iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 blokkeert steeds help! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146683-iphone-4-blokkeert-steeds-help.html)

Floskr 24-10-13 08:56

iPhone 4 blokkeert steeds help!
 
Hallo,

Ik kocht begin augustus een nieuwe i phone 4 ( dacht ik toch, blijkt het een gereviseerd toestel of zoiets te zijn, wat dit ook moge zeggen)... Sinds vorige maand loopt hij regelmatig vast. Ik kan niks meer doen, scherm staat volledig stil, zelf uitschakelen verloopt moeilijk... Ik vermoed dat het te maken heeft met het zoeken naar Wi-Fi... Maar heb er eigenlijk geen verstand van...

Hij valt niet meer onder garantie...

Iemand v jullie nog een idee wat ik kan proberen... Terugzetten naar fabrieksinstellingen, resetten, ... Noem maar op reeds geprobeerd...

Help!!!

Guest-20180925190238 24-10-13 08:57

Kijk eerst en vooral in de Diagnostics na waarom het ding vastloopt.

Floskr 24-10-13 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 927806)
Kijk eerst en vooral in de Diagnostics na waarom het ding vastloopt.

Waar vind je die diagnostics dan? Ik ken niks v software, een leek op dat vlak...

Bedankt alvast!

Guest-20180925190238 24-10-13 10:03

Bij mij is iOS in het Engels, dus: Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data

MJMB 25-10-13 14:20

Zelf net een nieuwe iphone 5. Bleef op dag 2 meteen een keer 'hangen'. reageert op geen enkele toets meer. Na verloop van enkele minuten herstart het toestel vanzelf. Gebeurde diezelfde dag nog een keer. Harde reset gegeven en dacht dat het probleem was opgelost. Geen DOA (Dead On Arrival) gedaan omdat ik dan 5 dagen zonder toestel zit en daarbij apps opnieuw kan downloaden.
Gisteren, 2 weken later, liep toestel weer vast. Dit keer in navigatie app. Na verloop van tijd herstartte toestel vanzelf. Hoop dat wellicht iOS 7.0.3 een oplossing biedt.

N.a.v. suggestie timosha gekeken in Diagnostics. Vindt daar op het tijdstip een '...panic.plist met een 'crashreporter Key:' en een hoop tekst dat mij niets zegt. Is daar iets mee te doen? bv. naar iCentre gaan oid?

Guest-20180925190238 25-10-13 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MJMB (Bericht 928265)
N.a.v. suggestie timosha gekeken in Diagnostics. Vindt daar op het tijdstip een '...panic.plist met een 'crashreporter Key:' en een hoop tekst dat mij niets zegt. Is daar iets mee te doen? bv. naar iCentre gaan oid?

Als er op een iPhone 5 met iOS 7.0.3 Kernel Panics (panic.plist) optreden dan kan dit op een hardware fout wijzen. Tenzij er op die iPhone een backup met jailbreak restanten werd teruggezet.

MJMB 25-10-13 14:34

Dank timosha. Ik heb geen jailbreak activiteiten uitgevoerd. Zal dus duiden op HW probleem. Ma.w. terugsturen naar leverancier. Correct?

Guest-20180925190238 25-10-13 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MJMB (Bericht 928273)
Ma.w. terugsturen naar leverancier. Correct?

Yep. Synchroniseer de iPhone eerst met iTunes 11.1.2 op de Mac. De crash reports worden dan in de OS X Console gezet. Die kan je dan uitprinten en meesturen naar de leverancier. Doe dit alvorens de iPhone naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.

MJMB 25-10-13 14:39

Helemaal top deze extra info. Ga ik doen en hopen dat ik tussentijds een vervangend toestel krijg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2013 om 15:05 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 928275)
Yep. Synchroniseer de iPhone eerst met iTunes 11.1.2 op de Mac. De crash reports worden dan in de OS X Console gezet. Die kan je dan uitprinten en meesturen naar de leverancier. Doe dit alvorens de iPhone naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.

OS X Console… heb even gezocht maar kan ik niet vinden op m'n MacBook. :confuser: Heb je een tip? THX

69FrankV 25-10-13 15:14

Mijn Iphone ( dochter) loopt vast na een update. Blijft hangen op afbeelding sluit toestel aan met kabel op Itunes. Itunes zegt herstel uitvoeren . Mar na software downloading vindt hij de iPhone niet meer.
Wat te doen.???

Guest-20180925190238 25-10-13 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MJMB (Bericht 928276)
OS X Console… heb even gezocht maar kan ik niet vinden op m'n MacBook. :confuser: Heb je een tip? THX

De OS X Console staat in een Nederlandstalig OS X onder Hulpprogramma's en in het Engels onder Utilities.

http://www.imgdumper.nl/uploads7/526...t_15.25.33.jpg

MJMB 25-10-13 15:52

Zo, dat had ik nooit gevonden. Goed te weten, ook voor andere toepassingen. THX!
Vraag nu is wat ik hiervan moet opsturen. Staan diverse folders met bestanden (Baseband, com.apple.driver.Com, Diagnostics, Retired)

Onder 'retired' vind ik wel iets met een crash. Maar dat betreft een oude iPhone 4S…
Heb inmiddels wel een kopie gemaakt van de informatie in Diagnostics (instellingen iOS, iPhone). Kan dat ook doorsturen.

Schermafbeelding 2013-10-25 om 15.40.48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.