//

Iphone 4 gekocht via GROUPON

Iphone 4 gekocht via GROUPON discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kocht in juni dit jaar een Refurbished Iphone 4 via Groupon (partner: Eprokom). Deze week kreeg ik plots een zwart scherm, ook via de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-13, 14:41
B.loenders B.loenders is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Iphone 4 gekocht via GROUPON

Ik kocht in juni dit jaar een Refurbished Iphone 4 via Groupon (partner: Eprokom).
Deze week kreeg ik plots een zwart scherm, ook via de restore functie van Itunes, was het onmogelijk de Iphone te herstellen.

Ik heb 1 jaar garantie via Groupon. Het komt er op neer dat ik mijn telefoon moet opsturen met een postpakket naar een adres in Frankrijk en wie weet hoelang dit zal duren.

Ik ben zelf dan maar langs de Switch shop geweest vandaag. Hier vertelde men mij dat de Iphone oorspronkelijk uit Amerika komt en via Puerto Rico naar Zwitserland is gegaan om vervolgens in België via Groupon aan mij verkocht te worden.

Het komt er, volgens de Switch verkoper, op neer dat de Iphone oorspronkelijk aan een contract hing en hier eigenlijk nooit in Europa verkocht had mogen worden. Omdat ik een Restore via Itunes heb geprobeerd, is enkel nog een rectoren in Amerika mogelijk of effectief proberen opsturen naar Eprokom in Frankrijk...

Een oplossing die een tijdje kan duren!

Iemand een alternatief?

Alvast bedankt,
Bert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-13, 14:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Groupon e, allemaal mooi maar ik koop bij deze nikske meer.

Wat je mss eens kan doen is naar zo ne shop gaan waar ze iPhones herstellen maarja, dat kost geld natuurlijk en de vraag is nog maar of ze zoiets gaan kunnen oplossen, ik vrees de kans klein is.

Je krijgt de phone dus niet meer aan de praat? Ook niet als je bv 10 sec (of iets langer) de phone met de home button en aan/uit button bovenaan terzelfdertijd induwt?
  #3  
Oud 12-10-13, 14:55
B.loenders B.loenders is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Swich shop is een shop/ partner/ verdeler van Apple producten. Zij hadden geen goed nieuws voor me!

Ik krijg hem ook niet aan de praat met de verschillende knoppen 10 sec. etc...
  #4  
Oud 12-10-13, 16:16
Jeff Ceuppens Jeff Ceuppens is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 33
Standaard

De vraag is wat heb je betaald, en is het nog een herstelling waard ?
Als je kunt genieten van de garantie,dan zou ik het overwegen van de iPhone naar Frankrijk te verzenden. In het andere geval zou ik gewoon nooit meer op zo'n aanbieding ingaan,en een iPhone kopen bij erkende dealers in België .

MVG, Jeff C.
  #5  
Oud 12-10-13, 17:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Het beste is toch jou toestel opsturen naar het adresje in Frankrijk. Het duurt een tijdje maar zij zijn de enige die het voor je zullen moeten oplossen, kosteloos. Ik zou als ik jou was wel even met groupon bellen zodat zij er ook van op de hoogte zijn. Groupon is jou tussenpersoon dus misschien nemen zij de zaak wel voor je op.
  #6  
Oud 12-10-13, 18:38
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Verwacht niet teveel van groupon tenzij je er met een raadsman of ombudsman voor de deur staat. Service na verkoop doen ze niet aan mee.
  #7  
Oud 13-10-13, 14:31
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Neem rechtstreeks telefonisch contact op met Apple
Bekijk eerst op de site voor je garantie
https://getsupport.apple.com/GetSASO?
  #8  
Oud 13-10-13, 15:51
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.loenders Bekijk bericht
Ik heb 1 jaar garantie via Groupon.
Heb je Groupon al geprobeerd uit te leggen dat elke verkoop via hun .nl site verplicht 2 jaar verkoopgarantie met zich meebrengt? Ik begrijp dat ze een boete moeten krijgen voor ze zich aan de wet houden, maar het kan wel een jaar of dertig duren voor iemand die hierover gaat het iets kan schelen.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prijs nieuwe Iphone 4s via Groupon Biljarter iPhone algemeen 6 04-10-12 22:28
Groupon: sony iPhone wekkerradio BDJ iPhone accessoires en onderdelen 3 13-12-11 21:21
Nog meer mensen "toevallig" Groupon actie met bumpers gekregen? K4S Odido (T-Mobile) 5 29-10-11 19:56
Groupon & Phonehouse Mysteriousgirl_ iPhone algemeen 9 30-09-11 21:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:57.