iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone synchroniseren met PC (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146096-iphone-synchroniseren-pc.html)

kurveekyl 13-10-13 09:13

iPhone synchroniseren met PC
 
Hoi mensen,

werk tot nu toe nog met een Windows Phone en Windows PC.
Ben zeer gehecht aan de synchronisatie tussen beide d.m.v. Microsoft Outlook (agenda, afspraken, e-mails,...)
Ben van plan binnenkort een iPhone aan te schaffen, maar vraag me af als ik dan ook nog mijn e-mails, agenda, enz... kan synchroniseren tussen beide (ben dus niet van plan om een Mac te kopen maar de PC te behouden)? En zo ja, met welke programma's moet dit dan gebeuren want zal wellicht deze programma's moeten installeren op mijn "PC"?
Bedankt voor eventuele uitleg...
M.v.g. Kurt

Guest-20180925190238 13-10-13 09:22

Je kan alle data van Microsoft Outlook synchroniseren via iCloud. iCloud is zeer goed geïntegreerd in Windows 8. Je hebt dan het Windows iCloud Control Panel op de PC nodig. Dat kan je downloaden bij Apple.

Je kan Outlook data ook synchroniseren via iTunes. Met een USB-kabel of draadloos over Wi-Fi.

Mail wordt in principe niet gesynchroniseerd tenzij je iCloud Mail gebruikt. Op de iPhone kan je echter alle mogelijke soorten mail accounts aanmaken.

wollie1979 13-10-13 09:28

op een iPhone kun je perfect je accounts synchroniseren. Gewoon je mailaccount instellen op de iPhone en dan kun je eenvoudig selecteren wat en hoeveel je precies wilt synchroniseren.

DonBen 27-10-13 20:43

Dit ging een tijd lang heel goed: iphone synchroniseren met outlook op mijn Windows PC.
All mijn contacten, notities, mijn agenda, alles was op mijn pc te zien.
Ook als ik bijvoorbeeld in de agenda van Outlook had ingesteld dat de Feestdagen zichtbaar zouden worden, werd dat zichtbaar op de iCal agenda van mijn iPhone.
Mijn contacten kon ik backuppen met het adresboek van Windos.
Al een tijdje kan ik dat niet meer doen. Ik kan niet aangeven vanaf wanneer dat is.
Maar iTunes biedt niet meer de kans om Outlook te gebruiken.
Weet iemand een oplossing???
Wat ik ook zou willen weten is waarom kan ik mij Notities niet in iCloud vinden?

Guest-20180925190238 27-10-13 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonBen (Bericht 929009)
Wat ik ook zou willen weten is waarom kan ik mij Notities niet in iCloud vinden?

Notities zijn onderdeel van Apple Mail. Notities van Outlook zijn dat niet.

DonBen 27-10-13 20:52

@timosha. Dank voor reactie, maar ik begrijp niet wat je schrijft.
Het gaat om de notities die ik in mijn iPhone heb aangemaakt.
Als mijn agenda en mijn contacten wel in de iCloud te vinden zijn en ik heb aangegeven, via de icloud instellingen in de iphone, dat ik wil dat de notities ook daar zitten, denk ik dat ik die daar ook zou moeten kunnen vinden. Of maak ik een denkfout?
Trouwens, wat is Apple mail?

Guest-20180925190238 27-10-13 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonBen (Bericht 929013)
Het gaat om de notities die ik in mijn iPhone heb aangemaakt.

Die notities staan wel in iCloud. Dat kan je nakijken in www.icloud.com maar omdat die notities onderdeel zijn van Apple Mail komen die niet in de notities van Outlook terecht.

Apple Mail is het mail systeem dat iCloud gebruikt.

DonBen 27-10-13 21:03

Ik heb op www.icloud.com gekeken maar daar kan ik ze echt niet vinden. En dat terwijl "Instellingen>iCloud>Notities>Aan"

Guest-20180925190238 27-10-13 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonBen (Bericht 929018)
En dat terwijl "Instellingen>iCloud>Notities>Aan"

Dat is al een goed begin. Gebruik je ook iCloud mail? Dus met een @me.com of @icloud.com adres? Indien niet dan kunnen notities niet gesynchroniseerd worden omdat, nogmaals, notities onderdeel zijn van Apple Mail.

DonBen 27-10-13 21:11

Dank, hihi.
Nee, ik gebruik geen @me.com of @icloud.com adres.
Ik log in in iCloud met mn apple id.
Overigens heb ik ook bij @me.com en @icloud.com maar daar zag ik mn notities ook niet.
En waar zit die apple mail. Overigens ik laat mijn email niet naar de icloud gaan want ik email met gmail en ik heb toch daar al alles.

Guest-20180925190238 27-10-13 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonBen (Bericht 929024)
Overigens ik laat mijn email niet naar de icloud gaan want ik email met gmail en ik heb toch daar al alles.

Dan kunnen notities inderdaad niet gesynchroniseerd worden met iCloud.

En nogmaals:

Citaat:

Apple Mail is het mail systeem dat iCloud gebruikt.
Succes verder. :-)

Peco 20-12-13 21:02

Kun je mij uitleggen hoe ik het synchroniserren via Wi-Fi moet regelen.
Thx,
Peco


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.