iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Uitgaande mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146048-uitgaande-mail.html)

thepaddo 11-10-13 22:15

Uitgaande mail
 
Hi,
Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem:
Ik heb een aantal pop3 mailaccounts geconfigureerd en ook gmail (smtp).
Als standaard account heb ik hetnet, waar de vodafone smtp als uitgaande mailserver geconfigureerd is.
Als ik nu echter reply op een bestaande mail, ongeacht van welke account, wordt dit altijd gestuurd met gmail als afzender.
Dit is niet wat ik wil, ik kies het liefst het mailadres van de desbetreffende account.
Iemand een aanwijzing?
Groeten Hans

KvdS 11-10-13 23:21

Ik heb dezelfde constructie, maar bij gaat het wel goed.
Ik heb bij de instellingen gekeken, maar volgens mij kan je een ander adres als reply invullen en moet het eigenlijk goed gaan.

Heb je e instelling ook zo staan dat als je een mail wilt gaan verzenden, dat jij dan een kopie terug krijgt in je mailbox? Bij staat het email adres van het account wat ik dan gebruik in de BCC. Welk adres komt er bij jouw in de BCC te staan? Altijd je gmail adres?

Nu moet ik wel stellen dat ik alle instellingen over heb gekregen van mijn iMac bij de eerste keer synchroniseren.

wollie1979 12-10-13 09:22

Je moet idd altijd even kijken bij kopie als je een mail doorstuurt. Daar staat het mailadres vanwaar je doorstuurt. Die kun je ook simpel wijzigen als je erop tapt.

KvdS 12-10-13 12:30

Kan het ook zijn dat je het Gmail adres als voorkeur adres hebt ingesteld?

thepaddo 13-10-13 09:39

Als ik mijn pop3 mailaccount hetnet open en een mail stuur, staat het hetnet adres keurig in kopie.
Echter de mail wordt gestuurd met gmail als afzender...
Onderaan bij instellingen- email, contacten ed staat hetnet als standaard account....

KvdS 13-10-13 14:41

Raar, als je nu eens 'Hetnet' account delete en daarna weer gaat installeren, mogelijk helpt dat.

Kan je ook alle instellingen opschrijven?
Misschien kunnen we je dan ook van dienst zijn.

thepaddo 30-10-13 08:22

In 2 VF winkels geweest, daar wisten ze het ook niet.
Heb mijn gmail account gedelete op de iPhone, uitgelogd in google+, en zelfs dan nog stuurt 'ie als afzender mijn gmail adres (terwijl er in de mail 'van:' mijn hetnet adres staat.

Google heeft het hele zaakje overgenomen:mad:

KvdS 30-10-13 13:32

Kijk eens naar de smtp settingen. Zet die allemaal uit bij ieder account en zet die alleen van 'HetNet' aan. kijk of dat helpt.

Ik hoor het graag.

colliehome 30-10-13 13:45

Volgende maal een duidelijke titel graag....

thepaddo 30-10-13 17:40

De uitgaande maiservers die aan stonden waren die van VF...authsmtp.vodafone...etc.

Ik zag ool nog bij 'andere SMTP servers' die van gmail staan. Hoewel die uit stond, heb ik 'm toch maar eens verwijderd.

Prompt kon ik geen mail meer sturen : 'de gebruikersnaam en/of het wachtwoord van SMTPmail06xxxxxxxx@authsmtp.vodafone. nl is onjuist. Dus kennelijk heeft 'ie toch de gmail server gebruikt al die tijd, ondanks dat die uit stond.

Nu maar eens op zoek naar de juiste vf settings...

Thanks voor je reply

KvdS 30-10-13 19:51

Via iTunes syncen en dan krijg je alle instellingen van de mail weer terug.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.