iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146025-bel-simpel-verkoopt-iphone-5s-simlock.html)

Bommipas 11-10-13 17:28

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock
 
hallo ,
vandaag me 5s binnen gekregen (helemaal blij)
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .:mad::mad:
Bel simpel ontkent 5s en met simlock te versturen maar blijkt ( na contact met apple) toch degelijk van wel .
was benieuwd of nog meer mensen de boot zijn in gegaan via belsimpel.nl
en hoe moet die simlock er nu af ?:confused:

Guest-20180925190238 11-10-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 924482)
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .:mad::mad:

Dat zal wel een EMEA SIM-lock zijn. Vorig jaar werden ook iPhone 5 met zo'n SIM-lock verkocht door een ander "winkeltje".

Een EMEA SIM-lock zou wel moeten werken met SIM-kaarten van gecertificeerde providers. In Nederland zijn dat T-Mobile, Vodafone en KPN.

Voor een SIM-unlock kan je de vraag het beste stellen in het "Unlock" forum.

Bubbly 11-10-13 18:34

Heeft Apple je niet verteld hoe je er vanaf kunt komen? Bel anders eens naar de Apple Store Amsterdam.

En BelSimpel nog gesproken na je het hebt bevestigd bij Apple? Ik zeg: zij hebben je de iPhone mét simlock verkocht, beweren zelfs dat het zónder simlock moet zijn, dus dan regelen ze maar dat die gratis unlocked wordt.

Bommipas 11-10-13 19:02

Ja heb gechat met apple zij kunnen niks doen dan de standaard dingen ( dus eigenlijk niks) en hebben mij terug verwezen naar belsimpel .
die doen net alsof er iets fout is gegaan met toestel en het geen simlock is haha
Moet m maar ff opsturen naar antw nr en dan zal een collega daar het wel even herstellen ... maar denk dat naar antwnr niet aangetekendop sturen kan dus dat even uitvissen ..
maar al met al blijft het niet netjes van belsimpel .

MarxBob 11-10-13 21:01

Hoe kan je chatten met apple? Kan nergens die optie vinden :(

Bubbly 11-10-13 21:32

Dat kan niet met Apple Nederland, hier kun je ze alleen mailen of bellen (bellen met directe vragen over je iPhone of ander iApparaat is nutteloos, tenzij je nog binnen 3 maanden garantie zit óf de extra AppleCare 'garantie' hebt gekocht, anders wimpelen ze je af; vragen over bv. Apple ID zou je denk ik wel kunnen stellen).

http://www.apple.com/nl/support/contact/

MarxBob 11-10-13 21:46

Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?

Bommipas 11-10-13 21:47

ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))

Bubbly 11-10-13 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob (Bericht 924594)
Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?

Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2013 om 21:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 924595)
ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))

Handig! Als ik kon chatten met ze in het verleden had dat me veel overige belminuten bespaard :mad: Nou laat maar weten hoe BelSimpel het er vanaf brengt, klinkt vrij amateuristisch dit :P

MarxBob 11-10-13 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 924597)
Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen ;)

Waar blijkt dat uit? Dat zou ik echt balen vinden heb 25ste vrij gevraagd maar om nu in A'dam de nacht door te brengen zit ik niet op te wachten.. Dan moet ik nog maar langer wachten

Bubbly 11-10-13 23:07

Dat blijkt uit dat Apple al jaren de eigen winkels en op plaats 3 de providers (na op plaats 2: nogmaals de eigen winkels :P) voorrang geeft op iPhones. APR's zoals Amac krijgen daarna pas een fatsoenlijker voorraad aan iPhones. In de eerste maand krijgen ze met geluk 15 iPhones. (Cijfer is nergens op gebaseerd, zou net zo goed 3 iPhones kunnen zijn om te verkopen in de eerste drie weken :P of 50.)

witties 12-10-13 06:16

Daily Phone - emea iphone unlock simlock verwijderen
Misschien is dit een optie!
Ik krijg mijn iphone 5s dinsdag van belsimpel en hoop dat dit niet een probleem wordt.
Hoor graag hoe het afloopt!

senna22 12-10-13 12:06

De telefoon die Bommipas heeft gekregen van Belsimpel is een Vodafone UK.
Ik denk dat er een batch verkeerd is verstuurt naar Belsimpel.
Waarschijnlijk is hij niet de enige die dit probleem heeft.

flyingd 12-10-13 15:21

Nee. hij is zeker niet de enige.

ook ik heb een toestel met simlock gekregen van Belsimpel.nl, afgelopen donderdag. Ik heb gelijk contact opgenomen en zij waren zeer verbaast. maar hadden op de zelfde dag nog een zelfde geval gehad. ik moest het toestel terug sturen zodat zij het probleem kunnen oplossen. ze denken dat het toestel de kaart moeilijk pakt en dat zij het kunnen oplossen. Senna22 heeft al voor mij uitgezocht dat het toestel een Simlock heeft van vodafone UK, dat gaan zij dus niet kunnen oplossen al zouden ze er voor bidden. Ik heb ze daarom al aangegeven, als zij niet snel met een oplossing komen ik de koop annuleer. waarom meer betalen om toch te moeten wachten?! over 14 dagen kan ik het toestel veel goedkoper kopen en zonder al die problemen er bij. Bedankt Belsimpel.nl!!

Bubbly 12-10-13 20:43

Ik denk niet dat Apple Nederland 10.000 iPhones krijgt, dus je zult 'm waarschijnlijk zoals vorig jaar na 3 weken ontvangen, tenzij je geluk hebt en één van de eersten bent om te bestellen.

flyingd 13-10-13 21:28

Belsimpel.nl verkoopt de 5S nu al voor een meerprijs, zodat je dus niet hoeft te wachten. Die meerprijs betaal ik dus om nu direct te kunnen genieten van de 5S. als blijkt dat ik nu moet wachten op een simlockvrij toestel, is die meerprijs niet meer gerechtvaardigd. Belsimpel zal dan die meerprijs moeten terug storten nochten ze niet snel met een simlock vrij toestel komen.

flyingd 15-10-13 21:24

Bommipas, heb hij al een vervangend toestel gekregen?

Ik heb mijn IPhone 5S met simlock vrijdag 11 oktober terug gestuurd. en maandag 14 oktober bericht gekregen dat ze hem hebben ontvangen. Ze zeggen te proberen een verwerkingstermijn van uiterlijk 5 werkdagen aan te houden. Naar mijn idee is dat veel te lang. Ik betaal tenslotte 25% meer! Als dit nog langer gaat duren, is dat het niet waard. Volgende week is de release in Nederland al. Zonde van het geld.

zijn er meer mensen die ervaring hebben met belsimpel.nl?

Urbanfoto 15-10-13 21:52

Sorry dat ik het zeg, maar jullie Nederlanders kunnen soms echt moeilijk doen hoor.

Je weet dat de iPhone momenteel nog niet te verkrijgen is in nederland of België. Als dat dan toch het geval blijkt te zijn kan je allereerst eens vragen om wel modelnr het gaat bijmij is dat 1457 en een toestel ZONDER simlock!

Gelukkig zijn de Belgen op dat vlak toch niet zo dom ;).

valencio 15-10-13 22:01

@urbanfoto respect voor je tekst, Dan wat als de release er dan al in nederland is? Je blijft niet altijd uniek, wie stuurt je om dan een iphone 5s te gaan halen als je weet dat het nog niet verkrijgbaar is in Nederland wie is hier nou dom :o ik weet dat je er mee wilt showen maar je bereikt er niks mee :)

Dirkjl 15-10-13 22:49

goed om te horen dat er meer mensen gedupeerd zijn. Niet goed natuurlijk maar gelukkig niet de enige. Ik heb ook extra betaald voor een 5s vandaag ontvangen en bleek ook gelocked te zijn. Heel verbaasd bij de klantenservice, wat overigens raar is omdat er al meerdere meldingen zijn geweest.

Iemand al een oplossing ontvangen, behalve opsturen. Iets wat ik niet van plan ben, aangezien ze ook kunnen unlocken van buiten af. Lijkt me, of is dit niet zo?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.