iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146505-iphone-4s-snel-leeg.html)

Kings90 21-10-13 11:27

iPhone 4s snel leeg
 
Goedemorgen,

De batterij van mijn 4s loopt bizar snel leeg. Dit gebeurde ook al voordat ik iOS7 had geïnstalleerd. Uiteraard heb ik al wat rond zitten kijken op fora op zoek naar een oplossing maar een restore via iTunes heeft niet geholpen.
Wat ik wel opgemerkt heb is dat er bij gebruik staat:
Gebruik: 3 uur, 8 minuten.
Tijd sinds laatst opgeladen: 3 uur, 15 minuten
Dit terwijl ik de telefoon sinds ik wakker ben max. 10 minuten heb gebruikt.
Waarschijnlijk loopt er dus een app of iets in de achtergrond veel energie te verbruiken.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!

bertoes 21-10-13 12:10

Lees de tips eens die in onderstaand artikel van de iphoneclub worden besproken. Zal een groot deel van je probleem oplossen

Batterijduur iOS 7 verbeteren: 11 tips om meer uit je batterij te halen

Wilbie 21-10-13 12:17

Een grote stroomvreter is de GPS-chip. Als je het GPS-pijltje in je menubalk zit heb je een app open staan die dat gebruikt. Via Instellingen-Locatievoorzieningen kun je kijken welke apps dat zijn en dit eventueel uitschakelen. De app afsluiten kan ook.
Andere stroomvreters zijn in elk geval WhatsApp en Facebook. Na gebruik afsluiten dus!
En als je op een locatie zit waar het GSM-bereik slecht is kun je dat ook goed merken aan je batterij.

Guest-20180925190238 21-10-13 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie (Bericht 927046)
Een grote stroomvreter is de GPS-chip.

Is dat zo? De GPS-chip is toch maar een ontvangertje dat altijd aan staat. Ook als een app de NMEA data van het GPS-ontvangertje niet gebruikt.

Kings90 21-10-13 14:59

Bedankt voor de tips heren.

De algemene dingen als batterij kalibreren en bewegende achtergrond uitzetten helpen echter niet. Er is echt 1 stoorzender die constant energie gebruikt, zie ook het mijn statistieken:
Gebruik: 6 uur, 29 minuten
Stand-by: 6 uur, 56 minuten

Neem aan dat dit bij andere mensen er niet zo uitziet toch? Bij matig gebruik.
Iemand enig idee?

Guest-20180925190238 21-10-13 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kings90 (Bericht 927082)
Iemand enig idee?

Dat wordt heel moeilijk. :O Wat moet men na tientallen "batterijprobleemtopics" en duizenden berichten in die topics nog verzinnen wat nog niet besproken is.

Iphonejonny 22-10-13 19:34

Zet ook even "ververs apps uit op achtergrond" onder instellingen. Dat scheelde bij mij ook
aardig wat batterij power!

Kings90 22-10-13 22:52

Ben er nu vrij zeker van dat het aan de dock connector ligt. Heb de telefoon hersteld met iTunes (zonder reservekopie terug te zetten). En ook een 'lege' iPhone zonder energieslurpende apps liep erg snel leeg.
Maar, ook na schoonmaken van de dock connector werd het er niet beter op.
Heb dus nu op internet een nieuwe dock connector bestel die ik er binnenkort in ga zetten, hopelijk met goed resultaat..

ipeertje 22-10-13 22:54

Heb je 7.0.3 al? Is net uitgekomen, misschien lost dat jouw problemen op.

Kings90 22-10-13 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 927471)
Heb je 7.0.3 al? Is net uitgekomen, misschien lost dat jouw problemen op.

Thanks voor de tip, ben 'm nu aan het installeren. Eens kijken of dit helpt.

polypenko 23-10-13 17:00

Heb sinds gisteren 7.0.3. op mijn IPhone 4S, met 7.0.2 was de accuduur al slecht
maar met 7.0.3. na vanmorgen 100 percent opgeladen te zijn.
nu 43% dit is dramatisch ben 2 maal gebeld en voor de rest standby.
Hoor graag van andere gebruikers, heb alle energie slurpende apps al uitstaan.

Kings90 25-10-13 11:35

Gisteren de nieuwe dock connector erin gezet en het ziet er naar uit dat de batterij nu veel minder snel leeg loopt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.