//

iPhone vs Android toestel

iPhone vs Android toestel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je deze vraag op een Android forum stelt krijg je natuurlijk precies de tegenovergestelde reacties... Laat ik het kort houden... iOS werkt prettig en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-10-13, 12:40
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Als je deze vraag op een Android forum stelt krijg je natuurlijk precies de tegenovergestelde reacties...

Laat ik het kort houden... iOS werkt prettig en Android niet.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-10-13, 12:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 Bekijk bericht

Laat ik het kort houden...
Een simplistische vergelijking. Een iPhone is zoals een auto met een motor. De motor is iOS. iOS bestaat (nog) in vier versies.

Android is alleen maar een motor. Een motor die in tientallen verschillende versies in honderden verschillende toestellen zit. Over welke auto... sorry. Over welk toestellen met Android (als motor) hebben we het in dit topic?
  #23  
Oud 18-10-13, 12:47
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Haha, dat klinkt net iets ingewikkelder, maar oke
  #24  
Oud 18-10-13, 13:27
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Ik ben begin oktober over gestapt van Android naar Iphone,
Nu ben ik 18 dagen aan het onderzoeken wat er allemaal mogelijk en niet mogelijk is.
Dus een uurtje lenen is veel te krap.

Wat zijn mijn bevindingen tot nu toe.
Een zwaar gemis van Missed Call als de iphone op stand by staat. wat inhoud dat je constant de iphone aan moet zetten om te zien of je een bericht , telefoontje whattsapp etc gemist hebt.. Echt *****n
2e gemis is een Slide toetsenbord, alles karakter voor karakter intypen Weliswaar krijg je voorkeur woorden maar toch, (schijnt wel mogelijk te zijn bij een Jailbreak , maar daar gaat dit topic niet over)
3e gemis is een app die de ontvangst en een overzicht van de GPS satellieten laat zien. Weet nu niet hoe de kwaliteie van de GPS ontvangst is

Nu de positieve kanten
Klein handzaam toestel tikkie zwaar maar door het formaat geen extra brede e/o diepe broekzak nodig zoals voor de vlaggenschepen van Android die alsmaar groter worden waarschijnlijk voor de games , maar helaas ik ben geen spelletjes fanaat op de smart Phone daar heb ik een 7" tablet voor ;-)

Alle apps die ik heb geïnstalleerd werken.
Perfecte automatisch display aanpassing aan de omgeving.
Apps die een overeenkomst hebben kun je gemakkelijk samenvoegen in een venster.
Goed geluid, zonder koptelefoon echter geen stereo but who cares.
Diverse makkelijke programma's voor de PC die communiceren met de Iphone: bv Itools.
Zeer zuinig in gebruik, Een uurtje sporten met runtastic en muziek op de achtergrond slechts 5% accu verbruik ivg met mijn Samsung S2 15-20%

Kortom tot nu toe ben ik uitermate tevreden met mijn overstap naar IPhone.
  #25  
Oud 18-10-13, 13:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
3e gemis is een app die de ontvangst en een overzicht van de GPS satellieten laat zien. Weet nu niet hoe de kwaliteie van de GPS ontvangst is
Dan download en installeer de gratis GPS Plan app uit de App Store. Dan heb je weeral een "gemis" minder.
  #26  
Oud 18-10-13, 14:10
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik vind deze topics altijd leuk
Zelf heb ik nooit Android gehad. Iphone 5 is pas mijn 3de smartphone, na de 4S en dan nog een Nokia C6 met Symbian.

Ik vraag me eigenlijk dan wel af of dezelfde argumenten als hier worden aangehaald op een Android-forum

Ik ken er te weinig van om erover te oordelen, maar een Samsung komt er nooit meer in bij mij. Heb er de voorloper van de smartphones van gehad en dat was al miserie voldoende. Had er meteen een degout van, en was blij dat ik thuis kwam van de bioscoop en moest vast stellen dat hij daar uit mijn zakken gevallen was
  #27  
Oud 18-10-13, 15:30
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Timosha --> Super bedankt, had al 2000 appjes bekeken en kon het maar niet vinden.
  #28  
Oud 18-10-13, 15:32
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ik heb nooit een Android toestel gehad, maar wat ik wel weet is dat als ik een Android toestel geleend heb van een collega, vriend o.i.d. ben ik altijd blij dat ik m'n eigen iPhone weer in de handen heb. Wat een verademing is iOS t.o.v. Android. Dat zegt mij al genoeg.
  #29  
Oud 18-10-13, 15:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
Timosha --> Super bedankt, had al 2000 appjes bekeken en kon het maar niet vinden.
"There is an app for that" (Steve Jobs).
  #30  
Oud 18-10-13, 22:38
Rudios Rudios is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb iPhones (3gs, 4 en nu de 5) en ook verschillende Android toestellen gehad (Xperia s, S3, Note 2, HTC One X). 3 dingen voor mij die iOS de winnaar maakt:

- Stabiliteit! -- iOS is zoveel stabieler dan Android, het WERKT gewoon, de crashes kan ik in 3 jaar op 1 hand tellen terwijl het met Android de normaalste zaak van elke dag was. GPS werkt altijd en precies, bij Android was het altijd geknommel, gezoek, onstabiel.

- Consistentie en uiterlijk! -- Apps zijn vele male mooier en consistenter dan Android apps. iOS apps zien er prachtig uit, terwijl Android apps vaak zelfs uitzien als ASCii applicaties uit de jaren '90. Iconen zien er ook mooi en straks uit, terwijl Android iconen vaak slordig en onafgewerkt uitzien.

- Intuïtief en ecosyteem -- makkelijk te bedienen, duidelijk. Zelfs oudere mensen die ik ken werken feilloos met iOS, Android is onduidelijk en is vaak zoekwerk om diverse dingen in te stellen en te customizen. Het Apple ecosysteem werkt als een tierelier, ik heb een iPad en mijn vrouw heeft ook een iphone en het syncen werkt echt geweldig; agenda, fotostream, iCloud en verschillende apps die naadloos samenwerken.

Toch heeft Android ook goede dingen:

- het notificatie scherm is serieus een stuk beter dan die van iOS, duidelijker en informatiever

- meer te modificeren (mits je dat leuk vind)

- keuze in schermgroottes! Persoonlijk mis ik een schermgrootte van 5" voor een iPhone!


Al met al is voor mij de iPhone een duidelijke blijver!
  #31  
Oud 18-10-13, 23:25
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
Een zwaar gemis van Missed Call als de iphone op stand by staat. wat inhoud dat je constant de iphone aan moet zetten om te zien of je een bericht , telefoontje whattsapp etc gemist hebt..
Het scherm enkel automatisch inschakelen als er een melding of telefoongesprek binnenkomt bespaart batterij. Hoe werkte dat dan op Android, ging het scherm continu aan tot de batterij leeg was?
Citaat:
Perfecte automatisch display aanpassing aan de omgeving.
Met elke nieuwere iPhone werkt dit zelfs stukken beter! Getest met iPhones 4, 4S en 5 op iOS 6

Ik denk alleen dat je met maar 8GB te weinig ruimte hebt op je foon om er x jaar mee vooruit te gaan. Het verschil met een Android-telefoon is dat je daar een SD-kaart in kunt stoppen om er extra (tragere) opslag aan toe te voegen. Natuurlijk zijn al die extra uitgangen en ingangen lelijk, maar daarom kies je voor een iPhone met minstens 16GB vind ik
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 19-10-13 om 02:24. Reden: Quotefix
  #32  
Oud 19-10-13, 00:00
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Wil ook even mijn ervaring delen. Mijn eerste touchscreen smartphone was de eerste Samsung galaxy s1. Een vriend van me had die gekocht en op het eerste zicht was dat een knap toestel. Een iPhone vond ik destijds veel te duur en had in mijn ogen minder mogelijkheden dan de galaxy s. De eerste maanden was dat een supertoestel voor mij toen. Maar hoe langer ik hem had, hoe meer hij lag had. Na een jaar kreeg ik er al geen updates meer voor. Ook de zwakke bouwkwaliteit was een serieus minpunt. Mijn volgende toestel was een htc sensation. Hier was ik meer tevreden over, en ALS ik ooit nog voor een android ga, dan kies ik weer htc. Maar ook bij deze droid weer lag. Apps zagen er soms amateuristisch uit alsof ze op een dag gemaakt waren. Ondanks dat wilde ik bog steeds geen iPhone omdat deze minder functies had in mijn ogen, te duur was, en veel geslotener was. Toen veel van mijn vrienden echter een iPhone hadden en altijd iMessage, FaceTime en zoek vrienden gebruikten, wilde ik iPhone ook overwegen. Zeker toen ik naar de kwaliteit van de apps keek. Mijn eerste iPhone was een 4s. Wat een verademing was dat. Nooit lag, mooie apps. Een besturingssysteem dat er mooi uitziet en vooral: er afgemaakt uitziet. Bij android had ik altijd het gevoel dat ik met zware betasoftware aan het werken was. Ook de bouwkwaliteit is onovertroffen. Ondertussen ook een iPhone 5 gehad en nu de 5S. Zolang Apple dezelfde kwaliteit blijft brengen is er voor mij geen twijfel: iPhone !!! Moet wel zeggen dat ik Windows phone ook een prachtig systeem vind. Maar op het gebied van apps hebben ze nog veel in te halen.
  #33  
Oud 19-10-13, 17:47
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan download en installeer de gratis GPS Plan app uit de App Store. Dan heb je weeral een "gemis" minder.
Das een goeie Timosha,

Goed dat je scherp bent.
  #34  
Oud 20-10-13, 08:57
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Moet wel zeggen dat ik Windows phone ook een prachtig systeem vind. Maar op het gebied van apps hebben ze nog veel in te halen.

Het is altijd het Kip of het ei verhaal. Windows 8 of RT laat je liggen omdat er maar heel weinig apps zijn. W-RT heeft als voordeel dat het een uitgeklede office aan boord heeft die goed werkt. Maar verder erg weinig keuze.
En dat is ook een heeeeeel groot pluspunt van iOS de app store is heel erg goed gevuld, er zit ook bagger tussen, maar overwegend zijn het veel goede en bruikbare app's
  #35  
Oud 20-10-13, 10:34
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Ik heb een iphone 3g , ipod touch 4g , ipad 1 gehad. Nu heb ik een sIII
Deze werk goed, wel jammer dat de batterij zo snel leeg is. Ik heb hem gisteren 2x moeten opladen, ik hadde hele dag op dat ding gezeten. Mijn ipod touch zou dat mss 3-4 x zijn geweest.
Maar die heeft dan ook een zwakke batterij.. ook vind ik dat android onordelijk is! Je hebt hier zo een map icoontje waar je dan alle mappen ziet van de apps enzo maar als je nu een app verwijderd dan blijven die mappen daar gewoon staan ( natuurlijk is deze dan leeg).
Ik zou voor ios kiezen als ik jou was. Volgende wordt weer een iphone
  #36  
Oud 20-10-13, 19:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Apple is nu ook niet perfect denk maar aan de antenne gate en denk maar aan de toch veel te vele bugs in ios7 die voor grote problemen zorgen bij vele mensen.
Hope het deze week opgelost zal zijn.
  #37  
Oud 21-10-13, 13:13
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Ik deel je mening kijk maar hier op dit forum daar barst het van de postings met problemen. Neemt niet weg dat ik toch wel enthousiast ben betreffende mijn iphone , maar om te zeggen dat een iphone het summum is, nee.
Android met name de Samsungs zijn best goeie smart phones.
  #38  
Oud 21-10-13, 20:31
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
Ik deel je mening kijk maar hier op dit forum daar barst het van de postings met problemen. Neemt niet weg dat ik toch wel enthousiast ben betreffende mijn iphone , maar om te zeggen dat een iphone het summum is, nee.
Android met name de Samsungs zijn best goeie smart phones.
Aan je profiel te zien heb je wel een iPhone 4. Dat is wel een 3 jaar oude telefoon, dus waarschijnlijk geeft dat niet het ultieme iPhone gevoel wanneer je de laatste of een na laatste iPhone in gebruik hebt. Ik heb nu de 4s en kan niet wachten op de 5s omdat ik dit al een beetje verouderd vind. Maar goed dat is persoonlijk haha.
  #39  
Oud 21-10-13, 20:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Dat is wel een 3 jaar oude telefoon
Ik heb hier nog een telefoon van vijftig (50) jaar oud. Is dat erg?
  #40  
Oud 21-10-13, 22:36
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Nee, die kan je nog gebruiken als baksteen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe toestel: iOS6, oud toestel back-up: iOS7. Beste manier? STA911 iPhone algemeen 7 18-10-13 16:45
Filmpje sturen naar android toestel micaro84 iPhone algemeen 5 23-07-12 10:22
Reservekopie van ene toestel naar andere toestel? deaapdaar iPhone algemeen 3 23-04-10 18:06
Iphone, N95 of Android toestel. Akela Wilmans Koopinformatie Nederland 0 13-04-10 18:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.