, zou die map met foto's toch niet meer zichtbaar mogen zijn in de Verkenner?

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik het niet begrijp. Misschien verandert de extensie van de iPhone-map als er een update van het iOS uitgevoerd wordt?
  #7  
Oud 14-10-13, 18:50
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Ja ik snap het ook niet helemaal waar die mappen vandaan komen.
Maar ik zie dat er nog iets onduidelijk is.

Ik koppel de iphone aan en dan krijg ik inderdaad die DCIM map. En in díe map staan nu verschillende mappen (wat eerst dus niet zo was). De foto's die ik overzet zet ik inderdaad in een aparte map op de laptop en daar heb ik verder geen problemen mee. Het is echt die DCIM waar ineens verschillende mappen in staan. Vandaar dat ik er vanuit ging dat Iphone die mappen aanmaakt en niet Windows Verkenner. Maar ik heb er niet zoveel verstand van dus ik weet het ook niet.
Ik weet niet of een update zal helpen, want dit probleem ontstond na een update en ik hoor ook van iedereen dat IOS7 geen fijne update is, maar dat kan ik nog even afwachten.

Maar als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag, ik wil van die extra mappen af.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
  #8  
Oud 14-10-13, 18:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiepje Bekijk bericht
Ik weet niet of een update zal helpen, want dit probleem ontstond na een update en ik hoor ook van iedereen dat IOS7 geen fijne update is, maar dat kan ik nog even afwachten.
Een update naar iOS 7 is niet mogelijk op een iPhone 3GS. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Ik heb hier nog een iPhone 5 met iOS 6.1.2. Ik zal eens proberen om dat probleem te reproduceren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2013 om 18:21 ----------

Dit zie ik in de DCIM directory op een iPhone 5 met iOS 6.1.2 met de Windows 8 Verkenner:

1) De Fotostream met de plaatjes van de laatste dertig (30) dagen;
2) De Filmrol;

  #9  
Oud 15-10-13, 12:37
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Ah oke.

Ja zoiets heb ik dus ook, maar dan ondertussen met 4 mappen.

Heb je toevallig ook een idee hoe ik dat weer in 1 map krijg?
  #10  
Oud 15-10-13, 12:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiepje Bekijk bericht
Heb je toevallig ook een idee hoe ik dat weer in 1 map krijg?
Dit zijn de directories die op de iPhone staan. Je kan bv. nooit de Filmrol en de Fotostream in één directory zetten. Dat lukt dus ook niet met de gedeelde Fotostreams.
  #11  
Oud 15-10-13, 20:40
fiepje fiepje is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Hm oke. Stom. Dus Iphone maakt die mappen zelf aan dan ofzo? Want ik heb op mijn Iphone maar 1 map, de filmrol.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Volgorde foto's in mappen niet gelijk aan fotobibliotheek Sneezle Muziek, foto & video 0 04-03-12 21:12
Extra mappen mailbox? RobCdI iPad algemeen 3 01-12-11 21:08
iPhone 4S: trilfunctie maakt extra lawaai Doblie iPhone algemeen 6 30-10-11 01:27
Foto: aan maken extra foto album in iPhone 3GS met sw 4.1 fxrdg Muziek, foto & video 8 26-01-11 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.