//

Iphone 4s sluit vaak af voordat hij leeg is

Iphone 4s sluit vaak af voordat hij leeg is discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mij iphone 4s sluit steeds af als hij nog tussen de 4 en de 10% aan batterij heeft. Dit probleem had ik na de iOS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-10-13, 16:32
indodragon's schermafbeelding
indodragon indodragon is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar indodragon
Standaard Iphone 4s sluit vaak af voordat hij leeg is

Mij iphone 4s sluit steeds af als hij nog tussen de 4 en de 10% aan batterij heeft.

Dit probleem had ik na de iOS 7 update gewoon elke keer als hij onder de 10% komt (Het is nooit bij een bepaald % aan batterij).
Mijn iphone sluit dan geheel af. En als ik hem probeer op te starten, krijg je het tekentje dat je hem in de oplader moet zetten.

Op een of andere manier is het af een toe wel mogelijk om hem opnieuw op te starten met dfu mode (naja, gewoon een beetje klooien met de home button en de aan&uit knop). Waarna het beginscherm aangeeft dat het nog precies even veel energie heeft. Ik kan dan gewoon mijn dingen doen. Dit totdat hij geheel leeg is, of hij sluit opnieuw geheel af waarbij er nog een aantal procent aan batterij aanwezig is.

Ik dim mijn scherm altijd en sluit applicaties, die op de achtergrond draaien, af (Meestal doe ik dat bij 20% batterij).

Ik weet dat applicaties op de achtergrond veel energie verbruiken. En ik weet dat iOS 7 ook je batterij deels beperkt. Maar dit klopt gewoon niet.

Dus kort om, dit probleem ontstond pas bij iOS 7. Maar het is ook een 3 jaar oud toestel. Dus kan eventueel ook de batterij zelf zijn, maar dat zou ik dan wel raar vinden vanwege de overstap naar iOS 7
Kent iemand dit probleem en/of weet een mogelijke oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-13, 16:53
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ik heb dit probleem ook gehad. Vooral in het begin na de update naar iOS7. Als de batterij nu op 10% zit gaat ie bij mij niet meer direct uit, maar zakt dan gewoon richting de 1%. Al gaat dit nog wel fors sneller dan bij iOS6.
Het blijft gewoon een probleem dat batterijverbruik. Al vanalles geprobeerd, maar niets wil gewoon helpen. Als iemand de gouden tip heeft

Overigens:
Citaat:
Dus kort om, dit probleem ontstond pas bij iOS 7. Maar het is ook een 3 jaar oud toestel. Dus kan eventueel ook de batterij zelf zijn, maar dat zou ik dan wel raar vinden vanwege de overstap naar iOS 7
de 4S bestaat nog maar 2 jaar
  #3  
Oud 11-10-13, 17:01
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Veel mensen hebben dit "probleem"

Vaak komt dit doordat mensen hun telefoon nooit opnieuw opstarten. (of zo nu en dan een hard reset doen) Dat is mijn ervaring iig. Ik zet hem bijna altijd wel eens uit of doe een hard reset voor het opladen. Soms scheelt het een paar % in batterijpercentage, omdat de accu opnieuw gekalibreerd wordt.
  #4  
Oud 11-10-13, 17:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
Dit probleem had ik na de iOS 7 update gewoon elke keer als hij onder de 10% komt (Het is nooit bij een bepaald % aan batterij).
Mijn iphone sluit dan geheel af. En als ik hem probeer op te starten, krijg je het tekentje dat je hem in de oplader moet zetten.
De iPhone maakt om veiligheidsredenen een noodstop als de celspanning onder de 3.7V komt. Die noodstop wordt gemaakt ongeacht het percentage dat wordt aangegeven.
  #5  
Oud 11-10-13, 18:51
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iPhone maakt om veiligheidsredenen een noodstop als de celspanning onder de 3.7V komt. Die noodstop wordt gemaakt ongeacht het percentage dat wordt aangegeven.
En wanneer komt de batterij onder die spanning? Is dat te voorkomen?
  #6  
Oud 11-10-13, 18:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
En wanneer komt de batterij onder die spanning? Is dat te voorkomen?
Een Lithium-Polymer cel is "leeg" als de celspanning onder de 3.7V valt. Een LiPo cel mag niet dieper ontladen worden om beschadigingen te vermijden. De power management chip en de power management daemon (powerd) zorgen er dan voor dat de iPhone een noodstop maakt.

Andere accu's zoals loodaccu's, Nickel-Cadmium en Nickel-Metal-Hydride zijn leeg als de spanning 0V is.
  #7  
Oud 11-10-13, 20:32
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Kan het ook zijn dat de iPhone is opgeladen met een te lage spanning, wattage, ampère? Of whatever het ook was dat hier vaker wordt besproken wanneer de batterij sprongen maakt. Ik ben niet de expert op dat vlak
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #8  
Oud 12-10-13, 02:39
indodragon's schermafbeelding
indodragon indodragon is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar indodragon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht

de 4S bestaat nog maar 2 jaar
Ow hahah, ja je hebt gelijk. Maar maar op een of andere manier voeld het als een jaartje meer

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2013 om 01:46 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een Lithium-Polymer cel is "leeg" als de celspanning onder de 3.7V valt. Een LiPo cel mag niet dieper ontladen worden om beschadigingen te vermijden. De power management chip en de power management daemon (powerd) zorgen er dan voor dat de iPhone een noodstop maakt.

Andere accu's zoals loodaccu's, Nickel-Cadmium en Nickel-Metal-Hydride zijn leeg als de spanning 0V is.
Oke, dat snap ik.
Maar dus de volt percentage gekoppeld aan de batterij precentage, waarbij 3.7V dan aangegeven zou kunnen worden als 0%. Maar mn telefoon maakt dus al een noodstop bij het weergeven van 8% + ik kan hem daarna, af en toe (lukt niet elke keer), opstarten in met dfu mode. Verklaar eens hoe ik op magische wijze weer extra volt krijg om mn telefoon weer op te starten en te gebruiken?

Laatst gewijzigd door indodragon; 12-10-13 om 02:51.
  #9  
Oud 12-10-13, 08:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
Verklaar eens hoe ik op magische wijze weer extra volt krijg om mn telefoon weer op te starten en te gebruiken?
Meer spanning (in Volt) krijg je door de iPhone aan de magische lader te hangen en weer op te laden.

Het capaciteits-percentage is het resultaat van een berekening met drie parameters. Één vaste parameter die in de chip van de accu is opgeslagen en twee variabele parameters. Als die variabele parameters niet correct zijn klopt ook de berekening niet en dus ook niet het percentage.
  #10  
Oud 12-10-13, 10:19
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Als je de iPhone opnieuw kunt opstarten nadat hij uit is gegaan "omdat hij leeg was" aka noodstop, dan is je batterij aan het slijten.
Zelf heeft mijn iPod dit heel erg, de batterij daarvan is aardig aan het slijten en soms kan je hem wel 10(!) keer opnieuw starten en weer even gebruiken voordat hij echt blijft zeggen dat hij leeg is
  #11  
Oud 12-10-13, 10:50
indodragon's schermafbeelding
indodragon indodragon is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar indodragon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Meer spanning (in Volt) krijg je door de iPhone aan de magische lader te hangen en weer op te laden.
Echt? Dat meen je niet

Ik dedoelde dus dat d.m.v. dfu mode, ik gwn mijn iphone weer kan opstarten.
Vertel mij nou is waarom ik na de noodstop nogsteeds met dfu mode mijn telefoon kan opstarten zonder uberhaupt in de buurt te hoeven zijn van een oplader
  #12  
Oud 12-10-13, 10:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
Vertel mij nou is waarom ik na de noodstop nogsteeds met dfu mode mijn telefoon kan opstarten zonder uberhaupt in de buurt te hoeven zijn van een oplader
Omdat na een noodstop de accu zich soms regenereert. Dat schreef Arjan al. En omdat in DFU mode alleen de micro kernel wordt opgestart, en niet het besturingssysteem, die heel weinig energie nodig heeft.

Met als gevolg dat je in Device Firmware Upgrade (DFU) mode de iPhone helemaal niet kan opstarten want er draait immers geen besturingssysteem.
  #13  
Oud 12-10-13, 11:00
indodragon's schermafbeelding
indodragon indodragon is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar indodragon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Als je de iPhone opnieuw kunt opstarten nadat hij uit is gegaan "omdat hij leeg was" aka noodstop, dan is je batterij aan het slijten.
Zelf heeft mijn iPod dit heel erg, de batterij daarvan is aardig aan het slijten en soms kan je hem wel 10(!) keer opnieuw starten en weer even gebruiken voordat hij echt blijft zeggen dat hij leeg is
Dus jij zegt ergens een nieuwe batterij vandaan halen?

T is wel zo dat mijn batterij echt op de zelfde dag dat ik iOS 7 had geïnstalleerd, raar begon te doen.
Ik weet niet hoe snel de slijtage bij jou ging (of het gelijdelijk ging of meteen in 1 dag)? Maar ik vind t raar als dat precies op dag is dat ik ios 7 installeer.

Maar je zou ook gewoon gelijk kunnen hebben, maar dan is de timing een beetje apart
  #14  
Oud 12-10-13, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
T is wel zo dat mijn batterij echt op de zelfde dag dat ik iOS 7 had geïnstalleerd, raar begon te doen.
Dan lees het onderstaande topic ook eens:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ery-drain.html

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #15  
Oud 12-10-13, 11:15
indodragon's schermafbeelding
indodragon indodragon is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar indodragon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Omdat na een noodstop de accu zich soms regenereert. Dat schreef Arjan al. En omdat in DFU mode alleen de micro kernel wordt opgestart, en niet het besturingssysteem, die heel weinig energie nodig heeft.

Met als gevolg dat je in Device Firmware Upgrade (DFU) mode de iPhone helemaal niet kan opstarten want er draait immers geen besturingssysteem.
Oke, laat ik dan precies uit leggen wat er gebeurd en wat ik doe als hij een noodstop maak:
1. Iphone sluit af
2. Ik klik op aan/uit knop, er verschijnt het oplaad teken
3. Ik houd aan/uit knop 3 sec vast
4. Dan zonder de aan/uit los te laten houd ik ook nog de home button vast, 10 a 11 sec. Het scherm word ondertussen weer zwart
5. Ik laat alle knoppen los. Het apple logo springt in het scherm. 6. de iphone start op
7. Door toegangsscherm heen en hoppa, ik kan weer bellen etc. Alleen totdat hij weer afsluit natuurlijk.

Dan is dit misschien wel niet volledig dfu, wat ik gebruik, maar t werkt. En dat zou eigenlijk niet eens moeten kunnen.

Heel misschien omdat wat je zegt, de batterij zit een beetje regenereert? Maar dat zou waarschijnlijk niet genoeg zijn om de iphone nog +/- 20 min. te gebruiken (9% naar 0%), zolang hij niet tussentijds nog een keer een noodstop maakt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 oktober 2013 om 10:21 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan lees het onderstaande topic ook eens:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ery-drain.html

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
Oke, naja, iig bedank voor je hulp.

Ik denk dat ik binnenkort wel even een apple store binnenloop ofzo
  #16  
Oud 12-10-13, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indodragon Bekijk bericht
Dan is dit misschien wel niet volledig dfu, wat ik gebruik, maar t werkt. En dat zou eigenlijk niet eens moeten kunnen.
Dat is inderdaad geen "volledige" DFU mode. In DFU mode is het scherm pikzwart tot je het ding aan de PC aansluit met iTunes opgestart. Wat jij doet lijkt op een "volledige" harde reset.
  #17  
Oud 12-10-13, 12:40
JimmyJoness JimmyJoness is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

mijn 4S met 7.0.2 valt ook vaak uit, soms met nog 51% of 30% battery. Wanneer ik hem dan probeer aan te zetten geeft hij het "sluit aan op stroom" indicatortje, en na 10 minuten wachten gaat mijn 4S weer aan en kan ik weer verder met 51% of 30% battery.

Ook valt hij standaard uit met nog een 12% battery, en als ik dan weer 10 min wacht en hem aanzet kan ik nog even verder waarbij hij wel gewoon afneemt.

op zn zachts gezegd super irritant
  #18  
Oud 12-10-13, 13:54
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ik heb deze zelfde klachten al veelvuldig bij veel mensen voorbij zien komen, waarbij het allemaal optrad direct na de update naar iOS7. Zelf heb ik dit ook af en toe, maar dan alleen onder de 20% en vaker onder de 10%.
Lijkt dus wel erg veel op 'gewoon' een iOS7 bug, wat hopelijk nog wel opgelost gaat worden.
  #19  
Oud 12-10-13, 14:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Lijkt dus wel erg veel op 'gewoon' een iOS7 bug, wat hopelijk nog wel opgelost gaat worden.
Ik heb die bug niet op een test iPhone 4, 4S en 5s met iOS 7.0.2. Als die bug moest hebben had ik hem al lang gerapporteerd op de Apple Bugreporter. Ik heb wel een boel andere bugs in iOS 7.0.2 maar dat is een ander verhaal.
  #20  
Oud 12-10-13, 22:58
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Alle li-ion en li-po batterijen van 2 jaar en ouder gaan slijten. Of je ze nu vaak gebruikt of niet. Waarom het met ios 7 vaker misgaat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat mijn iPod batterij langzaam is gaan slijten.

Eerst kon je de iPod één keertje opnieuw starten als hij leeg was na een 3D online game en toen werd het twee keer en zo verder. Dit zal nooit meer verbeteren enkel verslechteren.
Binnen nu en ongeveer een jaar is het over en uit met de iPod-batterij van mij.
Als de accu echt de geest geeft zul je nooit voorbij het bliksemschicht tekentje meer komen (of op ios 7 is dit enkel een rood batterij tekentje), tenzij je de batterij vervangt.

Bij een iPhone is het nog te doen, bij een iPod of een ipad is het (vrijwel) onmogelijk door lijm en soldeer waarmee het apparaat vast zit. Apple biedt het gelukkig ook aan om je een refurbished toestel te "geven" tegen betaling, mocht je garantie.verlopen / niet meer geldig zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dringend hulp nodig iphone wil nietmeer opladen alleen als hij leeg is Youyou Archief 2 03-10-12 17:19
iPhone 4 wil nietmeer opladen alleen als hij leeg is! Youyou iPhone algemeen 0 02-10-12 18:09
iPhone 3GS voordat abonnement verloopt MaartenL Archief 1 10-02-10 17:08
België: Mobile Vikings telefoon langer laten bellen voordat hij naar voicemail gaat dendirk Overige providers België 0 17-08-09 10:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.