//

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In dit geval maakt het inderdaad niet uit wat voor sim (KPN, Vodafone, T-Mobile), want het zijn allemaal buitenlandse iPhones. Nederlandse iPhones zijn allen simlockvrij, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-10-13, 08:11
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

In dit geval maakt het inderdaad niet uit wat voor sim (KPN, Vodafone, T-Mobile), want het zijn allemaal buitenlandse iPhones. Nederlandse iPhones zijn allen simlockvrij, dus daar hoef je je nooit zorgen om te maken als je bij Apple NL zelf of één van onze providers koopt.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-10-13, 12:14
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Nou morgen komt de mijne binnen via Belsimpel. Fingers crossed.

Aan de andere kant, ze zullen hopelijk toch wel geleerd hebben en hun voorraad op afkomst hebben gecontroleerd.
Als bedrijf zit je niet op een draadje als dit te wachten lijkt mij.
  #43  
Oud 18-10-13, 13:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht

Ik vertrouw Belsimpel.nl alvast niet.
Onzin om je vertrouwen op belsimpel.nl te baseren op zo een voorval. Ik heb al 2 iPhones en 2 andere telefoons bij hen besteld in de afgelopen jaren, en dat is altijd prima verlopen. Ook contact gehad met klantenservice met de eerste iPhone die ik daar bestelde, dat was ook naar volle tevredenheid, hoor.

Belsimpel moet je wel even de tijd geven om hun eventuele fout(en) op te laten lossen. Als zij van hun leverancier een verkeerde pallet hebben gekregen, kunnen zij er ook niet veel aan doen. Maar ze moeten dit probleem wel netjes oplossen natuurlijk, en niet doorschuiven aan de klant.

Ik heb overigens geen belang of aandelen oid bij dit bedrijf....
  #44  
Oud 18-10-13, 14:01
kappah kappah is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

In tegenstelling tot de horrorverhalen die hier staan over de gelockte Iphones, heb ik vandaag een simlockvrije Iphone 5s ontvangen van belsimpel.nl Een dag na mijn bestelling al verzonden. Dus ik ben uitermate tevreden!
  #45  
Oud 18-10-13, 19:49
diebote's schermafbeelding
diebote diebote is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kappah Bekijk bericht
In tegenstelling tot de horrorverhalen die hier staan over de gelockte Iphones, heb ik vandaag een simlockvrije Iphone 5s ontvangen van belsimpel.nl Een dag na mijn bestelling al verzonden. Dus ik ben uitermate tevreden!
Gefeliciteerd met je nieuwe iPhone ...laat je, je bevindingen nog weten....
  #46  
Oud 18-10-13, 20:24
witties witties is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Hi,
Ik heb mijn iphone 5s zwart 64Gb ook via belsimpel gekregen.Het duurde effe ruim een week. Hij is simlockvrij en werkt geweldig zeker de vingerafdruk scanner is indrukwekkend. Zeer tevreden ook over belsimpel.
  #47  
Oud 18-10-13, 23:03
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Onzin om je vertrouwen op belsimpel.nl te baseren op zo een voorval. Ik heb al 2 iPhones en 2 andere telefoons bij hen besteld in de afgelopen jaren, en dat is altijd prima verlopen. Ook contact gehad met klantenservice met de eerste iPhone die ik daar bestelde, dat was ook naar volle tevredenheid, hoor.
Heb je het al eens met ze gehad over verkoopgarantie van 2 jaar? Want het niet aanbieden van een wettelijk verplichte garantie is de hoofdreden dat ik ze als guur webwinkeltje beschouw.

Lees de site er maar eens op na, het enige wat ze vermelden is fabrieksgarantie en laat dat nou net een vrijwillige garantie van de fabrikant zijn
  #48  
Oud 19-10-13, 11:04
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Heb je het al eens met ze gehad over verkoopgarantie van 2 jaar? Want het niet aanbieden van een wettelijk verplichte garantie is de hoofdreden dat ik ze als guur webwinkeltje beschouw.

Lees de site er maar eens op na, het enige wat ze vermelden is fabrieksgarantie en laat dat nou net een vrijwillige garantie van de fabrikant zijn
Misschien moet je even verder onderzoek doen voordat je een bedrijf de grond in trapt?

Lees de Algemene Voorwaarden eens door.


Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

 De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.


Lijkt mij duidelijk genoeg.
  #49  
Oud 19-10-13, 14:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Heb je het al eens met ze gehad over verkoopgarantie van 2 jaar?
Nee, dat is in mijn geval ook nog niet nodig geweest.

Jij hebt kennelijk andere ervaringen? Heb je een concrete ervaring met dit bedrijf dat ze hun (wettelijke) garantieverplichtingen niet nakomen? Dan heb je recht van spreken, dunkt me. Maar niet als het alleen is omdat je iets niet vertrouwt omdat je bepaalde informatie niet ergens hebt kunnen terugvinden....

Ik ben benieuwd!
  #50  
Oud 19-10-13, 21:43
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy Bekijk bericht
Misschien moet je even verder onderzoek doen voordat je een bedrijf de grond in trapt?

Lees de Algemene Voorwaarden eens door.
...
Lijkt mij duidelijk genoeg.
Ah, jij bent er zo een die meent dat een webshop de klant voor de gek mag houden met dat er géén verkoopgarantie is en dat de gemiddelde klant algemene voorwaarden moet lezen aleer te mogen weten hoe werkelijkhet zit met zijn/haar garantie. Je zou zo bij hun klantenservice aan het werk kunnen Je hebt een punt met dat ik niet de algemene voorwaarden heb doorzocht, maar zoals je kunt lezen had ik daar een goede reden voor.

Lees de officiële en speciaal gemaakte garantiepagina eens door.
Citaat:
Optie 2: Toestel is defect binnen de garantie
Apple biedt al haar klanten de mogelijkheid om 1 jaar lang gebruik te maken van fabrieksgarantie. Voor accessoires geldt een afwijkende termijn van 6 maanden. Mocht u binnen deze periode problemen ondervinden met uw Apple product, doorloop dan de volgende stappen:
Dit is overigens fout, ook accessoires hebben 12 maanden garantie.
Citaat:
Optie 3: Toestel is defect buiten de garantie
Als uw product defect raakt na de gestelde garantietermijn, dan kunt op deze pagina lezen wat dit voor u betekent. Weet u niet hoe lang garantietermijn van uw product is? Klik dan hier.
Garantie & reparatie - Belsimpel.nl
Citaat:
Optie 3: Product defect buiten de garantie
Als uw product defect raakt na de gestelde garantietermijn, dan kan Belsimpel.nl helaas niet zoveel meer voor u betekenen. Het is vaak wel mogelijk om uw product te laten repareren, maar vaak zijn hier hoge kosten aan verbonden. Weet u niet hoe lang garantietermijn van uw product is? Kijk dan op de garantiepagina van uw merk.
Lijkt mij duidelijk genoeg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Jij hebt kennelijk andere ervaringen? Heb je een concrete ervaring met dit bedrijf dat ze hun (wettelijke) garantieverplichtingen niet nakomen? Dan heb je recht van spreken, dunkt me. Maar niet als het alleen is omdat je iets niet vertrouwt omdat je bepaalde informatie niet ergens hebt kunnen terugvinden....
Ik heb niet alleen bepaalde informatie niet teruggevonden, zoals je ziet, ik heb zelfs de bewering gevonden dat zij niets voor je kunnen betekenen en dat alleen Apple garantie biedt op iPhones.
Citaat:
Als u een defect product heeft, is dat natuurlijk uitermate vervelend. Gelukkig biedt elke fabrikant garantie op de producten. De lengte van de garantie en de garantieprocedure zijn per merk verschillend. Kies hieronder uw merk door op het logo te klikken:
Garantie & reparatie - Belsimpel.nl

Laatst gewijzigd door Bubbly; 20-10-13 om 20:01.
  #51  
Oud 20-10-13, 03:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Akkoord. Ik ben juridisch niet erg onderlegd, maar dit lijkt er op het eerste gezicht niet goed uit te zien.....
  #52  
Oud 20-10-13, 11:39
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

gelukig dat er mensen zijn dio e verder kijken dan hun neus lang is
he ballegooier
  #53  
Oud 21-10-13, 13:21
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ah, jij bent er zo een die meent dat een webshop de klant voor de gek mag houden met dat er géén verkoopgarantie is en dat de gemiddelde klant algemene voorwaarden moet lezen aleer te mogen weten hoe werkelijkhet zit met zijn/haar garantie. Je zou zo bij hun klantenservice aan het werk kunnen Je hebt een punt met dat ik niet de algemene voorwaarden heb doorzocht, maar zoals je kunt lezen had ik daar een goede reden voor.

Lees de officiële en speciaal gemaakte garantiepagina eens door.

Dit is overigens fout, ook accessoires hebben 12 maanden garantie.

Garantie & reparatie - Belsimpel.nl


Lijkt mij duidelijk genoeg.

Ik heb niet alleen bepaalde informatie niet teruggevonden, zoals je ziet, ik heb zelfs de bewering gevonden dat zij niets voor je kunnen betekenen en dat alleen Apple garantie biedt op iPhones.

Garantie & reparatie - Belsimpel.nl
Je hebt inderdaad gelijk dat ze niet zo netjes naar klanten toe communiceren v.w.b. de eventueel te verlenen garantie.
Toch, de Algemene Voorwaarden zijn in het geval van een conflict altijd leidend en daar hebben ze hun garantieverplichtingen naar de consument toe keurig omschreven.
Dat ze dat op hun webpagina niet goed doen (en daardoor eventuele garantieaanspraken ontlopen) valt niet goed te keuren.

Overigens vallen ze onder dezelfde wetgeving als iedere retailer en dienen ze dan ook wettelijk minimaal 2 jaar garantie te verlenen op o.a. een iPhone. (net als Apple nu doet: https://images.apple.com/benl/legal/...y_Warranty.pdf )

Vermoedelijk ontstaat er wel een probleem als Belsimpel over 1 jaar niet meer zou bestaan. Een fabrikant heeft zelf niets met het consumentenrecht te maken dus Apple kan zich beroepen op 1 jaar fabrieksgarantie. Dit in tegenstelling tot als je een product in de Apple Store koopt want dan zitten ze wel op de stoel van retailer.

Afgelopen week heb ik een 5 en een 5s bij hen gekocht en lig daar echt niet wakker van. Ik neem net zo goed geen Apple care of een verzekering voor mijn toestel. Het leven is soms een gok.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 2G jailbreak nodig met simpel abbo? DikkeLeo Overige providers Nederland 3 01-07-12 12:08
Iphone met simpel abbonnementje Nathdemi iPhone algemeen 2 10-05-12 08:15
iPhone met i-abonnement óf bel+sms+web IphoneWhite Koopinformatie Nederland 1 17-02-10 11:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.