//

verjaardagskalender hotmail op iPhone

verjaardagskalender hotmail op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie kan mij helpen? Ik heb een volgende probleem: Sinds kort ben ik van iPhone 4 naar Iphone 5 overgestapt. De meeste gegevens van iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-10-13, 16:43
Vanya Vanya is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard verjaardagskalender hotmail op iPhone

Wie kan mij helpen?
Ik heb een volgende probleem:
Sinds kort ben ik van iPhone 4 naar Iphone 5 overgestapt.
De meeste gegevens van iPhone 4 heb ik via een reservekopie naar iPhone 5 overgebracht. Zonder dat ik daar erg in had, heb ik op iPhone 4 alle verjaardagen altijd opgeslagen in de Hotmail agenda i.p.v. op iCloud, dus deze ben ik nu helemaal kwijt.
Ze staan ook niet meer op de Iphone 4 en ook niet op het web als is daar inlog.
Ik vraag me dus af waar zijn ze gebleven en hoe kan ik ze weer terugvinden (als dat mogelijk is)?
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-13, 17:37
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Je kan toch inloggen op hotmail.com en daar je verjaardagen agenda exporteren?
Of desnoods die agenda weer toevoegen op de 5?
  #3  
Oud 15-10-13, 22:53
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Als je in je agenda ben zie je onderin: Vandaag Agenda's en Inkomend staan.
Druk eens op Agenda's en kijk daar bij Hotmail of je Verjaardagskalender staat aangevinkt.
  #4  
Oud 16-10-13, 00:03
Vanya Vanya is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.
Het is een Outlook account en die is ook vernieuwd.
Als ik daar inlog, kan ik kiezen tussen mail, agenda etc. De gegevens van de mail zijn terug te vinden (die heb ik ook op de iPhone). De agenda en de verjaardagen zijn helemaal leeg. Waar de ooit opgeslagen verjaardagen gebleven zijn is mij onbekend. Ik ga nog proberen om oude reservekopie van iPone 4 weer terug te zetten op iPhone 4 (die mijn man nu gebruikt), en dan zie ik of de verjaardagen nog zijn terug te vinden. Dan kopiëer ik deze naar iCloud agenda. En vervolgens zet ik weer de meest recente reservekopie van mijn man terug op iPhone 4. Ik hoop dat het dan opgelost is. Het is wel bewerkelijk allemaal.
  #5  
Oud 16-10-13, 10:24
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Heb je toevallig alle contact personen verwijderd in outlook.com?

Microsoft vult namelijk de verjaardagen kalender aan de hand van de info die je invult bij je contacten. Apple doet dat op een vergelijkbare manier: Als ik in een iPhone bij een willekeurig contact een geboortedatum invul verschijnt dat contact direct op de verjaardag kalender in icloud.
  #6  
Oud 16-10-13, 13:09
Vanya Vanya is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Bedankt Richu75 voor de reactie.
Ik heb geen verjaardagen gekoppeld aan de contactpersonen. Ik heb wel de outlook contacten op iPhone 4 destijds verwijderd, maar die kon ik gelukkig nog terugzetten in Outlook. Ze worden na het verwijderen 30 dagen bewaard.
Maar mijn probleem is opgelost.
Ik heb nu eindelijk de verjaardagen terug. Het heeft me wel de tijd en moeite gekost.
Ik heb de volgende gedaan: De oorspronkelijke reservekopie van de iPhone 4, die ik op de computer heb gemaakt voordat ik de gegevens op de iPhone 5 heb gezet, heb ik eerst gekopieerd naar een externe harde schijf. Toen heb ik met iTunes de nieuwe reservekopie van deze telefoon gemaakt (mijn man gebruikt hem nu en de gegevens zijn ondertussen aangepast). De oude reservekopie wordt door iTunes natuurlijk overschreven door de nieuwe, daarom heb ik de oude reservekopie eerst veilig gesteld. Ook de nieuwe reservekopie heb ik gekopieerd en opgeslagen op een externe schijf. Vervolgens heb ik de oude reservekopie vanaf de externe harde schijf weer op de plek gekopieerd waar de iTunes deze wegschrijft. En daarna heb ik deze reservekopie weer teruggezet op de iPhone 4. En ja, ik had weer mijn oude gegevens uit de agenda incl. de verjaardagen terug. De verjaardagen heb ik vervolgens handmatig opgeslagen in de iCloud agenda. Dat heb ik gedaan door een nieuwe agenda toe te voegen bij iCloud agenda als "verjaardagen" en bij alle verjaardagen heb ik 1 voor 1 "soort agenda" gewijzigd. Dat heb ik allemaal op iPhone 4 gedaan. Toen kwamen de gegevens allemaal in iCloud. Zo kon ik deze weer importeren op de iPhone 5. Als laatste heb ik weer de nieuwste reservekopie van de iPhone 4 gekopieerd vanaf de externe harde schijf op de juiste plek op de computer en deze weer met iTunes teruggezet op de iPhone 4. Mijn man heeft nu weer dezelfde gegevens terug. Ik wou dat het makkelijker kon, maar dat was even niet zo. Ik ga voortaan beter opletten...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s hotmail Loetje57 iPhone algemeen 4 23-09-13 23:02
Verjaardagskalender iPhone iMarnick iPhone algemeen 4 19-07-10 19:19
buiten mijn vaste hotmail account geen andere hotmail meer openen? leekiphone iPhone algemeen 13 20-04-10 23:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.